2019-05-11, 00:11
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Själv är jag bombis på att dom flydde staden för landet på grund av sonens 5 domar. Nyss fyllda (nåja, snart ett år sedan) och redan i brottsregistret. Ingen bra framtid.
Hur är det med lämplighetsintyg nu för tiden? Blir det senarelagt tack vare domarna?

Och så det där med tunnans boende, återigen. Bor man till exempel i Rinkeby, så har man postadress Spånga. Ingen jäkel säger att dom bor i Spånga (eller Stockholm) då, så att "man bor där man har postadress" stämmer inte alltid Men jag håller absolut med om att i detta fall så är det mer rätt att säga "en bit från Märsta" om man (läs Anna) inte vill säga typ "nära Odensala". Hon bor absolut inte i Sigtuna.

Ah, du har rätt där! Stockholm (kanske andra storstäder?) med sina förorter är lite undantag. Men som du säger, jag slår vad om att hennes grannar säger "utanför Märsta" om de pratar med någon som inte är från området.
Citera
2019-05-11, 00:12
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Lampan är en fake i alla fall. Kopia av den snygga Eos från Copenhagen Vita.
Japp det är en ful kopia av Eoslampan. Men tyvärr är det äkta fjädrar i båda. Syns tydligt på bilden. Dessutom existerar inte syntetiska fjädrar.

Nu väntar jag bara på att det ska dyka upp en död zebra i form av en matta i vardagsrummet 🤮
Senast redigerad av Flor-Ida 2019-05-11 kl. 00:14.
Citera
2019-05-11, 00:14
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad för handikapp? Förståndshandikapp eller annat?

Han har pratat om det i en live. Att hans hjärna fungerar "annorlunda" för att han är för tidigt född.
Citera
2019-05-11, 00:19
Medlem
Citat:
Han har pratat om det i en live. Att hans hjärna fungerar "annorlunda" för att han är för tidigt född.
Det finns väl många som är för tidigt födda, utan att vara handikappade för det. Har han uttryckligen sagt att han är retarderad?
Citera
2019-05-11, 00:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Kunde hon inte fått en äkta Eos då? Så mycket som Märsta-Anna bränner kan väl flickan få en lampa för 1.800:-?

Märklig dubbelmoral Anna har då hon manar på till tex en jul utan att köpa mycket
samtidigt som barnen verkar vara sjukt låsta vid GANT och andra lyxmärken.

Anna kände sig väl tvungen att flytta ut till skogen stackarn, för att ha råd att spara
till enstaka märkesgrejor de halv/helvuxna barnen tjatar om.
Normalt funtade föräldrar säger väl till sina barn att de inte har råd och lär barnen
att tjäna egna pengar, dock ej genom rån..

Här är några tips till hur Anna ska komma undan barnens tjat så biligt som möjligt;

Hon kan köpa en tröja på Loppis, har hon tur kan hon hitta ett märkesplagg
eller så får Anna gå till GANTbutiken med en liten sax och diskret klippa
loss prislapp och märkeslapp, för att sedan sy fast lappen på en Lidltröja.
Kan dock bli svårt att förklara för butiksbiträdet varför tröjan inte
liknar något annat de har i butiken när barnet vill returnera plagget.
Köp piratkopior.
Citera
2019-05-11, 00:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det finns väl många som är för tidigt födda, utan att vara handikappade för det. Har han uttryckligen sagt att han är retarderad?

Hm, jag tror inte han behöver göra det.
Men vilken 18 åring skriker ut "Im a retard" ?

Jag trodde för en sekund att Zara Larsson gjorde det,
när jag hörde henne skråla i matvarubutikens högtalare,tills
jag insåg att hon sjöng " Im a weakheart "...man hör det man vill höra 😀
Citera
2019-05-11, 01:45
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag frågade mina tre barn, 30 - 40 år gamla, om de kände till artisten Anna Book.
Ingen av dem kunde dra sig till minnes någon artist med det namnet, men den äldsta dottern nämnde Carola som en av hennes idoler under uppväxten.

