2019-03-22, 16:14
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
att hon hela tiden måste påpeka hur KÄRA hon och sambon är och så många härliga middagar alla kära gudomliga barnen äter hos dem tillsammans som en stor familj gör ju bara att man ännu mer misstänker att de nått som inte står rätt till i familjerelationen.
Precis. Det är alltid misstänkt när någon hela tiden framhåller hur fan-tas-tiskt allt är, minsta lilla vardagsgrej är AMAZING, enligt Book. Nog är det fuffensaffärer i den där familjen, tids nog kommer vi få reda på mer.
Citera
2019-03-22, 16:24
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Ofta när jag läser hennes inlägg om hennes kära familj, så inser jag att hon är ensam även där. Hon är ensam var hon än befinner sej. Det har säkert med hennes uppväxt att göra. Mamman som utnyttjade henne , ingen pappa närvarande,, inga kompisar o s v. Det som är lite konstigt för mej är att inga reagerat och sett till att hon har fått kvalificerad hjälp under uppväxten. Det ursäktar naturligtvis inte hennes beteende som bara blir värre och värre. Att få kärringen att inse sin och familjens problematik, det är nog att stånga skallen blodig, för ingenting.

Anna var väl den där tysta tjejen i klassen, som efter ABC låten började bli smådryg
så att ingen stod ut med henne.
Hennes mamma hade väl fullt upp med kusinbarnen (var de 2 ?) också, hennes moster var ju
gravt alkoholiserad och fick ett tragiskt kränkande avslut på sitt liv.
Citera
2019-03-22, 16:37
Medlem
För att reda ut begreppen om Tookans mamma, Anna hävdar ju att mamma var svensk, men här och var läser man i tråden att mamman var finska, hur fan ligger det till egentligen. Och isåfall, varför ljuger hon om det?
Citera
2019-03-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Precis. Det är alltid misstänkt när någon hela tiden framhåller hur fan-tas-tiskt allt är, minsta lilla vardagsgrej är AMAZING, enligt Book. Nog är det fuffensaffärer i den där familjen, tids nog kommer vi få reda på mer.

Precis, att sonen blev dömd för våldtäkt är ju en grej. Dock kan ju inte mossan stå för de men tycker fortfarande de konstigt att hon inte gör nått uttalande i stil med att hon hatar handlingen osv men har förlåtit sonen typ.
Citera
2019-03-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
För att reda ut begreppen om Tookans mamma, Anna hävdar ju att mamma var svensk, men här och var läser man i tråden att mamman var finska, hur fan ligger det till egentligen. Och isåfall, varför ljuger hon om det?

Enl. Sveriges Befolkning var mamma Elsa Marita Book född i Kristinehamn i Värmland.
Citera
2019-03-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Enl. Sveriges Befolkning var mamma Elsa Marita Book född i Kristinehamn i Värmland.

Typiska finska namn, antagligen född i Sverige av purfinska föräldrar. Då är alltså Anna 50/50 spanjorska/finska. Perkele!
Citera
2019-03-22, 18:08
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Typiska finska namn, antagligen född i Sverige av purfinska föräldrar. Då är alltså Anna 50/50 spanjorska/finska. Perkele!
Maritas mamma hette Edelman = finskt namn.

Såg att Tant Fyrkant tydligen ska få någon minut i Let’s Dance ikväll. F-n jag som verkligen sett fram emot premiären.
Hoppas att hon inte ska uttala sig om något - jag avskyr hennes tillgjorda sätt att prata!!
Citera
2019-03-22, 18:20
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo

Såg att Tant Fyrkant tydligen ska få någon minut i Let’s Dance ikväll. F-n jag som verkligen sett fram emot premiären.
Hoppas att hon inte ska uttala sig om något - jag avskyr hennes tillgjorda sätt att prata!!
Då var det väl det ett av alla dessa lyckade möten handlade om ..
Citera
2019-03-22, 19:24
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo

Herr Edelman var mycket riktigt född i Finland, men han var Maritas mammas make i ett senare äktenskap. Maritas pappa hette *rne V*ldm*r Book (*=a) och var född i Karlskoga.
Citera
2019-03-22, 19:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Herr Edelman var mycket riktigt född i Finland, men han var Maritas mammas make i ett senare äktenskap. Maritas pappa hette *rne V*ldm*r Book (*=a) och var född i Karlskoga.

Book är ett soldatnamn och inte ett svedjefinne-namn. Annars fanns det förstås många svedjefinnar i Värmland.
Citera
2019-03-22, 19:49
Medlem
Frammes avatar
Med dom namnuppgifterna så tycker jag att vi kommer in på ett annat spår. Estlandssvensk. Kanske inte en finsk tattare.
Citera
2019-03-22, 19:55
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Med dom namnuppgifterna så tycker jag att vi kommer in på ett annat spår. Estlandssvensk. Kanske inte en finsk tattare.

Edelman är finskt tattarnamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in