2009-03-29, 14:11
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Problemet här är inte att det förekommit ovanliga - och i mångas ögon osmakliga - sexuella handlingar utan med VEM och på vilka VILKOR.
Hur fan kan du säga det? vad vet du om vad som har hänt? det enda man vet är att polisen sagt att det varit fruktansvärt förnedrande och under tvång men det är väl normalt i dina ögon, börjar du bli orolig för att snuten ska hämta dig snart?

Ta det litet lugnt nu. Det är ju precis som KK säger - problemet/brottet har inte att göra med vilka _sexuella_ handlingar. Man kan t.o.m. gå så långt att det inte heller, per se, har att göra med de inblandades ålder - det är ju inte precis pedofiler vi har att göra med här.*
Det har att göra med tvång, och systematiskt utnyttjande av svagare.

Eller tycker du att sålänge en våldtäkt sker i skenet av romantiska tända ljus, mjuk musik och enbart missionärsställning så är det ju ok? För det är väl "naturligt"...

Det som gör mig litet illamående i den här härvan är att den är ett så ypperligt exempel på allt det äckliga som många debattörer som är _emot_ sexköpslagar gått ut och sagt att är de verkligt sjuka punkterna, och det de behövs mera resurser och kanske skarpare lagstiftning mot.

Men i moralgubbarnas värld behöver man inte alls titta på vad som verkligen händer, varför det händer och hur man kunde avskräcka och stoppa förövare och hjälpa offer. Nä, det räcker med att man kriminaliserar sexköp och håller stora trafficking-seminarier.

* Om nån på allvar tror att den som har sex, även våldsbetonat sånt, med en 16åring antagligen också skulle tända på en sexåring - ta och läs på litet och knip käft tills ni blivit klokare.
Senast redigerad av Aspsusa 2009-03-29 kl. 14:12. Anledning: stavfel
Citera
2009-03-29, 14:16
Medlem
hmhs avatar
http://nyheter24.se/nyheter/167752-flickorna-lockades-med-shopping
Citera
2009-03-29, 14:22
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmh
http://nyheter24.se/nyheter/167752-flickorna-lockades-med-shopping
Ja vad är det för typ av tjejer som går på såntdär, bilder nu! (påklädda såklart)
Citera
2009-03-29, 14:23
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Ta det litet lugnt nu. Det är ju precis som KK säger - problemet/brottet har inte att göra med vilka _sexuella_ handlingar. Man kan t.o.m. gå så långt att det inte heller, per se, har att göra med de inblandades ålder - det är ju inte precis pedofiler vi har att göra med här.*

Eller tycker du att sålänge en våldtäkt sker i skenet av romantiska tända ljus, mjuk musik och enbart missionärsställning så är det ju ok? För det är väl "naturligt"...

Det som gör mig litet illamående i den här härvan är att den är ett så ypperligt exempel på allt det äckliga som många debattörer som är _emot_ sexköpslagar gått ut och sagt att är de verkligt sjuka punkterna, och det de behövs mera resurser och kanske skarpare lagstiftning mot.

Men i moralgubbarnas värld behöver man inte alls titta på vad som verkligen händer, varför det händer och hur man kunde avskräcka och stoppa förövare och hjälpa offer. Nä, det räcker med att man kriminaliserar sexköp och håller stora trafficking-seminarier.

* Om nån på allvar tror att den som har sex, även våldsbetonat sånt, med en 16åring antagligen också skulle tända på en sexåring - ta och läs på litet och knip käft tills ni blivit klokare.
Jag vill bara tillägga att det faktiskt i det här fallet förekommer flickor ända ner i 13-års åldern. Om inte pedofili så iaf heb... whatever.

Så att påstå att det inte har med ålder att göra alls tycker jag är fel.

Vet inte om det där sista var riktat till mig, bland andra, men jag tänker inte knipa käft för att någon på Flashback påstår att jag ska läsa på.
Citera
2009-03-29, 14:28
Medlem
Citat:
Det är väl en del män/kvinnor som gillar någon/några/alla dessa saker med andra män/kvinnor som delar deras smak beroende på läggning.