Mellansonen bara skakade på huvudet och frågade om han borde känna till en artist med namnet Anna Book?
Jag sjöng lite på refrängen till hennes hitlåt A B C... varvid han frågade, - skojar du? Inte kan man väl få en hit med en så simpel textrefräng? (jag höll med).

Den yngste sonen däremot, han som har en master i musikhistoria, visste direkt vem hon var, och sken upp i hela ansiktet och utbrast;
- Jaaa, det var henne vi fick med i en cover som häcklade de sämsta texterna i svensk musikhistoria

Det där säger nog mer om dina barn än om människor i den ålderskategorin generellt, känner ingen som är född på 70-80-talet som INTE vet vem Anna Book är, de som är för ”unga” för att upplevt solstollarna har inte direkt missat hennes stora hit...

Skulle du däremot sagt att dina barn var typ 10-23 så skulle det låta mer rimligt...
Citera
2019-05-11, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Han kan inte komma och åberopa detta nu när det var 12timmar kvar, han skulle möjligen tagit det i rätten innan domen föll alt i början när han utförde dessa timmar.
Men vem kommer på och åberopar detta nu när det är 12 timmar kvar och då betyder det väl att han ska ha anpassat jobb och borde jobba på Samhall absolut inget fel på de som jobbar där men ni förstår vad jag menar
Citera
2019-05-11, 07:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Öh. Nej.

Rådjur och älg lätt, men troligen inte hjort. Har hon sett hjort så är det definitivt kronhjort och inte dovhjort.
Har vistats en hel del utomhus i trakterna och brukar även titta ut genom fönstret på tåget. Under 20 år har jag sett rådjur flera hundra gånger och dovhjort flera gånger, bl.a. en vit kring Upplands Väsby.
Kronhjort en gång men aldrig en älg. Det är för mycket odlad mark där men visst kan enstaka älg dyka upp men ovanligt.
Citera
2019-05-11, 10:25
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Han kan inte komma och åberopa detta nu när det var 12timmar kvar, han skulle möjligen tagit det i rätten innan domen föll alt i början när han utförde dessa timmar.
Men vem kommer på och åberopar detta nu när det är 12 timmar kvar och då betyder det väl att han ska ha anpassat jobb och borde jobba på Samhall absolut inget fel på de som jobbar där men ni förstår vad jag menar

Samhällstjänst är inte några svåra arbeten. Det brukar vara att hjälpa till att sortera och fixa med grejer och kläder på Myrorna eller servera fika på t ex Stadsmissionen och sådana ställen. Även kyrkor som har t ex öppet för hemlösa brukar ta in samhällstjänstare som hjälp.

Så några avancerade arbeten är det ju inte tal om. Grabben är lat. Det sa han ju själv i Arga snickaren, att han helst inte hjälper till med något utan försöker smita undan.
Så det är väl likadant med det här.
Citera
2019-05-11, 10:58
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
GANT och andra lyxmärken.
Get your point men ... GANT är inget lyxmärke ...
Citera
2019-05-11, 11:09
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Samhällstjänst är inte några svåra arbeten. Det brukar vara att hjälpa till att sortera och fixa med grejer och kläder på Myrorna eller servera fika på t ex Stadsmissionen och sådana ställen. Även kyrkor som har t ex öppet för hemlösa brukar ta in samhällstjänstare som hjälp.

Så några avancerade arbeten är det ju inte tal om. Grabben är lat. Det sa han ju själv i Arga snickaren, att han helst inte hjälper till med något utan försöker smita undan.
Så det är väl likadant med det här.

Fast det ska man ju vara som son till en världsstjärna. Se bara på den där Wahlgrensonen, vad han nu heter. Råkade se något program där han blev sur som fan för att han skulle skura några utemöbler.
Och kom nu inte dragandes med att han är med i tondövsfestivalen, för Antonia har det fan slitigt med att bli Märstas nästa mafioso!

Noterade för övrig att trädgården ser för jäklig ut. Det blir många brutna naglar. Kanske kan man slippa se hennes händer all over alla mäns bringa framöver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in