2017-12-13, 20:04
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men var modern spanska ?

Annas mamma kom från Finland. Blev tydligen "omhändertagen" av en familj i Värmland (krigsbarn??!). Åkte till Spanien, låg med en gift man, blev gravid. Han lämnade sin familj i Spanien och testade att bo här ett tag (när Anna föddes). Det funkade inte så han flyttade tillbaka.
Annas mamma hade enligt "ryktet på stan" alkoholproblem, rökte som en skorsten, var kraftigt överviktig och inte så förtjust i att jobba.
Citera
2017-12-13, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Hon bättrade även på de änglavingar hon låtit tatuera på ryggen för att lättare kunna minnas sin framlidna mor.

Tatuerar man nåt på ryggen för att minnas det bättre är man nog inte mensa-material precis....

Citat:
Dessutom är texten på spanska eftersom det var moderns förstaspråk.

Men haha nej?
Det enda spanska nånsin med Anna Books morsa var att hon en gång åkte dit på helt vanlig fyllecharter och knullade runt och blev gravid med allas vår Bam bam bam!
Citera
2017-12-13, 22:57
Medlem
TunnaMamma var finska och jobbade i en korvkiosk i Karlskoga. Hon var sugen på ett bättre liv och puchade Ers Hemskhet hårt för att hon skulle bli artist har för mig att Tunnan hoppade av skolan efter åttan. De flyttade till Stockholm Tunnan fick sin dagishit Abc (dagishit är enkla låtar som ungarna kan sitta och gapa i gungorna) TunnaMamma fick sitt uppsving i livet Mercedes päls och mycket brännvin å ciggisar. Karriären vart välan inte så väl skött. Men hon lyckades lura i Tunnan att hon var en fantastisk artist och människa som är bättre än alla andra och det tror Anna på stenhårt fortfarande. Men kunde hon tänka skulle det inte stå något Spanskt trams på änglavingarna Perkele skulle vara rätt.
Citera
2017-12-14, 00:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
TunnaMamma var finska och jobbade i en korvkiosk i Karlskoga. Hon var sugen på ett bättre liv och puchade Ers Hemskhet hårt för att hon skulle bli artist har för mig att Tunnan hoppade av skolan efter åttan. De flyttade till Stockholm Tunnan fick sin dagishit Abc (dagishit är enkla låtar som ungarna kan sitta och gapa i gungorna) TunnaMamma fick sitt uppsving i livet Mercedes päls och mycket brännvin å ciggisar. Karriären vart välan inte så väl skött. Men hon lyckades lura i Tunnan att hon var en fantastisk artist och människa som är bättre än alla andra och det tror Anna på stenhårt fortfarande. Men kunde hon tänka skulle det inte stå något Spanskt trams på änglavingarna Perkele skulle vara rätt.
Perkele och Kippis hade gjort tunnamamman Marita mer rättvisa.
Citera
2017-12-14, 02:49
Bannlyst
Haha. Anna Book = SpanskFinska Klådan
Citera
2017-12-14, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men var modern spanska ?
Nej hennes mamma var värmländska men bodde i Stockholm. Hon hade aldrig någon kontakt med sin pappa heller eftersom han var gift i annat äktenskap när Tunnan kom till. Hon har aldrig gjort något annat än ljugit om den familjen.
Citera
2017-12-14, 05:50
Medlem
Citat:
Dessutom är texten på spanska eftersom det var moderns förstaspråk.

https://minfil.org/dch5m2d6b8/MOV_0424_000.mp4 - Från live-sändningen alldeles nyss. Vanessa ber sin mor upprepade gånger att stänga av telefonen. Anna vägrar.
Vad snackar du om? Hennes mamma kom från Glava i Värmland och där pratar man inte Spanska! Hon har aldrig haft någon kontakt med sin pappa på Mallorca och någon polis var han inte heller! Ytterligare lögner från Den feta Tunnan. Jag förstår att folk blir förvirrade och de som inte kan spanska låter det ju bra. Men hon skriver om sig själv i maskulin form och kan inte Spanska alls .
Citera
2017-12-14, 09:58
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre64
Vad snackar du om? Hennes mamma kom från Glava i Värmland och där pratar man inte Spanska! Hon har aldrig haft någon kontakt med sin pappa på Mallorca och någon polis var han inte heller! Ytterligare lögner från Den feta Tunnan. Jag förstår att folk blir förvirrade och de som inte kan spanska låter det ju bra. Men hon skriver om sig själv i maskulin form och kan inte Spanska alls .

Jag gjorde mig lustig över Annas tatuering genom att använda ett humoristiskt grepp kallat sarkasm. Jag är fullt medveten om att Annas morsa inte talade ett ord spanska.

Mama para siempre - Kippis!
Citera
2017-12-14, 18:37
Medlem
Citat:
Jag gjorde mig lustig över Annas tatuering genom att använda ett humoristiskt grepp kallat sarkasm. Jag är fullt medveten om att Annas morsa inte talade ett ord spanska.

😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2017-12-14, 19:48
Bannlyst
Citat:

Vad betyder det? Mamma var en fyllskalle, SKÅL! ??
Citera
2017-12-14, 20:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Vad betyder det? Mamma var en fyllskalle, SKÅL! ??
Ja, kippis betyder skål på finska.

F ö undrar jag varför Anna aldrig stoltserar med att hon är halvfinsk 🤔

Det är mycket mer sant än halvspansk (i blod ja, men inte i uppväxt eller kultur).
Citera
2017-12-14, 21:11
Medlem
Zoom008s avatar
Tror det betyder "Mamma för alltid". Hon har gjort vingarna ännu bredare stod det i en av skvallerblaskorna.

När jag såg klippen från hennes IG verkade hon påverkad av något? Antingen sprit eller någon form av substans. Ingen normal 50-åring beter sig heller som en tonåring om man är nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in