2009-03-28, 13:32
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Det är inte längre snack om saken.

Vet inte om det bara är av ren dumhet, eller för att du själv ägnar dig åt liknande aktiviteter, som du inte kan se skillnad på våldtäkt och våldssex där båda parterna är med på det. Du verkar ha blandat ihop begreppen rejält här.

Jag vet att det är jättepopulärt i "seriösa" BDSM-kretsar att järnhårt skilja på BDSM (som alltid är tipptopp) och sexuellt tvång/våld. Det är väl ganska naturligt att försöka distansera sig maximalt från något negativt när man redan möts av så många fördomar, men jag tycker ofta att det förekommer en hel del förnekelse av dom risker som ingår i samband med detta. På vanligt manér är alla som klantar till det "inte äkta" (ergo "inte som vi"). Så slipper man se på sig själv och kan bekvämt peka finger. Fast detta har väl tuggats om tillräckligt på DS redan?

Jag är inte perfekt men nog så SSC som the next guy, om inte mer än många. En sådan situation som dessa gubbar eller Stureplansprofilerna har jag aldrig befunnit mig ens i närheten av.

Men låt inte det hindra dig från meningslösa misstänkligöranden. Det verkar vara vad du klarar att bidra med här. Var och en efter förmåga, som Kalle M sa...
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-28 kl. 13:47.
Citera
2009-03-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Nejdå, utan dom som i samband med det överger all känsla för rättssäkerhet och objektivitet.

Tillåt mig att hånskratta.
Citera
2009-03-28, 13:36
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lite strukturering:

J*benius
Åtalad för grovt koppleri, försök till grovt koppleri, medhjälp till våldtäkt, köp av sexuell handling av barn och köp av sexuell tjänst.

Has*e Å*s
Åtalad för köp av sexuell handling av barn.

B*rgenheim

Eriksson

Ek
Begärd häktad för våldtäkt. Förhandling lördag eftermiddag.

Kr*gert
Häktad för våldtäkt.

Hjälp mig gärna om något av ovanstående är fel.
Tackar-har du tid att komplettera med ålder blir det ännu lättare att följa tidningarnas referat.

Vem av dom är det som häktats för madrassen i källaren?
Citat:
63-åringens dubbelliv.
– Han hade en madrass i källaren på jobbet....När han under en tid arbetade åt företagsledaren såg han ett avskilt rum i källaren på jobbet.
– Bakom ett draperi i källaren, vid omklädningsrummen fanns en madrass på golvet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4760791.ab
Citera
2009-03-28, 13:40
Medlem
Citat:
Jag vet att det är jättepopulärt i "seriösa" BDSM-kretsar att järnhårt skilja på BDSM (som alltid är tipptopp) och sexuellt tvång/våld. Det är väl ganska naturligt att försöka distansera sig maximalt från något negativt när man redan möts av så många fördomar, men jag tycker ofta att det förekommer en hel del förnekelse av dom risker som ingår i samband med detta. På vanligt manér är alla som klantar till det "inte äkta" (ergo "inte som vi"). Så slipper man se på sig själv och kan bekvämt peka finger.

Jag är inte perfekt men nog så SSC som the next guy, om inte mer än många. En sådan situation som dessa gubbar eller Stureplansprofilerna har jag aldrig befunnit mig ens i närheten av.

Men låt inte det hindra dig från meningslösa misstänkligöranden. Det verkar vara vad du klarar att bidra med här. Var och en efter förmåga, som Kalle M sa...

Vad vet du om min förmåga? Tycker inte att du framstår som särskilt skarpsynt när du blandar in BDSM här. Du anklagar mig för svartvitt tänkande, men står för samma själv - fast i andra ringhörnan.
Tror nog att de flesta med någon form av empatisk förmåga, och moral, finner dessa gärningar vedervärdiga. Misstankarna om våldtäkt är ju inte grundlösa.
Citera
2009-03-28, 13:48
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Har du tillgång till FUP?

Här kan ni läsa och se bilder på svinen även en stämningsansökan och häktningsframställan.!

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/

Bläddra ner en bit.!!!!
Senast redigerad av ftpw 2009-03-28 kl. 13:50.
Citera
2009-03-28, 13:49
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Tror nog att de flesta med någon form av empatisk förmåga, och moral, finner dessa gärningar vedervärdiga.

Och läste du mina inlägg skulle du se att jag delar denna uppfattning.
Citera
2009-03-28, 13:53
Medlem
BoISarens avatar
Lite strukturering:

J*benius, 40 år. "Hallicken"
Åtalad för grovt koppleri, försök till grovt koppleri, medhjälp till våldtäkt, köp av sexuell handling av barn och köp av sexuell tjänst.

Has*e Å*s, 60 år. "Nöjesproducenten, Nöjesprofilen"

B*rgenheim, 66 år, "Företagaren"

Eriksson, 42 år. "Mellanstadieläraren"

Ek, 48 år. "Efterlystmannen, Scoutledaren"

Kr*gert, 63 år. "Företagsledaren". Den som sägs ha haft en madrass i källaren på sitt jobb.
Häktad för våldtäkt.

Tillägg
A*tonio S*nchez F*rnandez, 49 år. "Spel och häst-mannen"
Delgiven misstanke om brott. Brottsrubricering okänd.
Senast redigerad av BoISaren 2009-03-28 kl. 14:01.
Citera
2009-03-28, 13:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Här kan ni läsa och se bilder på svinen även en stämningsansökan och häktningsframställan.!

Bläddra ner en bit.!!!!
Stulet rakt av från Beckroth, men visst, det finns där.
Citera
2009-03-28, 13:55
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lite strukturering:

J*benius, 40 år. "Hallicken"

Has*e Å*s, 60 år. "Nöjesproducenten, Nöjesprofilen"

B*rgenheim, 66 år, "Företagaren"

Eriksson, 42 år. "Mellanstadieläraren"

Ek, 48 år. "Efterlystmannen, Scoutledaren"

Kr*gert, 63 år. "Företagsledaren". Den som sägs ha haft en madrass i källaren på sitt jobb.
Häktad för våldtäkt.

ok.!!!Har inte hunnit läsa hela tråden.!!!
Citera
2009-03-28, 13:56
Medlem
Citat:

Bläddra ner en bit.!!!!

Tack för intiativet!
Citera
2009-03-28, 14:15
Medlem
Citat:
Då är ditt råd till dem att leva i celibat och gå i terapi tills dom är "friska" eller? I en idealisk värld kanske.
Tjejerna blev INTE kidnappade– ingen överfallsvåldtäkt som man kallar det för.
Följaktligen gick flickorna på egna ben rakt ner i ”diket” utan göra riskbedömningar. Det är tragiskt och fördärva tjejerna beröva dem på makt som de faktiskt har beträffande deras livssituation.
Sen får du tro att man kan leva normalt efter sådana övergrepp /situationer, det skiter jag i.Men terapi bidrar till att livet blir bättre och kan ha normalt sexliv träffar bra män som vill dem väl.
Citera
2009-03-28, 14:19
Medlem
Citat:

Bläddra ner en bit.!!!!

Jag var tvungen att kräkas då jag läste om svinen.
Det finns de i denna tråd som tycker att det bedrivs en klappjakt på dessa män. "stenålder" kallade h*n de som känner vämjelse inför det inträffade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in