2009-03-29, 16:23
Medlem
Ingen som orkar lägga ihop en FAQ eller ett inlägg med sammanställning över bevis osv?
Citera
2009-03-29, 16:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Ingen som orkar lägga ihop en FAQ eller ett inlägg med sammanställning över bevis osv?
Detta är väl det närmaste du kommer
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15847642&postcount=709
Citera
2009-03-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Detta är väl det närmaste du kommer
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15847642&postcount=709

kanon tack! missa de när jag läste.

Ska bli kul o se hur scouterna hanterar detta... Deras förbundsordförande är kammaråklagare med "specialintresse" barnsexmål...
Citera
2009-03-29, 16:46
Bannlyst
Jag vill också varna er som går in på beckroth.se för att läsa om gruppsexhärvan. Skriv inga kommentarer. Beckroth samlar på era ip-nummer för att sedan försöka koppla dem till era FB-konton. Så om ni inte vill bli outade; skriv inga kommentarer på beckroth.se.
Citera
2009-03-29, 17:14
Medlem
Väl skrivet - tack för tipset på en bra blogg

"tjejerna som bjöds på middag på Gondolen blev tillsagda att komma dit utan trosor så männen kunde ta på dem under bordet. Efteråt kördes dom till en langare som gav dem narkotika och när de var fulla med såväl alkohol och narkotika så blev de körda till hotellrum där det plötsligt kom in flera män som förgrep sig på dem. De kallade flickorna för pappas lilla slyna osv under övergreppen. Efteråt fick tjejerna pengar och därefter hotades tjejerna med att det hela hade filmats och skulle skickas ut till deras föräldrar och läggas ut på nätet om de inte fortsatte ställa upp på sex."

Och en av kommentarerna på det van skrivna
"Vid sexton års ålder är drömmarnas som störst och önskningarna om ett bättre liv outömliga.Det är då de fördömda män med pervers sexhunger och feta plånböcker förverkligar flickors drömmar och önskningar och samtidigt förvandlar dem till mardrömmar."
Citera
2009-03-29, 17:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Dom har "rätt" att göra vad tjejerna ger samtycke till, fram till den punkt då någon tjej återkallar detta samtycke. Allt annat är både oetiskt och brottsligt.
Vad som är oetiskt men INTE BROTTSLIGT kan man diskutera men för de flesta vettiga människor handlar det då om mer än explicit samtycke.

(Nu pratar jag om eventuellt brottsligt tvång, inte sexköpsbrotten, som väl ingen ifrågasätter här?)

Minst en av tjejerna var under 15 år och flera var under 18 år.

Ditt jävla peddo
Citera
2009-03-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Ditt jävla peddo

och där hade vi etiska kommentarer och oneliners.

TIll kortkäpp:

Vissa saker kan man inte ge samtycke till, vilket som. Hela den disskusionen om samtycke och återkalla, den är så otroligt löjlig eftersom den ändå inte går att bevisa i domstolen.
Citera
2009-03-29, 18:00
Moderator
Hamilkars avatar
Diskussion om Cecilia Beckroth och hennes blogg raderad. Topic för tråden är det aktuella sexbrottsfallet, inte Beckroth. Cecilia Beckroth är en synnerligen kontroversiell person på Flashback som av många flashbackare tillskrivs låg trovärdighet. Detta kan vara värt att notera också i ett moderatorsmeddelande, men Cecilia Beckroth och hennes trovärdighet är därutöver inte topic för tråden, och ska inte avhandlas vidare här.
/Hjälpmod.

Edit: Jag vill för tydlighets skull klargöra att jag naturligtvis inte har någon synpunkt som moderator på kvalitén på Beckroths information i det här specifika fallet. Hon har bevisligen postat också korrekt information tidigare.
Senast redigerad av Hamilkar 2009-03-29 kl. 18:41.
Citera
2009-03-29, 18:27
Medlem
BoISarens avatar
Toppcheferna förnedrade i "tortyrkällare"

Enligt anonyma källor:
Citat:
Tio män höll den 14-åriga flickan i armar, ben och huvud. De vände och vred på henne. Frustrerat försökte hon fjärma sig och lämna porrklubben. Hur många män som hade sex med henne hade hon ingen aning om. Hon skjutsades till gangbangs varje vecka, samtidigt som veckorna avlöste varandra. Det var först efter att flickan hamnade i gråt som olika gangbangs fick avbrytas. Det gick så långt att koncernchefen gjorde en av flickorna med barn när hon var 15 år gammal. Och han var helt inställd på att axla faderskapet, tills hon gjorde abort efter några månader.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/167913-cheferna-tog-flickor-till-tortyrkallare

Jag noterar också att nyheter24 använder sig av Flashback. "Min" bild av brevet från skolan finns hos dem. Liksom hos politisktinkorrekt.
Senast redigerad av BoISaren 2009-03-29 kl. 18:30.
Citera
2009-03-29, 18:31
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Ditt jävla peddo

Givetvis gäller det jag skrev inte minderåriga. Inte heller är prostitutionsdelen av det hela laglig. Men vad har "under 18 år" med saken att göra?

Din otborstade tönt.

(Wehee - debattklimatet blir bara mer och mer müzigt! Not...)
Citera
2009-03-29, 18:33
Moderator
Hamilkars avatar
Om man tror att moderator har missat ett inlägg, ska man RP.a det, och inte skriva om det i tråden. Annars riskerar man att få tillsägelse för 0.06, som jag egentligen är stenhård på. Jag är snäll och låter bli den här gången, eftersom jag anser att det var ett gott uppsåt. Dock vill jag meddela att det var på flit jag, efter viss tvekan, lät det apostroferade inlägget stå kvar, eftersom det i första hand var ett säkerhetstips och inte ett inlägg om Beckroth.
/Hjälpmod.
Citera
2009-03-29, 18:42
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Vissa saker kan man inte ge samtycke till, vilket som. Hela den disskusionen om samtycke och återkalla, den är så otroligt löjlig eftersom den ändå inte går att bevisa i domstolen.

Klargör gärna vad du menar. Att det är så i lagens mening eller att du menar att det rent moraliskt bör vara så? Och vilka saker anser du mer explicit att man inte kan/bör kunna ge samtycke till?

Vet heller inte om jag håller med om att det är löjligt att diskutera samtycke då det väl är just vad en hel massa sexbrottsmål kommer att handla om? Och att detta är väldigt knivigt är väl ingen nyhet?

Så hur tycker du att man bör förhålla sig till detta problem? För om det inte är lönt att diskutera betyder det väl att anser att det redan finns en bra lösning, eller?
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-29 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in