2018-01-29, 20:19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Är det någon som vet? I Mys blogg i ett inlägg som handlar om rea på Inreda lyfter en följare upp om My sällskap med Tunna i Mys svar skriver hon att domen ska omprövas då nya saker framkommit?! Vet någon något om detta eller är det som vanligt med Tunnans en av alla hennes lögner?
Är det isåfall den sista domen då den första domen gällande våldtäkt på barn är ju överklagad och de förlorade i hovrätten.

Om jag förstod det hela rätt när jag kollade så ansåg HD att överklagandet var felaktigt ifylld och verkade sakna uppgifter mm och därför avslogs ansökan.
Jag vet inte om de hade skrivit överklagan själv eller om det var någon advokat inblandad.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-01-29 kl. 20:24.
Citera
2018-01-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Om jag förstod det hela rätt när jag kollade så ansåg HD att överklagandet var felaktigt ifylld och verkade sakna uppgifter mm och därför avslogs ansökan.
Jag vet inte om de hade skrivit överklagan själv eller om det var någon advokat inblandad.

Är det detta då som Tunnan hävdar att det ska bli ny rättegång?! Likasåfullt kvarstår domen våldtäkt mot barn. Tycker dock att allt talar sitt tydliga språk då Antonio inte finns med på något evenemang och/eller bilder. Tunnan fantastiska felfria son som hon hävdar att hon inte kan vara ansvarig för hans handlingar!!! Hon har inte fattat att hon är lika skyldig som sonen då han är under 18 år
Citera
2018-01-29, 21:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Är det detta då som Tunnan hävdar att det ska bli ny rättegång?! Likasåfullt kvarstår domen våldtäkt mot barn. Tycker dock att allt talar sitt tydliga språk då Antonio inte finns med på något evenemang och/eller bilder. Tunnan fantastiska felfria son som hon hävdar att hon inte kan vara ansvarig för hans handlingar!!! Hon har inte fattat att hon är lika skyldig som sonen då han är under 18 år

Jag vet inte, på HD:s hemsida var det otydligt vad den överklagan som avslogs gällde eftersom den var fel så den kan ha handlat om något annat och tillhört någon annan.
Dock ska man ha i åtanke att både Anna och Antonio har i samband med sin överklagan även gjort sig skyldiga till övergrepp i rättssak vilket kan ligga dem i fatet om de har fått igenom en överklagan.
Citera
2018-01-29, 21:46
Medlem
nickomyras avatar
Usch , nu tycker jag att det här börjar att spåra ut .
Denna tråd ska väl handla om Anna , eller hur?

Ni skriver hela namnen på hennes minderåriga barn som inte har bett om att vara i offentligheten .

Ni skriver att V börjar gå upp i vikt o fan vet allt .. att va i den åldern och råka läsa om nåra gubbar på fb som har skrivit så kan ge allvarliga ätstörningar !

Står inte alls bakom A och vad han har gjort . Men snälla någon , grabben är inte ens 18! Det här börjar kännas som en häxjakt . Om ni tror att det här är bra för han.. en läxa .. så tror jag att det blir tvärtom .. hur ska han kunna tro att en förändring skulle göra någon nytta , när halva stan verkar gotta sig i allt .

Ingen gillar våldtäcksmän eller kvinnofridare .. men de som är ute efter dem mest är ju de som själva är kriminella & whitetrash !
Citera
2018-01-29, 22:03
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Ni skriver hela namnen på hennes minderåriga barn som inte har bett om att vara i offentligheten .

Ni skriver att V börjar gå upp i vikt o fan vet allt .. att va i den åldern och råka läsa om nåra gubbar på fb som har skrivit så kan ge allvarliga ätstörningar !

Står inte alls bakom A och vad han har gjort . Men snälla någon , grabben är inte ens 18! Det här börjar kännas som en häxjakt . Om ni tror att det här är bra för han.. en läxa .. så tror jag att det blir tvärtom .. hur ska han kunna tro att en förändring skulle göra någon nytta , när halva stan verkar gotta sig i allt .

