2018-01-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Det där blev ju genast väldigt intressant!? Jag kan bara komma på en trolig förklaring och det är att ett skilsmässodokument av något slag, en ansökan eller ett brev till Roberto från hans advokat t.ex., har kommit i lådan och Anna har öppnat det och är nu i total förnekelse.

Eller har nån random hatare/häcklare skrivit ett brev till Anna om detta? Låter rätt osannolikt eller vad säger ni?

Ett tredje mindre troligt alternativ är att Roberto har ett prassel som nu har skickat det klassiska "Det är mig han vill ha och lämna dig"-brevet.

Anna sa att brevet kom från ett anonymt troll men med henne kan man ju aldrig veta.
Fast å andra sidan- vem fasen skulle vilja ha ett vuxet barn som behöver hjälp med princip allt i vardagen? Anna har ju all tid i världen att dadda med det vuxna barnet Roberto.
Citera
2018-01-12, 12:50
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantalight
jag blir inte ett dugg förvånad,
hon är verkligen sjuk, varför tror du vi undvek henne hemma på gatan,
hon är verkligen så rubbad en människa kan bli,detta kolosala bekräftelsebehov hon har
hörde att hon har en volvo s60 i spanien, det stämmer inte alls, det är hennes svärfars bil.
och han tåler inte henne,han har sett igenom henne,
bostäderna som dom åker till i spanien är ochså svärfaderns bostäder, hon äger absolut inget,
hennes pappa är en zigenare som var gift på mallorca,mamman köpte en charter resa,pippade med en lokal zigenare, kom till sverige och var gravid ,med fettot,
mamman packade sina barns saker och tog sig till mallorca,där blev hon bortförd av pappans familj.
han var ju redan gift,med fru och barn,där stod hon snyggt med 4 döttrar,Fettot Anna har aldrig varit uppvuxen i spanien, aldrig gått i skola i spanien,nästan aldrig sett sin far,klart att hon kan prata nu, en död man kan ju inte försvara sig,Lägenheten dom bor i i Solna ägs av enligt bostadsrättsbolaget av hennes svärfar Vicente,97% och sonen Maken Roberto 3%.Hela hon lever i en stor lögn,
ja jag kan såna historier om denna kleptoman lögnerska,så ni baxnar,men orkar inte mer,avskyr henne,gjorde det redan i skolan

Som redan noterats har "fantalight" bra koll på Booken & Co.
Här ett citat från inlägg tidigt i tråden, som handlar om lgh i Solna, "hennes" hus i Spanien och hennes "jag är spanjorska-tjafs".
Citera
2018-01-12, 13:37
Medlem
https://youtu.be/kgptXwzhRyc

”Jag köpte min lägenhet cash, innan jag blev mamma”

Går helt rampage när någon droppar någon kommentar om hennes son under livesändningen.
Senast redigerad av Tearsgolden 2018-01-12 kl. 13:43.
Citera
2018-01-12, 14:15
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaclint
Har en liten undran och hoppas någon vet svaret; Anna brukar ofta spela andras låtar/musikvideos på sin insta (både live och instastories) som hon sen "sjunger" med i eller bara filmar rätt av för okänd nytta.

Är detta tillåtet eller borde fru Book betala STIM-pengar? Musikdelning?

Detta är inte bara ibland utan varje vecka nu senast idag ligger ca 15 klipp ā 30 sek med låtar.

Tror man behöver spela upp mer av en låt för att bli tvungen att betala till STIM. Alt att man gör det i reklamsyfte. Men är osäker.
Citera
2018-01-12, 14:26
Medlem
Undrar om Tunnans alla livslögner någon gång kommer att krackelera? Då blir det psykbryt grandeluxe sanningen brukar komma ifatt de flesta.
Citera
2018-01-12, 14:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har Book besittningsrätt, vet vi det med säkerhet? Vet vi om familjen över huvud taget hyr lägenheten, eller bor de där på grund av pappa Robertos delägarskap i bostadsrätten?

Maken är inte hyresgäst om han äger en del av bostadsrätten, finns det någon källa till att han äger 5% som det sägs i tråden, eller är det en trådsanning?
Det juridiska förhållandet mellan delägarna regleras i lagen om samäganderätt.

