Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Ingen som är vid sunda vätskor skulle anställa någon av dessa.
Ingen av dem kan skilja på mitt och ditt, dessutom är det ju ett jävla drama kring dem mest hela tiden. Inte bra för någon firma.
Jag är rädd att du har rätt i att många tvekar att anställa både A.B och hennes dotter men de behöver trots allt komma ut i arbetslivet som normala människor. Det här destruktiva livet måste få ett slut. Jag funderar på om de kan jobba inom exempelvis Samhall eller i skyddad verkstad eller något. De måste ju få in pengar på något sätt för att snabbt betala alla skulder. Kanske de kan sälja egna hantverk eller starta någon form av loppisverksamhet?
Om vi leker med tanken att Lyxfällan skulle komma på besök, hur skulle de försöka att tackla det ekonomiska problemet?
Vi bortser att A.B kommer att skälla ut dem och göra bort sig genom att skapa drama.
Jag tänker mig att det i ett sådant fall blir en mycket stram budget där fokus är att snabbt avbetala skulderna och att de måste sälja en massa saker samt byta boende till en mycket billigare lägenhet. De kommer nog också tvinga dem att försöka att söka jobb för att de ska kunna klara avbetalningar och annat i hög takt.