Ingen gillar våldtäcksmän eller kvinnofridare .. men de som är ute efter dem mest är ju de som själva är kriminella & whitetrash !
Va????
Menar du att familjerna till de två unga tonåringar som blivit utsatta för Antonios äckliga övergrepp är kriminella och whitetrash???
Citera
2018-01-29, 22:07
Medlem
nickomyras avatar
Nej , menade jag absolut inte .

Däremot vissa i denna tråd !

Jag tycker Annas sätt och vad hon sa om tjejerna var grymt .
Citera
2018-01-29, 22:45
Bannlyst
Citat:
De kanske inte ens vet om hans domar .. alla är inte intresserade av ” skvaller ” . Och det är ju inget som det har skrivits om i pressen .

Har svårt att föreställa mig bröderna Herrey sittande framför Flashback och följa Anna Book-tråden.... Men vem vet?
Citera
2018-01-29, 22:55
Medlem
Brunhildes avatar
Citat:

"Grabben" är väl snart myndig och de flesta av oss vet nog redan som rätt unga tonåringar vad som är ok och inte. Att som dömd våldtäktsman sedan hota vittnen hej vilt (antagligen påhejad av mor Book tyvärr) och slänga sig med uttryck som "Hello Bitches" efter allt som hänt rimmar mycket illa med en ångerfull ung man.

Antonio har inte lärt sig ett endaste dugg. Han är en ung man med något mindre intellekt som nu är på ett uppdrag att lära bitches och hoes veta hut, ett upplägg som är som gjort för ytterligare framtida domar. (Kvinno)misshandel, våldtäkter, sexuella övergrepp, you name it.

Nej, Antonio förtjänar att bli named and shamed. Framför allt så förtjänar småflickor i Antonios närhet samt deras föräldrar att få vetskap om Antonio och hans sexualbrott, detta så att flickorna kan undgå s k påtvingat umgänge med Fru Books son.

Att media lämnat Antonio ifred är en sak då han är både omyndig och svagbegåvad. Att det inte slagits upp stort hur Fru Book hotar våldtagna småflickor på nätet(!) och försvarar sin våldtäktsdömde son med näbbar och klor är däremot ett mysterium.

Jag tillhör inte kategorin WT och jag tror på en rättskipande stat i allmänhet. Men nu gäller det småflickor som blir våldtagna och en gärningsman som trots flera domar inte inser allvaret. Jag skulle gladeligen se Antonio bli en haklös munsbitsbitch på någon gudsförgäten anstalt i staterna, alt att han slängdes till vargarna. Yla skulle han lik förbannat. Och jag skulle inte kunna bry mig mindre.
Citera
2018-01-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

HD tar ytterst sällan upp överklaganden om de inte kan användas som prejudikat i framtiden. De kan bla ta upp ärenden där något fel begåtts i rätten. Att tex bevistolkningen av den tilltalade ansetts felaktig i hovrätten, är inte anledning för HD att ta upp fallet.
Citera
2018-01-29, 23:26
Medlem
Nu får ni klura lite vad hon menar med detta inlägg....

https://minfil.org/Vf4837d2bc/20180129_232316.jpg
Citera
2018-01-30, 01:27
Medlem
Kattriarkens avatar
Jag mailade Solna Tingsrätt igår för att kolla om Bookskan är dömd för någonting då det har skvallrats om snatteri på Coop. Inga domar (åtminstone inte i den Tingsrätten) riktade mot henne, men däremot har hon agerat vårdnadshavare i åtta fall från och med 2015. Kan vi anta att det är Antonio som har varit ute på dumheter? Bifogar träfflistan vid önskemål.
Citera
2018-01-30, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukihuvudet2017
Nu får ni klura lite vad hon menar med detta inlägg....

https://minfil.org/Vf4837d2bc/20180129_232316.jpg

Jaha? Vad är Nynäsvägen för ett tillhåll då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in