Citat:
Lilla Melodifestivalen co-hostade hon 2006 med Kitty Jutbring men enligt en intressant gammal artikel i SvM så påstår hon att hon blir den första programledaren för just det programmet vilket enligt mig är mindre sant av en enkel anledning: Det har vart 7 programledare för den showen innan Anna tog "hela ansvaret på sina axlar". (Hon glömde nämna Kitty) Lite ironiskt för övrigt att hon skulle samla pengar till förmån för barn som utsatts för sexuella övergrepp.
Saxat från intervjun:
"Vad ska du göra i sommar?
-Det ser ut att bli hur många spelningar som helst. Det blir välgörenhet med Astrid Lindgrens barnsjukhus, insamlingar och stödgala i Kungsträdgården till stöd för barn som blivit sexuellt utnyttjade. Jag har jobbat en del med Barnens Rätt i Samhället (BRIS). Detta är saker som ligger mig varmt om hjärtat.
-Dessutom kan jag avslöja att jag blir programledare i lilla melodifestivalen till hösten. Jag klarade testet och det blir första gången programmet får en programledare, så nu ligger hela ansvaret på mina axlar. Sedan blir det en del jobb i studio."
Saxat från intervjun:
"Vad ska du göra i sommar?
-Det ser ut att bli hur många spelningar som helst. Det blir välgörenhet med Astrid Lindgrens barnsjukhus, insamlingar och stödgala i Kungsträdgården till stöd för barn som blivit sexuellt utnyttjade. Jag har jobbat en del med Barnens Rätt i Samhället (BRIS). Detta är saker som ligger mig varmt om hjärtat.
-Dessutom kan jag avslöja att jag blir programledare i lilla melodifestivalen till hösten. Jag klarade testet och det blir första gången programmet får en programledare, så nu ligger hela ansvaret på mina axlar. Sedan blir det en del jobb i studio."
Citat:
Programledare för Lilla Melodifestivalen
2014: Kim Ohlsson
2013: Behrang Miri och Kim Ohlsson
2012: Molly Sandén och Kim Ohlsson
2009: Ola Lindholm
2008: Nassim Al Fakir
2007: Josefine Sundström och Måns Zelmerlöw
2006: Anna Book och Kitty Jutbring
2005: Nanne Grönvall och Shan Atci
2004: Magnus Carlsson och Mela Mestafio
2003: Victoria Dyring1
2002: Josefine Sundström och Henry Chu
2014: Kim Ohlsson
2013: Behrang Miri och Kim Ohlsson
2012: Molly Sandén och Kim Ohlsson
2009: Ola Lindholm
2008: Nassim Al Fakir
2007: Josefine Sundström och Måns Zelmerlöw
2006: Anna Book och Kitty Jutbring
2005: Nanne Grönvall och Shan Atci
2004: Magnus Carlsson och Mela Mestafio
2003: Victoria Dyring1
2002: Josefine Sundström och Henry Chu

Ja nån form av störning lider hon nog av.