Om vi antar att den här bloggen (
http://ettlivefterdetta.blogg.se/) som det länkats till tidigare i tråden är genuin - och jag tycker den verkar rätt trovärdig eftersom den tex inte driver någon extrem linje etc - kan det ju vara intressant att se en del av de reflektioner en av tjejerna själv gör:
Något för er som lägger ut personuppgifter:
"Sett sidor där de hänger ut männen, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det måste vara hemskt för deras fruar och barn som varit helt ovetandes innan..."
Och er som smälter medias bild otuggad:
"Tidningarna skriver rätt ... konstigt.. De blandar ihop saker.. Men jag orkar inte riktigt bry mig om det just nu."
Samt en beskrivning av en del av dynamiken som fick tjejen att delta i detta:
"Nej , det är svårt att tvinga någon, ingen höll en pistol mot mitt huvud och tvingade mig.
Han fick mig att känna mig älskad, uppskattad i en tid då jag inte hade någon annan.
Han fick mig att tro att han gjorde allt för min skull. Att han ville hjälpa mig.
Jag gjorde det för uppskattning, för någon ville ha mig. Folk blev kåta av mig, MIG!
Ingen i min familj kunde ens krama mig och nu betalade folk istället för att ha sex med mig och folk sa att jag var det vackraste dom sett. Jag trodde dom.
Jag mådde så jävla piss men kunde inte leva utan ,för då hade jag inget alls.
Jag mådde som ett rent jävla helvete. Jag skrek på hjälp, skar upp armarna, knarkade, grät natterna igenom.
Men ingen kom... Ingen hjälpte mig.. Men han sa att han älskade mig.."