2009-03-31, 10:14
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
För att försöka manipulera och kontrollera henne även i rättssalen?

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1517465/utkastad-fran-ratten

Ur en objektiv synvinkel sannolikt ungefär så.

Men vad han själv har för bild av det hela kan vara en annan femma. Kom ihåg att den här liraren tänkte sig att öppet stå för faderskapet när han gjort en femtonåring med barn. Han kan mycket väl tänka i banor av att tjejerna manipulerats av rättsväsendet att vittna mot honom och "bara hon får se mig" eller "om jag får prata med henne" kommer hon att inse det.

Jag tror inte nödvändigtvis man behöver tänka sig att den här snubben (helt) medvetet har fejkat emotionellt stöd till tjejerna för att få dem till sex. Han kan ha haft en självbild där han är en schysst - om än kinky - man som verkligen tycker om och tar hand om tjejerna. Detta kan ligga parallellt med instrumentella tankar kring presenter, betalning och droger.

Finns det något folk är bra på så är det att lura sig själva för att rädda sin självbild...
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-31 kl. 10:21.
Citera
2009-03-31, 10:20
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmh
Även om han inte ser den som vittnar så är jag övertygad om att han känner till namnen på tjejerna med tanke hur mycket dom träffats,såvida inte en eller alla tjejerna använt sej av falska namn vilket jag inte håller för troligt.Sen så vet ju hans advokat vem som vittnar och kan tala om det för honom.Om jag inte missminner mej brukar det finnas en lista på i vilken ordning vitten skall höras.

Det är nog som för de flesta andra: ett ONS för sju år sen kan ha bleknat bort i minnet men någon man träffat ett stort antal gånger glömmer man inte bort sådär bara.
Citera
2009-03-31, 10:23
Medlem
hmhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Det är nog som för de flesta andra: ett ONS för sju år sen kan ha bleknat bort i minnet men någon man träffat ett stort antal gånger glömmer man inte bort sådär bara.
Vad tror du om den psykologiska biten hos dessa män?
Citera
2009-03-31, 10:23
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Ur en objektiv synvinkel sannolikt ungefär så.

Men vad han själv har för bild av det hela kan vara en annan femma. Kom ihåg att den här liraren tänkte sig att öppet stå för faderskapet när han gjort en femtonåring med barn. Han kan mycket väl tänka i banor av att tjejerna manipulerats av rättsväsendet att vittna mot honom och "bara hon får se mig" eller "om jag får prata med henne" kommer hon att inse det.

Säker på att han öppet skulle stå för det? Kan ju lika gärna varit så att han lindat 15 åringen runt lillfingret å att hon mer eller mindre var hans slav..
Hon kanske skulle bo i det hemliga rummet i det stora nya fina huset t ex.

Det är väl heller inte säkert att det är hon som ska vittnar eller det fans ju tydligen en hel del tjejer att välja på, troligen är det väl hon som han höll fast medans ek våldtog det är ju filmat så bevisen borde vara bra där.
Citera
2009-03-31, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olvert01
Det har antytts att Thxmas Jxbenius har en sambo som varit medveten om hans gillande av gruppsex/gangbang och vetat om vad han har hållit på med..

Borde inte denna
Anx Lxnda Mxrie Jxhnssxn
19740311-XXXX

plockas in och åtalas för skyddande av brottsling??

Vad tycker ni?

Att det har antytts betyder inte att det är sant! du kanske ska fundera på vad du gör för skada innan du slänger ut vad för skit som helst! Sambon visste inget om det här och du kan inte ana vad hon går igenom. Håll er till dom anklagade och låt deras stackars familjer vara.
Citera
2009-03-31, 10:32
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Säker på att han öppet skulle stå för det? Kan ju lika gärna varit så att han lindat 15 åringen runt lillfingret å att hon mer eller mindre var hans slav..
Hon kanske skulle bo i det hemliga rummet i det stora nya fina huset t ex.

Det är väl heller inte säkert att det är hon som ska vittnar eller det fans ju tydligen en hel del tjejer att välja på, troligen är det väl hon som han höll fast medans ek våldtog det är ju filmat så bevisen borde vara bra där.

Inte säker alls, spekulerar utifrån bristfälliga data. Han kan också ha varit en helt iskallt beräknande psykopat, man jag tror inte sådana är så vanliga. Oftast lirkar folk nog ihop olika förklaringar och självbilder när det gäller sådant här. men som sagt, ingen av oss vet.

Liksom vi inte vet vilket vittne det handlar om. Vare sig det ena eller andra.
Citera
2009-03-31, 10:39
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmh
Vad tror du om den psykologiska biten hos dessa män?

Jag tror att de flesta på olika sätt lurar sig själva för att få det hela att gå ihop. Det usla omdömet som ligger bakom att betala en berusad, väldigt ung tjej man inte känner för extrema former av sex visar objektivt sett minimal omsorg om hur hon mår i sammanhanget. Vissa tände nog ganska medvetet på just den (tvångs) aspekten och sket i tjejernas välfärd. Andra höll sig nog med en förskönande bild av att tjejerna "ju tänder på sådant här och att dom passar på att tjäna lite pengar är väl inget konstigt" typ. I vilken grad dom lyckades övertyga sig själva om det i så fall, och i vilka lägen, skulle jag tro har varierat.

Vad tänker du själv om "den psykologiska biten"? Det kan ju omfatta massor av aspekter liksom.
Citera
2009-03-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
För att försöka manipulera och kontrollera henne även i rättssalen?

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1517465/utkastad-fran-ratten

Det kan ju också vara så att hon tycker det är lättare att frisera sanningen en smula om han inte är närvarande. Vem är det som säger att det bara är dom åtalade som ljuger, det kan väl lika gärna vara målsäganden.
Citera
2009-03-31, 10:48
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Det kan ju också vara så att hon tycker det är lättare att frisera sanningen en smula om han inte är närvarande. Vem är det som säger att det bara är dom åtalade som ljuger, det kan väl lika gärna vara målsäganden.

Om så är fallet tänker han säkert rätt som vill vara närvarande. OM hon har överbetonat manipulations/tvångsaspekten i förhör pga socialt tryck, tankar om skadestånd etc kan det bli svårare att vidhålla inför den person som då får ta konsekvenserna av det.
Citera
2009-03-31, 10:52
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz

jo det påtalade ju den åtalades advokat med å det stämmer nog, men allvarligt så har ju vi ingen aning får väl anta att dom vet vad dom håller på med i rättsalen...

Men har den åtalade mannipulerat och hotat henne samt begått grova brott mot henne som man hävdar så är det kanske inte så konstigt att hon inte vågar träffa honom öga mot öga.
Citera
2009-03-31, 10:52
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article4778852.ab

En intressant artikel. Hon verkar ha koll på läget och slår hål på en del överdrifter, t ex att det är en toppchef det handlar om.
Citera
2009-03-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
jo det påtalade ju den åtalades advokat med å det stämmer nog, men allvarligt så har ju vi ingen aning får väl anta att dom vet vad dom håller på med i rättsalen...

Men har den åtalade mannipulerat och hotat henne samt begått grova brott mot henne som man hävdar så är det kanske inte så konstigt att hon inte vågar träffa honom öga mot öga.

Men vem hävdar det? Vad finns det egentligen för bevis? Jag tror att det beror mycket på hur man tolkar det som skrivs, som redan är väldigt vinklat om man jämför med vad som står i åtalet.

Jag får det till att det är en eller två tjejer som har uttalat sig i media. Det talas också mycket om våldtäkter. Men jag får det till att det en alternativt två tillfällen som kan betecknas som våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in