Citat:
Ursprungligen postat av
DilsNacke
En hemsk tanke slår mig.
Anna har ju knappast varit diskret med att hon anser att hennes familj minsann förtjänar "ett eget Wahlgrens värld". Jag har tänkt att det kommer inte hända förrän helvetet har frusit till is, med tanke på att det vore den lägsta formen av förnedrings-TV. Sedan slog det mig att vi ju redan har Paradise hotel och Ullared.
Tänk om det är så illa att hon har tjatat sig till att få göra Book-Toledano börjar på ny kula, i utbyte mot minimalt gage.
Vi får följa Anna från att hon sorterar soppslevar till att hon åker till Bobby för att trassla ut en hårsnodd ur kalufsen. Sedan är det dags för ett "hemligt, spännande möte", och under tiden får tittarna följa Robertos vardag som dörrslusk en stund. Dagen avslutas med buffé på IKEA, mitt bland pöbeln.
I nästa avsnitt införskaffas flyttkartonger på Rusta. Det kan nog fylla ett helt avsnitt. Men kanske kan man klämma in en tur till Brottby och kontroll av tandproteserna också.
Sedan ska det packas. Roberto står och fånflinar i bakgrunden, medan Anna försöker styra upp. Det går sådär. Antonio ligger på sängen och livesänder, istället för att bära kartonger. Felicia bryter en nagel, och hela flyttprocessen avstannar medan hon måste ta sig till en salong för att ta itu med katastrofen.
Och så där rullar det på.
I säsong två får vi följa familjens juridiska processer mot mäklarfirman, flyttfirman, grannarna, lantmäteriet och fan och hans moster, som alla har gjort fel mot familjen.
Anna och Roberto kommer hem från ett möte med advokaten, och Vanessa har bakat. Anna blir galen, och hela herrgården måste vädras ur innan hon kan gå in.
I ett avsnitt får vi se Anna stå utanför Carolas häck och prata vitt och brett om hur de har blivit BFF. Hon ska t.o.m. sälja Carolas gamla bröllopsklänning på loppis.
Mellan varven får vi ta del av Annas powerwalks (som hon nu tvångsordinerats av läkare, annars kommer hennes mage spricka), och hon gör det som vanligt i ett tempo som gör proffsgångare gröna av avund. BAM!! BAM!! BAM!!
Snälla väck mig, och säg att det här bara är en mardröm.
Ha ha ha jag skrattar så jag dör!

Något produktionsbolag borde nappa på detta, och sedan så sänds det på sen högkvalitativa kanalen Kanal 5 mellan Ullared och något annat meningslöst program.
Tunnan är så mediekåt så det skulle vara en baggis att få henne att skriva på ett kontrakt. Med tanke på Tunnans juridiska kunskaper så skulle de lätt lura av henne allt fläsk! Dock så kommer hon ju på klassiskt Tunna-manér gråta ut alla skräptidningar om alla som lurat henne är villiga skriva om henne. Men det hade ju bara varit gratis reklam för världens mest tragiska dokusåpa.