2009-03-30, 21:48
Medlem
Vädjan.

Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Hoppas det hjälper henne att må bättre i längden.
Hoppas på det !
Nackdelen är att polisen som hon pratade med tog udden av försvar, vilket kan vara bra men också dåligt.
Problemet är denna dokumentering/ filmning/foto.
Såg en artikel i kväll och tänker på det som tjejen berättande för mig, som polisen förtydligade för henne.
Att ett brottsoffer behöver ALDRIG veta namn /adress på gärningsmän behöver inte veta var film/foto finns – polisen tar reda på det .

Citat:
"VÄDJAN. Polisen misstänker att det finns betydligt fler offer i flicksexhärvan. Nu vädjar man till flickor som utsatts för männen att höra av sig"

"Poliser som utrett ärendet är övertygad om att det finns ett stort antal andra flickor som fallit offer för sexnätverket.
- De här männen har hållit på i flera år så det är klart att det finns fler offer, säger kriminalinspektör Eva Carlenfors"
http://www.kriminalkanalen.se/2009/03/30/polisen-soker-fler-offer/
En som är våldtagen och lever med dessa händelser jobbar hårt för att glömma
,konstiga tankar tar över -100 orsaker till varför man inte ska prata med polisen.
När denna flicka blivit våldtagen sökte hon inte läkare eftersom de har anmälningsplikt då blir polisen inkopplad och förövarna får veta.
Hon gick en tid och var rädd för könssjukdomar och HIV.Jag vet inte om det var en kurator som hjälpte med läkare men hon hade inte fått sjukdomar.
Så kan tankarna gå hos någon som är våldtagen ...polisen får inte veta för då kan förövare bli arga. Finns foto/film kan livet bli förstört. (förövarnas inmatade ord)
Citera
2009-03-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Jag fattar inte hur män/unga pojkar av idag funderar, om de tror att en 14-åring "är med på" dessa vidrigheter. Hon är ju för helvete inte vuxen nog att sortera begreppen!!!!

För övrigt mognar dagens dagisuppfödda barn "I HJÄRNAN" way mycket senare än förr, så man skulle kunna höja lovlighetsgränsen till typ 20 år. Man hittar ju fan tjejer i 20-årsåldern som tjatar om att göra om sig för att de inte duger. Titta på drottning Silvia. En fullvuxen tant som "trodde" att hon inte var vacker, krympte näsan och ser idag ut som en fågelholk utan holk. Varför? Jag säger bara: Brainwashed av den borgerliga pressen.

Brainwashed av den manligt dominerade ägarkretsen i slaskmediabranchen.

Sen klagar ni på att era systrar borde veta bättre! Snuskigt att bara komma på tanken att tänka så. Och - medbrottsligt. Jävla peddos helt enkelt. Man äcklas.

Hängas uppoch ner i pungpåsarna - ja!!!

Det är tyvärr en alltför vanlig villfarelse - men inte enbart av män/pojkar.
Sorgligt, och det säger en hel del om människosynen.
Citera
2009-03-30, 22:32
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Undrade också om de tvingats släppa någon?

De häktade sitter kvar i häktet.
Citera
2009-03-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
De häktade sitter kvar i häktet.

var bara tvungen, förlåt mig:

Ja annars är de inte häktade.
Citera
2009-03-30, 23:45
Medlem
hmhs avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/168927-ny-kalla-om-valdtaktschefen

Hittade denna nyss.
Citera
2009-03-30, 23:47
Medlem
KortKäpps avatar
Förresten, och det förvånar mig att frågan inte dykt upp ännu, någon som vet vilka comunityn männen var ute och härjade på och vilka användarnamn de använde?
Citera
2009-03-30, 23:49
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Förresten, och det förvånar mig att frågan inte dykt upp ännu, någon som vet vilka comunityn männen var ute och härjade på och vilka användarnamn de använde?

QX ditt peddo..se så..ut och ragga underåriga nu
Inte förvånande då homofilvärlden är känd för sitt överseende med pedofili.
Citera
2009-03-31, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
QX ditt peddo..se så..ut och ragga underåriga nu
Inte förvånande då homofilvärlden är känd för sitt överseende med pedofili.

seriöst lägg ner, bara för man undrar betyder de inte att man har samma syfte. hört talas om kartläggning?
Citera
2009-03-31, 08:35
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Den misstänkte toppchefen ville möta sitt offer i rätten - öga mot öga.

För att försöka manipulera och kontrollera henne även i rättssalen?

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1517465/utkastad-fran-ratten
Citera
2009-03-31, 09:21
Medlem
hmhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
För att försöka manipulera och kontrollera henne även i rättssalen?

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1517465/utkastad-fran-ratten
Skulle tro att det ligger till så.Även ett sätt att skydda sej själv.Men det handlar om psykologi och på det området är jag novis.Nån annan här kanske kan vidareutveckla den psykologiska biten.
Citera
2009-03-31, 09:42
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmh
Skulle tro att det ligger till så.Även ett sätt att skydda sej själv.Men det handlar om psykologi och på det området är jag novis.Nån annan här kanske kan vidareutveckla den psykologiska biten.

Tänkte på en sak, är det helt säkert att han vet vem av tjejerna som sitter där?
Det verkar ju varit massor med tjejer inblandade det kanske inte är säkert han kan skilja dom åt enbart på namnen. Eller är det jag som bara är korkad å inte vet hur sånthär fungerar.
Citera
2009-03-31, 10:01
Medlem
hmhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Tänkte på en sak, är det helt säkert att han vet vem av tjejerna som sitter där?
Det verkar ju varit massor med tjejer inblandade det kanske inte är säkert han kan skilja dom åt enbart på namnen. Eller är det jag som bara är korkad å inte vet hur sånthär fungerar.
Även om han inte ser den som vittnar så är jag övertygad om att han känner till namnen på tjejerna med tanke hur mycket dom träffats,såvida inte en eller alla tjejerna använt sej av falska namn vilket jag inte håller för troligt.Sen så vet ju hans advokat vem som vittnar och kan tala om det för honom.Om jag inte missminner mej brukar det finnas en lista på i vilken ordning vitten skall höras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in