2018-12-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
I detta fallet så tror jag på kronofogden. Anna äger ingen lägenhet. Roberto äger inte lägenheten för då hade kronofogden sålt den på exekutiv försäljning för länge sedan.
De hyr lägenheten och Roberto fick väl fullmakt för försäljningen när de hastigt och lustigt for till Spanien i 2-3 dagar plötsligt. Eller när farfar var på kort besök som barnen skrev om på Instagram.

Fult av Anna att påstå att Antonio ljuger om ägandet av lägenheten. När det är hon som ljuger.

Det bevisar ju bara en sak, att hon är fullt kapabel att säga/göra vad som helst för att hålla skenet uppe.
Att dra in barnen i hennes egna lögner måste ändå vara rätt nära bottennivå för en förälder.

Hade varit av intresse att försöka få fram vem som köpt lägenheten.
Och om den personen är villig att berätta lite om hur köpekontraktet såg ut, vem som stod som ägare framförallt!
Citera
2018-12-21, 12:04
Medlem
Citat:
Så var öven Annas lögn om lägenheten avslöjad.
Kronofogden berättade att man vid flera tillfällen gjort utredningar om Roberto och Anna Toledanos ekonomiska tillgångar för att kunna göra utmätningar.

Anna har inga tillgångar förutom vissa intäkter för dubbning och uppträdande. Detta har utretts och hon har också blivit dömd för att inte ha uppgett rätt inkomst och skattat.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-books-riddare

Det var då hon påstod i media att hennes agent lurat henne. I själva verket var det ett sätt att undanhålla kronofogden avdrag på lön och inkomst genom att ta svart betalt misstänker jag.

När det gäller Roberto så har han haft avdrag på lön men även han saknar tillgångar. Kronofogden blev mycket intresserad av Anna Books inlägg om att Roberto äger lägenheten för enligt Kronofogden hyr Anna lägenheten (undra om det är Robertos pappa som hyr ut den)?. Kronofogden har därför inte kunnat utmäta lägenheten. Hyreslägenheter kan inte kronofogden ta.

Likaså att hon skryter om att de äger en lägenhet i Spanien. Enligt kronofogden så kommer en handläggare nu granska Anna Books instagram och blogg för att se om hon lämnat oriktiga uppgifter till dem.

Anna har fått såväl bostadsbidrag som försörjningsstöd i omgångar. Det får man inte om man äger bostadsrätter enligt kronofogden, undantag finns sa han.

Bostadsbidrag får man ALLTID med bostadsrätt och även till allra största del får man försörjningsstöd utan krav att sälja lägenheten - speciellt när du har barn hemma så kräver de inte försäljning då det är stor bostadsbrist.

Handläggaren säger att det är undantag vilket är felaktigt.
Citera
2018-12-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Bostadsbidrag får man ALLTID med bostadsrätt och även till allra största del får man försörjningsstöd utan krav att sälja lägenheten - speciellt när du har barn hemma så kräver de inte försäljning då det är stor bostadsbrist.

Så här står det från riksdagen angående försörjningsstöd och bostadsrätt
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...bostad_GO12112
Citera
2018-12-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vad är intressant?

Se hur en människa blir förföljd?

Hon har sagt detta i Aftonbladet:

Jag mår skitdåligt”
– Jag har jobbat sen jag var 14 år, alltid varit ärlig och så dömer de mig utan några faktiska bevis. Nu har jag tagit det så långt jag bara kan och får se hur det går, men självklart mår jag skitdåligt och känner mig kränkt. Jag är känslomässigt jätteledsen, har Anna tidigare sagt.

