2009-03-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Klargör gärna vad du menar. Att det är så i lagens mening eller att du menar att det rent moraliskt bör vara så? Och vilka saker anser du mer explicit att man inte kan/bör kunna ge samtycke till?

Vet heller inte om jag håller med om att det är löjligt att diskutera samtycke då det väl är just vad en hel massa sexbrottsmål kommer att handla om? Och att detta är väldigt knivigt är väl ingen nyhet?

Så hur tycker du att man bör förhålla sig till detta problem? För om det inte är lönt att diskutera betyder det väl att anser att det redan finns en bra lösning, eller?

Kolla gärna i juridik tråden, där disskuteras samtycken, och vad man kan rent gott samtycka till. de hör väl mer hemma där i mitt tycke.

Jag är dock nyfiken, får inte tag på insider klippet, och är mer nyfiken på herr EK. scoutledaren.
Citera
2009-03-29, 18:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Kolla gärna i juridik tråden, där disskuteras samtycken, och vad man kan rent gott samtycka till. de hör väl mer hemma där i mitt tycke.

Jag är dock nyfiken, får inte tag på insider klippet, och är mer nyfiken på herr EK. scoutledaren.
Du menar Efterlyst-klippet förmodar jag?

Du kan se Efterlyst här
http://www.tv3.se/play
Citera
2009-03-29, 18:54
Medlem
Trollmors avatar
Hur många av dessa har fruar och barn? Någon som vet?
Blir så jävla äcklad av dessa as.
"Pappas lilla slyna"- säger de så till sina döttrar hemma också?
Snacka om att de kommer falla hårt.
Vem kommer att vilja anställa någon av dessa Freaks?
Vem kommer att vilja leva med dem?

Tänk vad ont i magen de har som ännu inte har åkt fast. Hehe.
Citera
2009-03-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du menar Efterlyst-klippet förmodar jag?

Du kan se Efterlyst här
http://www.tv3.se/play

tack, var inne o leta, men hitta de inte. De är ju söndag så.
Citera
2009-03-29, 19:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
tack, var inne o leta, men hitta de inte. De är ju söndag så.
http://img27.imageshack.us/img27/8187/efterlyst.jpg

Citera
2009-03-29, 19:28
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmor

Samtliga? Iallafall de flesta av vad den info jag har. I bordellhärvan som uppdagades ifjol, och som leddes av två Upplands Väsby-bor och en göteborgare, var två av tre fäder varav den ene nygift med en nyfödd.
Citera
2009-03-29, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Samtliga? Iallafall de flesta av vad den info jag har. I bordellhärvan som uppdagades ifjol, och som leddes av två Upplands Väsby-bor och en göteborgare, var två av tre fäder varav den ene nygift med en nyfödd.

Ri*ard Erik*son är ensam likaså Sanchez.
Citera
2009-03-29, 20:29
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Ri*ard Erik*son är ensam likaså Sanchez.
Rickard har barn, tyvärr.
Citera
2009-03-29, 20:56
Medlem
Ragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmor
Blir så jävla äcklad av dessa as.
"Pappas lilla slyna"- säger de så till sina döttrar hemma också?
Snacka om att de kommer falla hårt.
Vem kommer att vilja anställa någon av dessa Freaks?
Vem kommer att vilja leva med dem?

Tänk vad ont i magen de har som ännu inte har åkt fast. Hehe.

Jobenius har tydligen inga barn.
Jobenius är oanställningsbar inom Järnvägssektorn och konsultbranchen.

Skrev tidigare ikväll att Jobenius varit misstänkt för liknande brott tidigare men att Polisen då inte haft bevisning.
Inom Banverkskretsar och Järnvägsteknologin i Sverige så tror man att detta kommer växa och även innefatta Jobenius "rumsrena" kunder (läs Banverket).
Citera
2009-03-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Precis. Där folk träffas kring sex kommer det att förekomma inslag av dåligt sex, eftersom det finns dåliga människor. Men bara för att sexet har ovanliga och tabubelagda inslag betyder det inte att det finns mer dåligheter där. Jag har sagt det förr: majoriteten av alla våldtäkter begås av en kompis/pojkvän/ex hemma i "normala" TV-soffan. Att just dessa (misstänkta) våldtäktsmän rör sig i "perversa" miljöer är inget skäl att - ytterligare - förfölja medlemar av sexuella minoriteter som beter sig schysst mot varandra. Men så kommer det givetvis i alla fall att bli.

Det är dock inte heller någon hemlighet att människor som är brustna, och även människor som inte mår bra, söker sig till sådant. För bekräftelse.
Citera
2009-03-29, 21:02
Medlem
BoISarens avatar
Det skulle inte förvåna mig om det inom en snar framtid, i media, börjar skrivas om att andra arter än människor har medverkat vid träffarna.
Citera
2009-03-29, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatan
Jobenius har tydligen inga barn.
Jobenius är oanställningsbar inom Järnvägssektorn och konsultbranchen.

Skrev tidigare ikväll att Jobenius varit misstänkt för liknande brott tidigare men att Polisen då inte haft bevisning.
Inom Banverkskretsar och Järnvägsteknologin i Sverige så tror man att detta kommer växa och även innefatta Jobenius "rumsrena" kunder (läs Banverket).

Chanserna är väl rätt stora att han kryddat sina anbud till vissa kunder med lite tjejer för att få anbuden i hamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in