Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-15, 06:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det ser inte ut som att en man har skrivit. Varför skriver man på spanska då frun som man utnyttjat i åratal talar svenska. Bocken Tolelado är en riktig skurk och jag tar Anna i försvar då jag tror han brutit ner henne totalt. När hon inte längre är stjärna lämnar han henne i sticket och att knulla över sin fru i 4 timmar varje dag är cyniskt. Ett rent övergrepp för sitt eget nöje. Han har säkert hittat en liten stalker som också vill sola sig i kändisglansen och naivt tror att toffeln är en hero och kändis? Sånt händer och nu är ju Book inte intressant längre? Vanartiga barn och ingen stjärnglans på röda mattan. Den tiden är förbi för den vidrige och spanska toffelfan.
Äh. Tunnan har väl aldrig varit känd på relevant sätt. Hon blev väl känd i samband med ABC 1986 eller när det nu var och sen dess har hon lipat sig kvar i rampljuset. Helt outgrundligt att Flodis-Tunnan kunnat uppta så mycket presstid egentligen.
Citera
2018-02-15, 07:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Nu är min spanska tämligen rostig, men jag tycker mig se några fel i texten som en som talar spanska på riktigt (till skillnad från Anna som knappt klarar av att skriva spanska hashtags rätt) inte skulle göra.

Först en direktöversättning för dem som inte förstår spanska:

Här är några av de fel jag tycker mig se i texten:
  • "dia de los enamorados" - vad jag vet heter Alla hjärtans dag "día de San Valentín" på spanska; det här betyder direktöversatt "de förälskades dag". Han kan dock ha valt det medvetet istället för det korrekta namnet, som ett personligt uttryck för dagens betydelse och för att visa sin kärlek till El barril.
  • "en tu lado" - vad jag fått lära mig är det korrekta "a tu lado". Det som uttrycks är "jag finns vid din sida", men med fel preposition.
  • "las bienes ... días" - "los buenos" vore det korrekta här, eftersom "día" ("dag") är maskulint. Tilläggas bör är att det är ett vanligt fel bland folk som inte har så gott grepp om spanska, då "día" slutar på, vilket är karaktäristiskt för feminina substantiv. Det påföljande "los malos" som också syftar på "días" är däremot rätt. Kan tycka att ordföljden kanske inte är helt spansk, men jag är inte helt säker på under vilka omständigheter adjektivet kommer före substantivet det syftar på.
  • "Bienes" är vad jag vet inte en korrekt adjektivform. Här verkar det ha sammanblandats med antingen adverbet "bien" ("väl; bra").
  • "Se" - rätt stavning är "sé".
  • "Dia" - stavas konsekvent utan accent, borde vara "día".
Någon som kan spanska bättre än jag kan säkert hitta mer (eller rätta mig ang. ovanstånde).

Hursomhaver, kan det vara så att Anna själv knåpat ihop detta brev med sin bristfälliga spanska? Som jag fattat det kommer Roberto från en spansk familj och har spanska som modersmål, eller i alla fall som umgängesspråk med sin familj, så borde inte han klara detta bättre än så? På klassiskt tunnemanér är kommateringen helt åt helvete den med. Fler än Tunnan är ju usla på kommatering (oavsett språk), så det är kanske ett svagt indicium.

Vad tror vi? Har Tunnan skrivit detta själv? Har vi några exempel på hennes handstil att jämföra med?

EDIT: Såg nu att det fanns exempel på hennes handstil på förra sidan. Ser inte direkt ut som Tunnans handstil, men de där ringarna över a:na känns dock bekanta ...

EDIT 2: Hade missat ett par ord i översättningen.

Om det mot förmodan inte är han som har skrivit det är det troligen någon av döttrarna som har skrivit texten.
Nåväl trist att hon är ledsen, kanske pga flytten och kanske har även svärfadern ett finger med i spelet genom att komma över och se att försäljningen går i lås. Kanske även soc har kontrollerat att Antonio sköter sina åtaganden. Han har väl samhällstjänst någonstans i stan förstår jag.
Citera
2018-02-15, 08:58
Medlem
Tagelapas avatar
Jag får ju aldrig bild på det som läggs upp via minifil här på forumet så när jag igår ramlade över en film som camcam lagt ut på tuben så tittade jag och reagerade starkt.

Herregud så illa det är med henne. Hon gråter och gråter och säger att hon är så ensam. I nästa sekund säger hon att hon har all hjälp och allt stöd från sin familj och att dom pratar om allt.
Det här är en kvinna i total upplösning och det är nästan jobbigt att både se och höra.

Att vara så ensam så man sätter sig och gråter inför vilt främmande människor varav 80 % är där för att gotta sig åt eländet och förfallet. Dit räknas även jag då jag inte tittar för att jag gillar henne. Men så otroligt sorgligt att vara så ensam så man försöker få kärlek och bekräftelse på det sättet.

Hennes sätt att tacka alla som skriver något snällt är hjärtskärande. Att hon visar upp sin otroliga ensamhet är sorgligt. Bekräftelsebehovet är så stort så hon fläker ut hela sin bedrövliga livssituation med en familj som inte bryr sig är smärtsamt att se och höra.

Att inte hennes s k man eller den äldsta dotter hjälper henne att få hjälp det är för mig ofattbart. Om man älskar någon vill man ju dennes bästa. Det här som sker framför våra ögon kan inte vara det bästa för en människa i total upplösning. Ibland undrar jag om hon är bipolär för det går upp och ner hela tiden, fram och tillbaka, känslorna böljar som ett vetefält för vinden och INGEN tar tag i det och hjälper henne.

