2019-02-12, 14:30
Medlem
Steninge slottsby ligger granne med Valsta, ett av landets värsta områden vad gäller kriminalitet.
Några av Stockholms och landets grövsta brottslingar har flytt dit för att gömma sig hos "små gangsters" på grund av hot, nu fortsätter gängkrigen där istället.

Dit ska dom alltså flytta med Antonio som redan är på helt fel bana?
Dom kunde lika gärna flyttat till utkanten av Tensta.
Citera
2019-02-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Här är från instagram nu, bild på privat väg
https://postimg.cc/gallery/39zoqtdps/
Så roligt!
Att det är "Privat väg" är väl mer regel än undantag, när ett villakvarter håller på att byggas. Men jag får känslan av att hon med sin bild vill ge intryck av att hon flyttar till ett gated community.

Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Anna har fått en bok i present , sååå fint
https://postimg.cc/ZvyrbNSf
Humor igen!
Finaste betyget är nog att det endast är DINA två Kokböcker, som nu mera står i mitt kök
Det finaste betyg en kokbok kan få, är alltså att den står i Annas kök
Citera
2019-02-12, 14:52
Medlem
Vi får väl informera hennes grannar om pedofilen så barnen inte blir våldtagna. De grovt kriminella i Valsta kan ju också få veta att pedofilen kommer flytta dit.
Citera
2019-02-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vi får väl informera hennes grannar om pedofilen så barnen inte blir våldtagna. De grovt kriminella i Valsta kan ju också få veta att pedofilen kommer flytta dit.
Tycker nog att du ska stå över det, inte din sak.
Skvaller på flashback är en sak, personligt angrepp nåt helt annat.
Citera
2019-02-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar

Det härmed pedofil blir jäkligt överdrivet, ett sätt bara att hitta billiga poäng. På dig låter det som om han är en medelålders man som satt på en treåring. För övrigt så heter det hebefili ifall man tänder på tonåringar - med tanke på att han själv är och var tonåring när övergreppet skedde så blir det också helt missvisande.

Och som en annan kommenterande - lynchmentaliteten är verkligen osmaklig.

För övrigt tycker jag Anna verkar vara en extremt osympatiskt människa som har rätt stora problem med sig själv.
Citera
2019-02-12, 15:26
Medlem
trottwells avatar
Vi vet inte om det är Steninge slottsby som Tookarna skall flytta till, om det är så då får Roberto väldigt långt till jobbet, kanske byte av jobb på gång? Väktare på Arlanda?

Familjen måste ha två bilar och den nuvarande skrothögen passar inte in i miljön, dvs två nya bilar, det blir dyrt, kan farfar ha delat ut arvet i förväg?
Citera
2019-02-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vi vet inte om det är Steninge slottsby som Tookarna skall flytta till, om det är så då får Roberto väldigt långt till jobbet, kanske byte av jobb på gång? Väktare på Arlanda?

Familjen måste ha två bilar och den nuvarande skrothögen passar inte in i miljön, dvs två nya bilar, det blir dyrt, kan farfar ha delat ut arvet i förväg?

Hur har Steninge slottsby plötsligt blivit en sanning? Det var någon som la ut ett hus till försäljning som passade in kravmässigt därifrån och plötsligt verkar många tro att det är där de köpt hus. Absolut att det passade in - speciellt prismässigt - men hur kan det ha blivit en trådsanning nu?
Citera
2019-02-12, 15:31
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Hur har Steninge slottsby plötsligt blivit en sanning? Det var någon som la ut ett hus till försäljning som passade in kravmässigt därifrån och plötsligt verkar många tro att det är där de köpt hus. Absolut att det passade in - speciellt prismässigt - men hur kan det ha blivit en trådsanning nu?

Det är därför jag skrev "Vi vet inte om det är Steninge slottsby som Tookarna skall flytta till"
Citera
2019-02-12, 15:34
Medlem
Fattar inte hur hon tänker när hon är HELT oförstående till att folk är intresserade av VART flytten går.
-"Jag hade en kompis som berättade att de köpt hus och jag sa bara "Grattis, ååå vad glad jag är för er skull". Det är HELT ointressant hur stort hus eller var det ligger"....
Eeeehhh, åtminstone i min värld så är det väl det första man frågar? Vad är det för vän som inte är intresserad av om man ska flytta till Kiruna eller Malmö? Kenya eller Island? Bromma eller Alby?
En annan sak.... när jag kollar på hennes live så brukar det vara mellan 50- 90 tittare. Jag tittar BARA för nöjes skull och för att se när hon gör bort sig, hur många härinne brukar följa liven? Eller om vi vänder på det, hur många av dessa tror ni är "riktiga fans/vänner"? Tror inte att det är så många... hon får ju en del gullegullkommentarer men jag tror att det är folk som driver med henne..... vad tror ni?
Citera
2019-02-12, 15:40
Medlem
Citat:

Men sluta, vadå "trådsanning"? Vi spekulerar och pratar om en eventuell flytt dit, ingen av oss kan veta så varför skulle vi sitta här och göra det till en "trådsanning"?
Stör det dig så mycket att vi spekulerar så kanske du inte ska läsa här mer eller på bloggbevakning där du också sitter och bölar.
Citera
2019-02-12, 15:59
Medlem
Citat:

Tror på något mer avskilt än Steninge Slottsby, mer lantligt. Odensala, Skepptuna, Vassunda, Alsike?
Citera
2019-02-12, 16:13
Medlem
Absolut kan hon flytta någon annanstans men varför pratar Antonio om Herrgård? Kan han sagt Herräng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in