2019-01-24, 11:11
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Kan det inte vara så att hon menar att de kan få bo gratis hos en bekant tills de hittat ett boende?
Så tolkar jag det iallafall

Det är naturligtvis vännens inställning, vi får se hur lång tid det tar för familjen Book att hitta ett hus.
Har man kontanter att betala med som Anna Book påstår, då går det fort att hitta ett hus, idag är det köparens marknad, speciellt om köparen inte behöver banklån.

Har man inga kontanter och inte är kreditvärdig, då kan man inte köpa något hus och den snälla vännen blir sittandes med Svarta Petter, familjen Book för lång tid framöver.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-24 kl. 11:15.
Citera
2019-01-24, 11:39
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är naturligtvis vännens inställning, vi får se hur lång tid det tar för familjen Book att hitta ett hus.
Har man kontanter att betala med som Anna Book påstår, då går det fort att hitta ett hus, idag är det köparens marknad, speciellt om köparen inte behöver banklån.

Har man inga kontanter och inte är kreditvärdig, då kan man inte köpa något hus och den snälla vännen blir sittandes med Svarta Petter, familjen Book för lång tid framöver.

Gossen sa i sin liv igår att han ville ( eller skulle flytta till Göteborg ). På en direkt fråga på vart de skulle flytta så sa han att det säger jag inte ” .

För övrigt pratar han och äldre syrran riktig förortssvenska .. vilket måste vara med mening , för när de har växte upp i den delen av Solna har det varit ett lugnt område och bra skolor .

Jag tycker att de borde flytta till deras secunda casa för att få en riktig nystart . Bara Roberto får ett jobb där , så lever man billigare där , mer accepterat att bo hemma hos mammsen tills man gifter sig & det finns många områden där svenskar bor permanent och de skulle säkert mer uppskatta Annas musikkvällar när de får lite hemlängtan .
Och hela familjen verkar mer känna sig som spanjorer än svenskar .
Citera
2019-01-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Jag tror att de där vännerna är rätt nyfunna vänner. De som känner Anna väl skulle aldrig låta henne med familj bosätta sig i ens ett fritidshus. Jag skulle aldrig hyra ut en lägenhet till den familjen, än mindre låna ut.
Citera
2019-01-24, 11:44
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Gossen sa i sin liv igår att han ville ( eller skulle flytta till Göteborg ). På en direkt fråga på vart de skulle flytta så sa han att det säger jag inte ” .

För övrigt pratar han och äldre syrran riktig förortssvenska .. vilket måste vara med mening , för när de har växte upp i den delen av Solna har det varit ett lugnt område och bra skolor .

Jag tycker att de borde flytta till deras secunda casa för att få en riktig nystart . Bara Roberto får ett jobb där , så lever man billigare där , mer accepterat att bo hemma hos mammsen tills man gifter sig & det finns många områden där svenskar bor permanent och de skulle säkert mer uppskatta Annas musikkvällar när de får lite hemlängtan .

WORD!!!
Jag håller med, det hade varit bättre för hela familjen att helt byta miljö.
Citera
2019-01-24, 12:38
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Jag tror att de där vännerna är rätt nyfunna vänner. De som känner Anna väl skulle aldrig låta henne med familj bosätta sig i ens ett fritidshus. Jag skulle aldrig hyra ut en lägenhet till den familjen, än mindre låna ut.
En av de vänner som fortfarande finns kvar är Kin H och Dr Alban. Det kanske är deras sommarhus på Ingarö de siktat in sig på.
Kin verkar vara en väldigt snäll person (m a o ett lätt offer för Toledanos)
Citera
2019-01-24, 12:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
En av de vänner som fortfarande finns kvar är Kin H och Dr Alban. Det kanske är deras sommarhus på Ingarö de siktat in sig på.
Kin verkar vara en väldigt snäll person (m a o ett lätt offer för Toledanos)

Det verkar också finnas en del bostäder till salu på Ingarö. Kanske de vill köpa en sådan?
https://www.hemnet.se/till-salu/varmdo-kommun/ingaro

Här finns ett hus med eget gym och bastu.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6...en-22-14117635
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-24 kl. 12:51.
Citera
2019-01-24, 15:50
Medlem
Lindalovers avatar
Favorit i repris

https://www.instagram.com/p/BtBVq19B...d=3pzed5rck7b9
Citera
2019-01-24, 16:02
Medlem
wewereonabreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Favorit i repris

Vilket jävla lowlife alltså! Och Halmpyntet ser nästan lite ut att skämmas för dravlet som kommer ur frugans mun.
Citera
2019-01-24, 17:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Vill mycket väl minnas att Flodis-Tunnan tidigare pratat om att de ska bo i Spanien. Men det lär ju vara rent svammel precis som allt annat som kommer ur hennes mun. Tror nog att det kommer bli mycket svårt för dem att flytta till Spanien i o m att deras ekonomi lär vara mer eller mindre obefintlig om man uttrycker sig snällt.

Angående förortssvenska så finns det ju idioter som lägger sig till med den dialekten för att vara "tuffa", men i själva verket så blir det bara fjantigt och obegåvat.
Citera
2019-01-24, 17:56
Medlem

Blir förbannad när jag ser det klippet det hade varit rätt åt de otacksamma idioterna att plocka tillbaka rubbet, passar det inte så gör om själva och betala räkningen själva. Ers Hemskhet tror hon är Drottning och folk stå på parad för fanskapet. Drömscenario vore att Arge Snickaren fått raptus och gjort en motorsaksmassaker i galenskapens boning.
Citera
2019-01-24, 18:03
Medlem
maniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj

Blir förbannad när jag ser det klippet det hade varit rätt åt de otacksamma idioterna att plocka tillbaka rubbet, passar det inte så gör om själva och betala räkningen själva. Ers Hemskhet tror hon är Drottning och folk stå på parad för fanskapet. Drömscenario vore att Arge Snickaren fått raptus och gjort en motorsaksmassaker i galenskapens boning.
Det var inte många minuter det inlägget låg uppe
Citera
2019-01-24, 18:32
Medlem
Bladgulds avatar
https://www.instagram.com/p/BtBVq19B...d=f4tyzvpeqjyc

Nu är det tillbaka. Med ett kommentarsfält som tar raljerande till nya nivåer. Oj oj oj hur ska Booken tackla detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in