”Envar delägare kan hos tingsrätten begära att godset för gemensam räkning säljs på offentlig auktion”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Samäganderätt

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19040048.htm
Ja, eftersom de bott i lägenheten långt före lagändringen så har de besittningsrätt.
Citera
2018-01-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, eftersom de bott i lägenheten långt före lagändringen så har de besittningsrätt.

Du har ingen aning om hur deras kontrakt med svärfadern ser ut. Man kan hyra lägenheter där man frivilligt avstår från besittningsrätten. De kan också ha skrivit på kontrakt att de ska avflytta när lägenheten säljs.
Citera
2018-01-12, 14:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Du har ingen aning om hur deras kontrakt med svärfadern ser ut. Man kan hyra lägenheter där man frivilligt avstår från besittningsrätten. De kan också ha skrivit på kontrakt att de ska avflytta när lägenheten säljs.
De "kan" ha avtalat bort sin rätt -- ja.
Citera
2018-01-12, 14:53
Medlem
Live nu - Väldigt låg, har varit på ett möte och ska på nästa möte nu. Dom frågar om dom inte får se henne idag (filmar bara vägen och bilen) då svarar hon att det är inget att se. Massor som frågar om hon är ledsen, hon svarar att hon inte är ledsen men vet inte vad hon är. Hon tror att hon har järnbrist eftersom hon är blek om nosen bla bla bla massa självömkan och fiske efter komplimanger idag. Nu ska hon tydligen inte göra någon kokbok heller... hon har släppt det nu för där är så många andra som gör det bättre. Jäkla massa smörande för henne på liven.

Pang där blockade hon en liten tjej som frågade varför hon livade när hon är 60 år gammal :,)

Kan det vara så att dom varit på möte om sonen och hans förehavanden ? Därför hon är lite uppgiven eller vad f*n man ska kalla det.
Citera
2018-01-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vilket kontrakt, finns det något kontrakt? R bor tillsammans med sin familj i en bostadsrätt som han är delägare i.
R kan inte vara förstahandshyresgäst i en bostadsrätt som han äger eller äger en del av, han kan natuligtvis inte heller vara andrahandshyresgäst.
Jordabalkens kap 12 gäller inte för R i detta fallet.
För R gäller Bostadsrättslagen.

Du skriver ”dvs de har besittningsskydd”
Det är inte en självklarhet, besittningsskydd har gått att avtala bort i årtionden långt innan 1 januari 2013, personligen tror jag inte att det finns något hyresavtal, vem skulle vara hyresgäst och vem skulle vara hyresvärd?

Jag är inte ett dugg bevandrad i lagparagrafer om försäljning av bostadsrätt, det vill jag ha sagt först. Men när man säljer/köper en villa anges givetvis ett datum på köpekontraktet då säljaren ska ha utrymt och avflyttat och överlämnat nycklarna. Gäller verkligen inte samma sak vid försäljning av bostadsrätt? Det låter helt orimligt. Blandar ni ihop hyresrätt och bostadsrätt här?
Citera
2018-01-12, 15:13
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag är inte ett dugg bevandrad i lagparagrafer om försäljning av bostadsrätt, det vill jag ha sagt först. Men när man säljer/köper en villa anges givetvis ett datum på köpekontraktet då säljaren ska ha utrymt och avflyttat och överlämnat nycklarna. Gäller verkligen inte samma sak vid försäljning av bostadsrätt? Det låter helt orimligt. Blandar ni ihop hyresrätt och bostadsrätt här?

Det framgår extremt tydligt i köpekontraktet när tillträdesdagen är. Bryter man mot den och barrikaderar dörren är det gaaalna böter och hemfridsbrott man ställs inför.
Citera
2018-01-12, 15:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det framgår extremt tydligt i köpekontraktet när tillträdesdagen är. Bryter man mot den och barrikaderar dörren är det gaaalna böter och hemfridsbrott man ställs inför.
Vilket är skilt ifrån att hyresgäster inte kan hänga kvar och hävda besittningsrätt.

Och nej, det blir vare sig galna böter eller hemfridsbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in