2009-03-26, 14:26
Medlem
Spegelbilder!

I din drömvärld har du helt rätt men i verkligheten så är jag snarare helt övertygad om att de flesta välbärgade män som köper sex hellre väljer unga tjejer än bättre begagnade kvinnor över 55 som säljer sex!

Det kan ju finnas många anledningar till att folk köper sex, (vilket jag iofs tycker är ganska korkat eftersom det för övrigt är gratis om man vet hur man kommunicerar med det motsatta könet), men en av de mest påtagliga lär vara att de medelåldersmännen tröttnat på sina egna äktenskap som ofta består av bättre begagnade kvinnor över 55 som inte vill ha sex!

Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Våra lagar är till stor del en spegel av majoritetens rådande moraluppfattning. I just detta fall tror jag definitivt att lag och moral går hand i hand. Tror inte majoriteten i Sverige tycker det är OK att medelålders välbärgade män utnyttjar och våldtar minderåriga tjejer.

Jag vill också gärna veta vilken lag som förbjuder Flashback i Sverige...
Citera
2009-03-26, 14:29
Medlem
barkeepers avatar
Enig.

Citat:
Ursprungligen postat av pool-pah
Att ange en person som uppenbarligen inte är den åtalade är riktigt illa och väldigt ansvarslöst. De stavar inte ens sina namn likadant. Den åtalade stavar förnamnet Rikard, inte Rickard.
Var valdigt forsiktiga med vad ni skriver. Man kan odelagga folks liv om man har fel.
Citera
2009-03-26, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Var valdigt forsiktiga med vad ni skriver. Man kan odelagga folks liv om man har fel.

Jag har bett modsen att radera inlägget. Och om folk slutar reprisera inlägget så kommer det helt försvinna så fort modsen kommer in.
Citera
2009-03-26, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
I din drömvärld har du helt rätt men i verkligheten så är jag snarare helt övertygad om att de flesta välbärgade män som köper sex hellre väljer unga tjejer än bättre begagnade kvinnor över 55 som säljer sex!

Det kan ju finnas många anledningar till att folk köper sex, (vilket jag iofs tycker är ganska korkat eftersom det för övrigt är gratis om man vet hur man kommunicerar med det motsatta könet), men en av de mest påtagliga lär vara att de medelåldersmännen tröttnat på sina egna äktenskap som ofta består av bättre begagnade kvinnor över 55 som inte vill ha sex!

Bah! Alla dessa apologeter! Hade det varit min dotter skulle dom ligga risigt till. Men ni som tycker detta är ok, är det ok ifall jag och några polare rövknullar nån av era döttrar några timmar på Lördag? Vi ingår ett fint avtal två parter emellan bara.
Citera
2009-03-26, 14:43
Medlem
RallyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick

Här blandas det äpplen och päron hej vilt...

Har jag sagt något om att det är fel att ha sex med yngre tjejer? Jag har inte ens yttrat mig om huruvida det är moraliskt förkastligt att köpa/sälja sex. Vad jag säger är att det aldrig är OK att utnyttja/våldta andra människor. Speciellt inte om dessa är unga, utsatta och i ett extremt underläge. Den som är stark måste också vara snäll som Nalle Puh säger. Dessa män är så gamla att de både skulle kunna vara flickornas pappa/morfar/farfar. De borde definitivt veta bättre, man kan kräva lite mer av dem än en 17-årig tjej. Bara för att man kan göra någonting betyder inte det att man ska göra det.
Senast redigerad av RallyHarry 2009-03-26 kl. 14:49.
Citera
2009-03-26, 14:56
Medlem
För att gå på topic igen - idag stog det i metro att "mellanstadieläraren" sa att det aldrig var någon betalning inblandat?
Vad betyder detta? :S att det inte handlar om prostitution? Att det var ren våldtäckt? Att tidigare rubriker såsom "Chef sålde tonårsflicka" osv. var fel?

Hur som helst var det en jävligt knasigt formulerad artikel som bara gjorde mig förvirrad >_>
Citera
2009-03-26, 15:01
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Taylor
Håkan Bergenheim finns på Facebook..

http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?sid=38767273e72ed27c00c8cc97217e6731&i d=609492949&hiq=h%C3%A5kan%2Cbergenheim
Bara för att vara övertydliga så kan vi säga att det inte är denne Bergenheim som är misstänkt i det här fallet.
Citera
2009-03-26, 15:17
Medlem
Vet inte om ni noterade men på Efterlyst igår sumpade dem att dölja bilnumret:

http://i66.photobucket.com/albums/h261/HajenTB/reg.jpg

Går att se på TV3's hemsida.

Vet inte om det ger så mycket, har inte haft tid att kolla plåten än. Men den bör avslöja personen eller företaget med säkerhet.
Senast redigerad av mikeflat 2009-03-26 kl. 15:19.
Citera
2009-03-26, 15:22
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeflat
Vet inte om ni noterade men på Efterlyst igår sumpade dem att dölja bilnumret:

http://i66.photobucket.com/albums/h261/HajenTB/reg.jpg

Går att se på TV3's hemsida.

Vet inte om det ger så mycket, har inte haft tid att kolla plåten än. Men den bör avslöja personen eller företaget med säkerhet.
Se här... https://www.flashback.org/showpost.php?p=15803248&postcount=160
Citera
2009-03-26, 15:25
Bannlyst
I Danmark så är sexköp och säljhandel lagligt men hallickar (traffiking) ser man väldigt hårt på. - Nyligen dömdes en person till 3,5 års fängelse för att han var hallick. Livstids utvisning brukar även medfölja om personen är utlänning.
Citera
2009-03-26, 15:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Se här... https://www.flashback.org/showpost.php?p=15803248&postcount=160
Och...
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15803289&postcount=162
Citera
2009-03-26, 15:30
Medlem