Vore det lite stake i Roberto så tog han ifrån henne telefonen och såg till så att hon fick professionell hjälp med sitt psyke.

Det här är hemskt att se. En människa i total upplösning på väg rakt åt helvete. Det är smärtsamt att se. Därför förstår jag inte varför hennes man och äldsta dotter inte tar tag i det hela och styr upp hela situationen och ser till att hon får hjälp. Innan det är för sent.
Citera
2018-02-15, 09:13
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimilsungia
Den goda "Tunnan" har är väl i vart fall spanskt påbrå på fädernet och är således minst halvspansk själv och verkar i mitt tycke mycket väl kunna vara kapabel till att begå urkundsförfalskning medelst alla hjärtans dag kort.

Här är ett exempel på "Tunnans" handstil från ett annat kort:

http://img.tradera.net/images/759/262843759_b6dc51ce-2d64-46db-a74a-cf736e4cb952.jpg

Kan det vara samma handstil som på alla hjärtans dag-kortet?

Undrar för övrigt hur de har råd med alla dyra Burberry, Louis Vuitton-accessoarer, kläder och champagne som barnvåldtäkts-Antonio lägger ut bilder på sina sociala medier? Har de redan betalat av skadeståndet enligt domen? Borde inte Kronofogden kunna göra en utmätning på dessa i annat fall till förmån för brottsoffret?

Och har de flyttat till Västerhaninge ännu?
Det är jättelätt att köpa fake från Asien, eller via en svensk "återförsäljare" på typ tradera. Jag var själv sugen på att köpa en kopia av en rolex (nej, inte för att visa upp på internet utan för att den var snygg och jag är inte rik) och kollade då på diverse hemsidor. Man kan köpa kartonger, påsar (såna man bär hem från affären dvs, så det ser ut som att man köpt legitimt) och lösa märken man syr fast själv på kläder och massa mer. Alltså allt man behöver för att se tuff ut på Instagram om man behöver boosta sitt självförtroende
Citera
2018-02-15, 09:32
Jag har försökt följa Roberto på IG för ett tag sedan men blev inte insläppt och nu verkar han inte finnas kvar? De med samma eller liknande namn som jag fått upp har inte varit han. Eller kan man vara helt blockad så man inte ens får upp det när man söker?

Min tanke var att om han inte har IG och inte läser här eller på CamCams blogg t ex så kanske han inte ö h t vet hur hon beter sig på liven? De gånger han själv varit med har det ju förvisso varit lite barnsligt och så emellanåt men inte så uppenbart icke-friskt som mycket annat.
Citera
2018-02-15, 10:23
Medlem
Killthepoors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag har försökt följa Roberto på IG för ett tag sedan men blev inte insläppt och nu verkar han inte finnas kvar? De med samma eller liknande namn som jag fått upp har inte varit han. Eller kan man vara helt blockad så man inte ens får upp det när man söker?

Min tanke var att om han inte har IG och inte läser här eller på CamCams blogg t ex så kanske han inte ö h t vet hur hon beter sig på liven? De gånger han själv varit med har det ju förvisso varit lite barnsligt och så emellanåt men inte så uppenbart icke-friskt som mycket annat.

Hittade honom som ”robertotoledano68” men han verkar inte särskilt aktiv...
O inlägg,12 följare, följer 11
Citera
2018-02-15, 11:54
Medlem
Lite roligt när hon började gråta för att hon hamnade i en telefonkö, i stil med "du är nummer tolv i kön". Varför börjar man gråta över en sån sak? Iofs är det rätt tragiskt att myndigheter centraliseras så att köer uppstår, först med alla val man ska göra genom att trycka ettan tvåan och trean, för att sedan hamna i en kö. Men att börja grina över en sådan sak låter väl magstarkt.
Citera
2018-02-15, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
Hittade honom som ”robertotoledano68” men han verkar inte särskilt aktiv...
O inlägg,12 följare, följer 11
"Inget sökresultat hittades"
Citera
2018-02-15, 12:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
"Inget sökresultat hittades"
Googla nicket. Första sökträffen
Citera
2018-02-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Googla nicket. Första sökträffen

Det står att han jobbar med säkerhet, personlig tränare/assistent.... Haha han är som sin fru, mytoman och "saltare".
Citera
2018-02-15, 12:29
Medlem
Det är märkligt hur många bilder hon står "och ser kissnödig ut" för att försöka leka mindre fet än hon är. Snacka om att hon haft komplex i alla sina år, och att hon verkligen stått så framför sin egna spegel sänert miljon gånger

https://y.cdn-expressen.se/images/53/63/53636efd05064ef38fa5c06dd68660ad/annan/600.jpg

https://www.hant.se/wp-content/uploads/2016/03/mello9529-650x975.jpg

https://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/vimmel-portrait/public/vimmelbilder/ste_svenska_hjal_10863154.jpg

https://i0.wp.com/www.galamagazine.se/wp-content/uploads/2017/09/Anna-Toledano-Book-och-Roberto-Toledano-.jpg?fit=630%2C945&ssl=1

http://cdn.finest.se/wp-content/uploads/588115.jpg

Bonus: https://new.static.tv.nu/34911?width=235
Citera
2018-02-15, 12:43
Medlem
Så tycker jag de flesta "kändisar" ser ut på bild med ena foten framför, ser skit löjligt ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in