2019-01-26, 00:28
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Att Roberto har sagt upp sig från sina två jobb verkar jag ha missat. Har han startat upp sitt företag igen? Hon skrev att han skulle vakta vid Svenska Akademien, gör han bara det nu?
Vojne, vojne, hur ska det då gå med husdrömmarna? Kan i och för sig förstå att det är svårt att sköta ett jobb förutom att ha vårdnaden om Anna, men han kan ju behöva komma hemifrån ibland. I och för sig kommer det nog bli svårt att pendla till Sthlm från det nya boendet. (Hur blir det med gymnasieeleven/eleverna?) P g a svår abstinens (inget nytt på flera dagar, varken blogg eller Insta!?)lyssnade jag på nästan hela Unna dig med Louise Hafnell (vad hände med det, är de fortfarande BFF?). Dock var det så outhärdligt att jag var tvungen att spola fram lite emellanåt. Detta självgoda malande, herregud!
Citera
2019-01-26, 00:34
Medlem
Citat:
Att Roberto har sagt upp sig från sina två jobb verkar jag ha missat. Har han startat upp sitt företag igen? Hon skrev att han skulle vakta vid Svenska Akademien, gör han bara det nu?

Kanske missuppfattade inslaget i kändispodden...han var tydligen säkerhetsansvarig.

Om du inte har lyssnat så rekommenderar jag det!
https://play.acast.com/s/kandispodden/74.annabook
Citera
2019-01-26, 10:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
I Carina flyttar in eller vad programmet hette , så pratade Anna mkt om att hon skulle vilja öppna ett eget fik .
Tänk om hon ändå gjort det ? Hon hade kunnat få ha lite sångkvällar , kunnat anställa Lazy f . Och lixom kunnat sluta med förnedringstv och slutat m hedern i behåll . Och iallafall kunnat ha nåt att falla tillbaka på , om det skulle bli en skilsmässa eller what ever .

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, om haft kompetens i företagsekonomi och bakning och Felicia kanske varit en utbildad barista , så KANSKE det fungerat. Men... Jag har fått för mig att hon blockar folk lika skickligt i verkligheten som på sitt instagram så hon kanske skulle blocka, till sist, alla kunder så satt de där. Mor och dotter men inte kund.

Psst... När Anna Book var med i stjärnbagarna(och vägrade delta i finalen då HON INTE vann...) så bakade hon VÄL med motiv av sin mamma? Jag vet inte hur många som är sugna på bakelser med porträtt men t.ex. jag är inte det.
Att Flodis-Tunnan och Lazy F skulle lyckas få snurr på ett Café är nog helt uteslutet. För det första så har de ju noll koll på pengar privat och Tunnans tidigare företagande visar ju på att de inte begriper alls hur det fungerar att driva eget. Nästa grej skulle ju vara att de sannolikt skulle äta upp alla kakor och mackor själva med sin glupska aptit, så de skulle inte ha något att sälja.

Sedan så finns ju ett omfattande regelverk kring mat och mathantering och vi alla vet ju att Tunnan anser sig stå över lag och ordning, så de skulle nog knappt hinna öppna innan de fick klappa igen efter besök från hälsovårdsnämnden.
Citera
2019-01-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluenail
Nu kan jag inte vara tyst längre!
Jag har nyss tittat på Skavlan där Pernilla Wahlgren och hennes dotter Bianca Ingrosso medverkade.
Kan inte låta bli att jämföra dom med familjen Stolledano Book!

Att se P och B med sitt naturliga utseende...inget massa löshår och naglar..ja kanske dottern då, inga onaturliga löständer och mörkoragefärgad hud. Tänkte på att dom verkligen bjuder på sej själv!
Pernilla har varit artist sen hon var 11 år, uppfostrat 4 barn själv, äger ett tre vånings hus på Lidingö plus ett hus i Spanien! Dottern har eget företag i sminkbranschen och egen lgh hon köpt för 4 mille.
Sonen Benjamin är firad artist...Ja jag ser på Wahlgrens värld där dom bjuder på sej själv!

Vad har Fru Took med familj att bjuda på? Jo en tokig kärring som tror hon är världsartist + BLVip först i världen!!! En toffel till karl som hon påstår var säkerhetsansvarig men fick för mycket jobb så han sa upp sej och nu bara tar dom jobb han vill!
En son som förgripit sej på minderårig plus stöld från minderårig som han är fälld för!
En dotter som tror att hon när hon har fejkat sina bilder tror hon är vacker med sina ankläppar! Fy fan! Minns att jag läste i nån skallerblaska när hon blev dumpad från sitt ex (han som vann BL för några år sedan) "att han skulle aldrig få nån bättre än mej"

Nä !-0 till fam Wahlgren!

Man behöver inte jämföra Familjen Book med Familjen Wahlgren.

Det räcker med att jämföra familjen Book med en vanlig svensk familj. Och då vinner en vanlig svensk familj med hästlängder.

