2019-04-23, 22:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Någon vet vilken pulversås Anna använder för sin hemmagjorda bea?
Är det Blå Band eller Findus?
Tycker att mästerkocken Anna är roligast av allt, speciellt med den kommande kokboken.
Fanns någon video där hon stod och pladdrade bakom sina ångande grytor och där hon smusslade ner någon pulversås, mitt upp i allt.
Har sett med egna ögon hur Halmpyntet förtärt en Big Mac vid Storkyrkobrinken.
Tvivlar på att han är så hungrig när han kommer hem.
Han avsmakar väl bara Annas kokkonster av ren artighet...

Detta var ju riktigt komiskt...https://bloggbevakning.se/2017/08/12/sas/

Här är Anna med sin pulversås..https://bloggbevakning.se/2016/12/11...d-pulversasen/

Förmodligen sätter hon knorr på maten med Knorrs såser.
Citera
2019-04-24, 08:24
Var det inte nån som bodde nära nya casa book?
Nån som vet hur flytten går.
Vi var sega när vi köpte hus men samma dag som vi fick nyckeln, dvs överlåtelsedatum så började vi köra lådor och möbler.
Citera
2019-04-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Vi var sega när vi köpte hus men samma dag som vi fick nyckeln, dvs överlåtelsedatum så började vi köra lådor och möbler.

Jo vi är flera som bor nära. Jag har än så länge bara sett snoppviftaren dansa på coops parkering i Märsta men jag ska försöka ta mig förbi huset också snart.
De har börjat flytta in saker men de bor inte där än.
Citera
2019-04-24, 08:39
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl

Med tanke på att tanten ylat om att familjen har längtat i 19 år efter att få flytta till hus så borde hon ju ha varit på som fan och flyttat in direkt när dom fick nyckeln.
Känns lite som om dom har ångrat flytten ut till spenaten.
Hoppas dom hinner flytta in innan första regnet kommer och förvandlar baksidan till en stor pöl av gegga och lervälling. Undrar hur dom ska lösa det. Asfaltera hela skiten? Dom irländska asfaltsläggarna kan rekommenderas.
Citera
2019-04-24, 09:24
Medlem
Då kanske dom får släktingrabatt av irländarna?
Citera
2019-04-24, 10:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Med tanke på att tanten ylat om att familjen har längtat i 19 år efter att få flytta till hus så borde hon ju ha varit på som fan och flyttat in direkt när dom fick nyckeln.
Hoppas dom hinner flytta in innan första regnet kommer och förvandlar baksidan till en stor pöl av gegga och lervälling. Undrar hur dom ska lösa det. Asfaltera hela skiten? Dom irländska asfaltsläggarna kan rekommenderas.
Ha ha, kanske gått upp för Era Fläskighet att bussen inte går var tionde minut utan var fjärde timme och dessutom måste förbeställas. Då kanske det inte var så kul längre, kanske i te finns några fina affärer att snatta i där.
Citera
2019-04-24, 12:22
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Detta var ju riktigt komiskt...https://bloggbevakning.se/2017/08/12/sas/

Här är Anna med sin pulversås..https://bloggbevakning.se/2016/12/11...d-pulversasen/

Förmodligen sätter hon knorr på maten med Knorrs såser.

Tack för de länkarrna cere. De var mycket underhållande.
Som man sås får man skörda.
Eller hon kom, sås och vispade.
Gillar speciellt den första länken, där hon verkar ägna sig åt någon sorts matlagning i den högre skolan, med ångande grytor och flitiga händer, med en samtidig kommunikation med sina tittare...
Ber om ursäkt för mina lågkvalitativa skämt...
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-24 kl. 12:35.
Citera
2019-04-24, 13:31
Medlem
nickomyras avatar
Är inte Annai Humlegården idag ? Hennes kompis Jeanette - vid din sida har ju demonstration i Sthlm idag .
Citera
2019-04-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Är inte Annai Humlegården idag ? Hennes kompis Jeanette - vid din sida har ju demonstration i Sthlm idag .

Har du inte lärt dig det, så länge Tunnan kan dra fördel av sin vän så ställer hon upp men om hon inte fotas och kommer med i något inslag i tidning el IT världen så upphör kontakten.
För hur många gånger har hon varit och lagat mat för de hemlösa i Vid din sida? det upphörde efter 1 gång lika med alla små kändisar som " hon känner" blir det inga rubriker då är hon inte där
Jag kan slå mig i backen på att när frisören nu öppnar eget kommer hon vara där då detta kommer att fotas och läggas ut
Citera
2019-04-24, 15:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tack för de länkarrna cere. De var mycket underhållande.
Som man sås får man skörda.
Eller hon kom, sås och vispade.
Gillar speciellt den första länken, där hon verkar ägna sig åt någon sorts matlagning i den högre skolan, med ångande grytor och flitiga händer, med en samtidig kommunikation med sina tittare...
Ber om ursäkt för mina lågkvalitativa skämt...

Äh, såsa dig inte, dina såsskämt skär sig inte i denna tråd.

Anna i köket påminner om Ria Wägner, en tant som lagade mat på tv förr i tiden.
Hon vinkade baklänges och såg ut som Annas morsa, fast Ria var född 1914..
Annas mamma var gammalmodig med sin stil..
Beteendet hos Ria....är säkert något Anna skulle göra fast med en massa gråt
apo spårvagnsberättelsen i denna text.
http://www.klassiker.nu/arnes_backsp...ia-wagner-2238
Citera
2019-04-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa

Har alltid flyttat in direkt med sovsäck och hämtpizza när jag fått tillgång till nya boenden så är verkligen märkligt att de inte flyttade in direkt. Eller så skall yngsta dottern gå ut skolan först för att slippa pendla (skulle väl gå lätt för hemmafrun Anna Book att skjutsa henne till pendel nån månad).
Citera
2019-04-24, 17:02
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Har alltid flyttat in direkt med sovsäck och hämtpizza när jag fått tillgång till nya boenden så är verkligen märkligt att de inte flyttade in direkt. Eller så skall yngsta dottern gå ut skolan först för att slippa pendla (skulle väl gå lätt för hemmafrun Anna Book att skjutsa henne till pendel nån månad).

Men köparna vill väl komma in i lägenheten? Har man sagt upp lägenheten ska den tömmas på prylar så snart som möjligt så att den kan flyttstädas ordentligt innan de nya ägarna kommer. Segar de på så här hinner inte lägenheten städas innan tillträdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in