Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskette
När jag såg annonsen så fick jag intrycket av att "Med de här usla bilderna så vill försäljarna INTE ha det sålt". De skyller på Hemnet som ett sämre alternativ(?) men Hemnet kanske ställer krav på bilder som visar hur lägenheten faktiskt ser ut?
Jag har sålt och köpt ett hus och ett par lägenheter och hemnet struntar blankt i vad det är för bilder, fula eller snygga - många eller få. När man skriver kontrakt med mäklaren och ordnar med fotografering så informerar de att det kostar 500 kronor att vara med men att (min mäklare iallafall) drar av det på arvodet.
För några år sedan var det gratis.
Nu får man dessutom en extra skjuts i försäljningen då man samarbetar med blocket och ens objekt kommer ut där "lite före".
Hemnet är ingen mäklare man kan anlita det är som ett stort jädra skyltfönster för alla mäklare som använder sig av sidan.
Som jag skrev tidigare tror jag inte att fru Book vill flytta. Säljer man har de flesta normala människor redan hittat nytt boende/vill få ut så attraktiva bilder och beskrivning av objektet som möjligt för att maxa förtjänsten. Inte få fula bilder gömd hos en mäklare på deras sida.