Books familj:
- Arbetslösa och outbildade barn
- Anna Book gick inte ens klart grundskolan
- Sonen dömd för sexbrott mot barn
- Stölder och snatterier
- Löshår
- Löständer köpta på postorder
- Orange-färgad hy
- Mannen jobbar som butikskontrollant utanför Ur & Penn och Rusta
- Anna sitter packad var och varannan kväll och livesänder
- Inga semestrar (mer än till svärpappans skabbiga lägenhet nån gång per år).
- Inget pengar till ett boende
- Roberto tjänar mindre per år, än en genomsnittlig man i Sthlm
- Familjen totalt utskrattad inför både kändiselit och svenska folket

= Kort och gott; de har verkligen ingenting av värde. Skulder, domar, obefintliga utbildningar och värdelösa jobb. Inte ens ett eget boende äger de.

En vanlig svensk Svensson-familj ligger hästlängder före Book-familjen.
Citera
2019-01-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluenail
Kanske missuppfattade inslaget i kändispodden...han var tydligen säkerhetsansvarig.

Om du inte har lyssnat så rekommenderar jag det!
https://play.acast.com/s/kandispodden/74.annabook

Roberto säkerhetsansvarig på Svenska Akademien?

Jo tjena! På samma sätt som han är säkerhetsansvarig för Rusta, de dagar han står utanför dem och vaktar så att inga ungar stjäl godis.

Anna lever verkligen i en egen värld. Flintisen Roberto är en simpel ordningsvakt. Ett par veckors utbildning, varav några dagar teori. Han tjänar dessutom mindre per år än vad en genomsnittlig tjänsteman i Sthlm tjänar.

Ett tips till familjen Book; starta ett nytt aktiebolag. Då kan flintisen Roberto kalla sig säkerhetschef
Citera
2019-01-26, 11:37
Medlem
Frammes avatar
Hygien verkar damen ha svårt med, angående cafe´. Har ett svagt minne av någon högst olämplig hantering av en kyckling. Sen allt smink och dessa lösnaglar. Vilken skit fastnar inte under dom. Sen blev det nog färdigköpt att sälja. Yngsta dottern verkar ju vara lite haj på det där med att baka och sånt kan damen inte tolerera, att någon är duktigare än henne.
Senast redigerad av Framme 2019-01-26 kl. 11:43.
Citera
2019-01-26, 11:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Roberto säkerhetsansvarig på Svenska Akademien?

Jo tjena! På samma sätt som han är säkerhetsansvarig för Rusta, de dagar han står utanför dem och vaktar så att inga ungar stjäl godis.

Anna lever verkligen i en egen värld. Flintisen Roberto är en simpel ordningsvakt. Ett par veckors utbildning, varav några dagar teori. Han tjänar dessutom mindre per år än vad en genomsnittlig tjänsteman i Sthlm tjänar.

Ett tips till familjen Book; starta ett nytt aktiebolag. Då kan flintisen Roberto kalla sig säkerhetschef
Varifrån skulle de få pengar till startkapitalet då?
Crowdfunding kanske
Citera
2019-01-26, 12:13
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Yngsta dottern verkar ju vara lite haj på det där med att baka och sånt kan damen inte tolerera, att någon är duktigare än henne.

Förutom Lazy F , hennes kunskaper i köket och talanger på bloggen delar Anna gärna med sig av .
Men det beror nog på att hon är som en kopia av sin mor .
Citera
2019-01-26, 12:24
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Förutom Lazy F , hennes kunskaper i köket och talanger på bloggen delar Anna gärna med sig av .
Men det beror nog på att hon är som en kopia av sin mor .
Absolut. Undrar om övriga familjen vågar sej in i köket för en kvällsmacka, eller stormar flodhästen dit?
Citera
2019-01-26, 12:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Absolut. Undrar om övriga familjen vågar sej in i köket för en kvällsmacka, eller stormar flodhästen dit?

Med tanke på de restriktioner familjen fick när A.B var borta på inspelningen av BL samt utskällningen den yngsta dottern fick när hon hade bakat så vågar de sig nog bara till kylen mitt i natten när hon sover. Jag hoppas kylen inte är larmad.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-26 kl. 12:40.
Citera
2019-01-26, 12:43
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Med tanke på de restriktioner familjen fick när A.B var borta på inspelningen av BL samt utskällningen den yngsta dottern fick när hon hade bakat så vågar de sig nog bara till kylen mitt i natten när hon sover. Jag hoppas kylen inte är larmad.
Sover hon? Det har hon nog inte tid med.
Citera
2019-01-26, 14:36
Medlem
Hoppas Tunnan öppnar ett Café det vore roligt att gå dit och gnälla på kallt kaffe mm. Det lär dock inte ske eftersom det kräver en arbetsinsats och då går det inte att sitta hos frissan i 5 timmar eller ligga i badkaret och fisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in