Citat:
Ursprungligen postat av
Amenhallo
Hej är Annasinsta nere?
Eller så blev jag blockad. Jag ställde en fråga om ett. Recept. Hon har gjort måååånga goda recept hon lagt ut. Men nu så ser jag inte hennes insta ens.
Då är du nu blockad, för jag ser den (Citat upplagt igår kväll:" Strong people don´t put others down... They lift them up.")
Har en fråga: hon pratar ju så mycket om att hon inte tänker på sig själv utan all energi går åt till att värna om andra. Finns det NÅGON ANNAN än barnen i hennes närhet, som kräver så mycket omsorg? Sonen förstår jag att det behövs mycket fixande runt, med alla dessa möten, rättegångar etc. Felicia har talat ut om sin ångest, det fattar man ju att det krävs engagemang i hennes psykiska ohälsa. Enligt tråden, vet ej om det är sant, har den yngsta haft det jobbigt i skolan, blivit mobbad m m.
Jag har full förståelse att en mamma upplever att barnens problem tar myckt energi. Å andra sidan jobbar hon ju inte särskilt mycket, så hon ha det ju bra förspänt på det viset.
Min poäng är att det som hon beklagar sig över är saker som har med hennes barn att göra. Knappast något hon kan välja bort alltså. De två yngsta har väl dessutom en närvarande far, även om han jobbar mycket.
Om man vill ha mycket egentid och kunna gå helt upp i sig själv, bör man inte skaffa barn överhuvudtaget.
Som någon just skrev: lägg av med livesändningarna så frigörs mycken tid!