Problemet här är inte att det förekommit ovanliga - och i mångas ögon osmakliga - sexuella handlingar utan med VEM och på vilka VILKOR.

Man får ha sex hur man vill.
Jag var otydlig det handlade inte om sex utan våld.
Dessa killar som jag syftade på skulle ha hamnat i fängelse i flera år ifall offret vågat anmäla och polisen hittat foto/film.

Det är väl ingen normal man som ordnar gruppsex bakom tjejens rygg och drogar henne innan?
Finns det VILLKOR ska alla vara delaktiga här hade männen organiserat sig och väntade på ett ”offer lam”.
Man får ha läggningar men tvinga någon dricka KISS ur ett glas svälja främmande mäns sperma andra vidrigheter(snacka om sjukdomsrisk) är INTE i mina ögon normala killar med en läggning.Det är sjuka människor !

Frågade denna tjej om hon mött killen (som ordnade våldtäkten)på sexsajt. Men det handlade ALDRIG om sex utan han sökte upp henne för modelluppdrag.Vid den aktuella tidpunkten bjöd han henne på en drink sen skulle han köra hem henne.Men vaknade upp i en annan situation. Hon säger själv att dessa män viste att hon inte ville eftersom hon sa nej och grät.
Citera
2009-03-29, 15:03
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa

Vissa av tjejerna har ju tydligen varit 13 och 14 år, i mina ögon är man pedofil om man har sex med en 13 åring speciellt om man är i 60 års åldern, är man 15 så kan det vara skillnad.
Det är oxå skillnad på våldtäkt och våldtäkt, det blir ju lite grövre när mellan 5-10 gubbar våldtar och förnedrar än när en gör det när tjejen sover eller har deckat t ex.

får väl se var detta slutar med frågan är ju bara om vi har straff så det räcker till dom skyldiga.
Citera
2009-03-29, 15:08
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Man får ha sex hur man vill.
Jag var otydlig det handlade inte om sex utan våld.
Dessa killar som jag syftade på skulle ha hamnat i fängelse i flera år ifall offret vågat anmäla och polisen hittat foto/film.

Det är väl ingen normal man som ordnar gruppsex bakom tjejens rygg och drogar henne innan?
Finns det VILLKOR ska alla vara delaktiga här hade männen organiserat sig och väntade på ett ”offer lam”.
Man får ha läggningar men tvinga någon dricka KISS ur ett glas svälja främmande mäns sperma andra vidrigheter(snacka om sjukdomsrisk) är INTE i mina ögon normala killar med en läggning.Det är sjuka människor !

Frågade denna tjej om hon mött killen (som ordnade våldtäkten)på sexsajt. Men det handlade ALDRIG om sex utan han sökte upp henne för modelluppdrag.Vid den aktuella tidpunkten bjöd han henne på en drink sen skulle han köra hem henne.Men vaknade upp i en annan situation. Hon säger själv att dessa män viste att hon inte ville eftersom hon sa nej och grät.

Precis, det avgörande är som sagt inte vilka handlingar eller vilka deltagare utan de oetiska och/eller olagliga handlingar som förekommit i sammanhanget. Och mitt problem med många debattörers ståndpunkt här är att dom - till skillnad mot dig som verkar ha koll - skiter i den distinktionen, likväl som rättssäkerheten.
Citera
2009-03-29, 15:14
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag vill bara tillägga att det faktiskt i det här fallet förekommer flickor ända ner i 13-års åldern. Om inte pedofili så iaf heb... whatever.

Så att påstå att det inte har med ålder att göra alls tycker jag är fel.

Skit i peddo/hebbe distinktionen här tycker jag. Den har mer ett kliniskt intresse. Juridiskt är det solklar skillnad mellan de fall där tjejerna fyllt 15 och de där dom inte har det.

