2018-01-06, 22:30
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet eller har läst någonstans om Anna uttalat sig om Johannes Brost bortgång?

Hon brukar ju göra allt för att synas.

Om det blir en öppen begravning, tror ni att hon kommer att gå på den då?
De var ovänner 2009.

https://www.expressen.se/noje/book-o...r-efter-skamt/

"TV4:s presskonferens för "Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show" blev en uppvisning i iskyla.
Anna Book och Johannes Brost ignorerade varandra totalt och försatt inte ett tillfälle att tala illa om varandra: - Jag har inget gott att säga om den mannen, säger sångerskan, allvarligt."
Senast redigerad av Knullkungen 2018-01-06 kl. 22:50.
Citera
2018-01-06, 22:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
För att vara ledamot i en brf krävs att du har en lägenhet i brf-en. De enda utomstående som har någon koppling till styrelsen är dess revisorer.
Inte riktigt så, HSB och Riksbyggen har ofta ledamöter i bostadsrättsföreningars styrelser utan att äga bostadsrätter i föreningarna, för att lättare kunna mjölka föreningarna på pengar.
Senast redigerad av trottwell 2018-01-06 kl. 23:05.
Citera
2018-01-06, 23:01
Medlem
Mr. Flynns avatar
Citat:
För att vara ledamot i en brf krävs att du har en lägenhet i brf-en. De enda utomstående som har någon koppling till styrelsen är dess revisorer.

Nu vet jag inte hur det är i andra föreningar men i HSB räcker det att du är med i HSB och inte den faktiskt aktuella BRF:en.

Sen är det förstås mer praktiskt och önskvärt att styrelsen består av boende i föreningen.
Nu när den gamla skolan börja trilla av pinn och alla yngre har så himla mycket mer viktigt i sina liv får fler styrelser svårare få in folk. För sitt boende är ju varken någon stor sak eller kostnad i sitt liv...
Citera
2018-01-06, 23:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
De var ovänner 2009.

https://www.expressen.se/noje/book-o...r-efter-skamt/

"TV4:s presskonferens för "Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show" blev en uppvisning i iskyla.
Anna Book och Johannes Brost ignorerade varandra totalt och försatt inte ett tillfälle att tala illa om varandra: - Jag har inget gott att säga om den mannen, säger sångerskan, allvarligt."

– Johannes Brost brukar inte säga speciellt många smarta saker. Han var genuint otrevlig och oförskämd under inspelningarna. En gång när vi stod i hissen förklarade han för mig hur viktigt det var med rena underkläder, sedan sa han att han tvivlade på att jag hade det eftersom det luktade illa. Och jordbävningen i Tokyo skulle vara mitt fel på grund av min vikt, säger sångerskan till Expressen.
Citera
2018-01-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet eller har läst någonstans om Anna uttalat sig om Johannes Brost bortgång?

Hon brukar ju göra allt för att synas.

Om det blir en öppen begravning, tror ni att hon kommer att gå på den då?

Inte ett ord på hennes insta iallafall. En live förut idag i bilen med maken men jag orkade inte se klart. Dålig kvalité på bild och irriterande musik men av det jag hörde var det inget av vikt som sades.
Citera
2018-01-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Nu vet jag inte hur det är i andra föreningar men i HSB räcker det att du är med i HSB och inte den faktiskt aktuella BRF:en.

Sen är det förstås mer praktiskt och önskvärt att styrelsen består av boende i föreningen.
Nu när den gamla skolan börja trilla av pinn och alla yngre har så himla mycket mer viktigt i sina liv får fler styrelser svårare få in folk. För sitt boende är ju varken någon stor sak eller kostnad i sitt liv...

Bodde i HSB-förening på 90-talet; styrelsen bestod av endast boende i föreningen. HSBs förvaltare deltog vid årsstämmorna för att kunna redogöra för den tekniska förvaltningen.

Nu bor jag i privat brf; endast boende som är med i styrelsen. Flyttar du ut upphör ditt styrelseuppdrag. Vi har all förvaltning utlagd på privat förvaltningsbolag men de är inte med i styrelsen; vi köper bara tjänster av dem.
Citera
2018-01-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uglynakedguy
Inte ett ord på hennes insta iallafall. En live förut idag i bilen med maken men jag orkade inte se klart. Dålig kvalité på bild och irriterande musik men av det jag hörde var det inget av vikt som sades.

En sällsynt tråkig instalive, undrar hur paret Book tänker (?!) när de sänder från bilen & Anna mest ser sur ut i mörkret. 🤔
Citera
2018-01-07, 00:03
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn

Tillhör lägenheten i Solna HSB? Om inte kan ju inte Roberto ha en styrelseplats via HSB utan måste ha någon annan koppling till Tyresö. Kan han ha haft någon lokal för sitt nu tydligen nedlagda säkerhetsföretag i huset där brf Sångfågeln 3 håller till?
Citera
2018-01-07, 00:09
Medlem
Citat:
En sällsynt tråkig instalive, undrar hur paret Book tänker (?!) när de sänder från bilen & Anna mest ser sur ut i mörkret. 🤔

De filmar mycket i bilar i Wahlgrens värld och hon vill väl vara likadan
Kan Pernilla dra in pengar på att babbla i en bil så kan Anna
Citera
2018-01-07, 00:32
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Tillhör lägenheten i Solna HSB? Om inte kan ju inte Roberto ha en styrelseplats via HSB utan måste ha någon annan koppling till Tyresö. Kan han ha haft någon lokal för sitt nu tydligen nedlagda säkerhetsföretag i huset där brf Sångfågeln 3 håller till?

Tyresö förstår jag inte.
Roberto kan äga några procent av bostadsrätten, resten ägs av pappan.
Took-Book kan naturligtvis inte bo i en BRF som heter Sångfågeln 3, hon måste bo i Sångfågeln nummer 1
Citera
2018-01-07, 03:19
Medlem
patajavels avatar
Fast det står ju i Aftonbladet att tant Book och hennes "man" säljer sin bostadsrätt.
Inte skulle väl en så stor tidning skriva om en sådan stor nyhet utan att kolla upp vem som äger lägenheten?

Vi måste väl ändå kunna lita på att media lämnar korrekta nyheter samt är källkritiska.

Snart törs man ju inte ens lita på politiker
Citera
2018-01-07, 07:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Fast det står ju i Aftonbladet att tant Book och hennes "man" säljer sin bostadsrätt.
Inte skulle väl en så stor tidning skriva om en sådan stor nyhet utan att kolla upp vem som äger lägenheten?

Vi måste väl ändå kunna lita på att media lämnar korrekta nyheter samt är källkritiska.

Snart törs man ju inte ens lita på politiker
Ja vi får nog anta att det är paret som äger bostadsrätten. I stort sett alla brf är restrektiva med andrahandsuthyrning och normalt är det 6 månader med möjlighet till 6 månaders förlängning. Jag tippar på att någon av dom har stått i Stockholms bostadskö och efter 30 år fått ett erbjudande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in