Ja att myndigheterna dömer felaktigt kan ske.
Citera
2018-12-21, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee

Bostadsbidrag beräknas efter inkomst, alla som bor i bostadsrätt få definitivt inte B-bidrag. Försörjningsstöd kan man få under en tid om man bor i bostadsrätt, men det är för att man ska ha tid på sig att sälja.
Citera
2018-12-21, 13:28
Medlem
Citat:
Så här står det från riksdagen angående försörjningsstöd och bostadsrätt
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...bostad_GO12112

Det står precis det jag skrev, alltså är det mer norm att få försörjningsstöd trots att man äger en bostadsrätt än undantag som handläggaren sa som du pratat med. Och bostadsbidrag tar inte hänsyn till ägandeform av bostaden, endast inkomst kontra bostadskostnad.
Citera
2018-12-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Bostadsbidrag beräknas efter inkomst, alla som bor i bostadsrätt få definitivt inte B-bidrag. Försörjningsstöd kan man få under en tid om man bor i bostadsrätt, men det är för att man ska ha tid på sig att sälja.

Det är väl självklart att inte alla får bostadsbidrag oavsett boendeform. Det var väl inte det jag skrev? Jag svarade på att en handläggare från KF sagt att det är undantag att få bostadsbidrag ifall man äger en bostadsrätt vilket inte stämmer. Lagen om bostadsbidrag är lika för alla oavsett boendeform, den beräknas endast på inkomst och boendekostnad som sagt.

Du kan ha socialbidrag under en längre period trots att du äger din bostadsrätt. Just bostad är undantagen från att du måste sälja alla dina tillgångar först. Självklart görs en utredning men normen är att inte göra människor bostadslösa och satta på gatan då de hamnat i ekonomiskt obestånd. Detta gäller särskilt barnfamiljer.

Folk slänger ur sig så mycket konstigt som inte stämmer, läs på innan ni antar alternativt läs det som skrivits innan för att förstå vad som skrivs och varför.
Citera
2018-12-21, 13:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booksmurfen
De flyttar säkert till Spanien. Bara Vanessa som ska inkvarteras någonstans till hon gått ut skolan. Eller kanske inte. Det går ju bra i livet att bara gå ut åttonde klass också.
Fast de har ju skolor i Spanien också, så det är väl inget hinder för Vanessa att flytta med.
Citera
2018-12-21, 14:02
Medlem
Om inte Anna ljuger, (som vi vet atr hon gör) så bor Antonio hemma och inget HBV hem. Han tog hand om middagen igår skriver hon nyss när jag läste hennes blogg och för några veckor sedan skrev hon att dagens middag var sallad dör tjejerna och killarna i familjen år någon kötträtt. Så om inte jag räknat fel så är det 3 kvinnor och två män( Roberto och Antonio) så det måste väl vara de två som blir killarna?
Citera
2018-12-21, 14:18
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Om inte Anna ljuger, (som vi vet atr hon gör) så bor Antonio hemma och inget HBV hem. Han tog hand om middagen igår skriver hon nyss när jag läste hennes blogg och för några veckor sedan skrev hon att dagens middag var sallad dör tjejerna och killarna i familjen år någon kötträtt. Så om inte jag räknat fel så är det 3 kvinnor och två män( Roberto och Antonio) så det måste väl vara de två som blir killarna?

Han bor hemma. Jag följer honom på IG och han kör live ett par gånger om dagen från sitt rum hemma. Här är från när han hade frågestund i förra veckan...

https://i.postimg.cc/Wz8vwJFR/E21610...B05-ECAFD0.png
Citera
2018-12-21, 15:06
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Han bor hemma. Jag följer honom på IG och han kör live ett par gånger om dagen från sitt rum hemma. Här är från när han hade frågestund i förra veckan...

Varför ligger krimmot med syrgas och pulsmätare?
Citera
2018-12-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover

Varför säger han att alla ska släppa det som hänt för 2 år sedan? Det är ju en helt annan Antonio idag säger han. Men han blev dömd för stöld mot en 15 årig pojke i oktober. Jag tycket inte han verkar ha förändrat sig.

Bilden ser ut som om den är tagen på Maria Ungdom, har han knarkar lite för mycket typ överdos? Den blåa gummimadrassen ser ut som en sådan de spolar av när fulla ungdomar kräks av fylla eller rökt på för mycket? Varför tar man en bild av sig i den situationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in