Vet för övrigt någon huruvida ytterligare (väntade)åtal på våldtäkt baseras på tjejens ålder eller på någon grad av tvång? Är dom under 15 blir det väl våldtäkt automatiskt numera, hur det än går till? Inklusive med samtycke och på sidenlakan?
Citera
2009-03-29, 15:26
Medlem
KortKäpps avatar
Om vi antar att den här bloggen (http://ettlivefterdetta.blogg.se/) som det länkats till tidigare i tråden är genuin - och jag tycker den verkar rätt trovärdig eftersom den tex inte driver någon extrem linje etc - kan det ju vara intressant att se en del av de reflektioner en av tjejerna själv gör:

Något för er som lägger ut personuppgifter:

"Sett sidor där de hänger ut männen, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det måste vara hemskt för deras fruar och barn som varit helt ovetandes innan..."

Och er som smälter medias bild otuggad:

"Tidningarna skriver rätt ... konstigt.. De blandar ihop saker.. Men jag orkar inte riktigt bry mig om det just nu."

Samt en beskrivning av en del av dynamiken som fick tjejen att delta i detta:

"Nej , det är svårt att tvinga någon, ingen höll en pistol mot mitt huvud och tvingade mig.

Han fick mig att känna mig älskad, uppskattad i en tid då jag inte hade någon annan.

Han fick mig att tro att han gjorde allt för min skull. Att han ville hjälpa mig.
Jag gjorde det för uppskattning, för någon ville ha mig. Folk blev kåta av mig, MIG!

Ingen i min familj kunde ens krama mig och nu betalade folk istället för att ha sex med mig och folk sa att jag var det vackraste dom sett. Jag trodde dom.

Jag mådde så jävla piss men kunde inte leva utan ,för då hade jag inget alls.

Jag mådde som ett rent jävla helvete. Jag skrek på hjälp, skar upp armarna, knarkade, grät natterna igenom.

Men ingen kom... Ingen hjälpte mig.. Men han sa att han älskade mig.."
Citera
2009-03-29, 15:45
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Skit i peddo/hebbe distinktionen här tycker jag. Den har mer ett kliniskt intresse. Juridiskt är det solklar skillnad mellan de fall där tjejerna fyllt 15 och de där dom inte har det.

Vet för övrigt någon huruvida ytterligare (väntade)åtal på våldtäkt baseras på tjejens ålder eller på någon grad av tvång? Är dom under 15 blir det väl våldtäkt automatiskt numera, hur det än går till? Inklusive med samtycke och på sidenlakan?
Precis vad jag skrev: whatever... Diskussionen är onödig här.

Är flickan under 15 så är det olagligt att ha sex med henne. PUNKT

Det jag ville ha fram med mitt inlägg var att åldern har, ganska stor, betydelse i detta fallet, vilket användaren som jag citerade hävdade att den inte hade.
Citera
2009-03-29, 15:54
Medlem
Ragatans avatar
Träffade lite folk i helgen med insyn i Banverket i Skåne och som träffat Jobenius genom jobbet. Banverket var Jobenius störste kund inom Rejlers. Liten sammanfattning över kommentarerna:
De var förvånade över att han pysslade med något sådant. De fann det otroligt att det var just Jobenius för att han verkligen är tystlåten, nästan tillbakadragen i affärslivet.
De var övertygade om att det skulle växa.
Banverkare trodde även toppchefer där skulle dras in eftersom TJ representerat så mycket med dem.

Och det värsta:

Tydligen hade han haft misstankar på sig om något liknande för 10 år sedan men då hade inte Polisen lyckats ringa in honom.
Citera
2009-03-29, 16:09
Medlem
Själv tycker jag pressen är för snäll

men antagligen vill man skona de yngre flickorna i härvan.
Det här är mycket grova våldtäkter där man bundit fast och förgripit
sig på ett sätt som saknar motstycke.
När allt läggs upp på bordet kommer det inte finnas en person här
som lallar om - är båda överens osv.

Vi får väl se vad veckan bjuder på !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in