Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
*Om tjejer är med i en sexakt och gillar det så behövs det inga pengar.[/b]
Över lag rätt, men för vissa kan "säljandet" iofs vara en turnon, precis som köpandet kan vara det för andra. I andra fall VÄLJER tejer (eller killar) att ha sex för pengar. Det är sjukt avtändande i min värld att ha sex med någon som gör det för pengar. Men enligt våra lagar är det INTE DETSAMMA SOM VÅLDTÄKT. Ergo brottsrubriceringarna i det flesta fall.
Citat:
*När man är 14-16 år har man ingen aning om att sex är skönt, utan man har på sin höjd upplevt småpojkar som kommer för snabbt och är på väg mot fel hål och inte helt omöjligt även någon våldtäkt. Sex handlar oftast om att man lärt sig att det är kärlek och att man egentligen vill ha bekräftelse på att man duger.
Det där varierar nog rätt mycket med individer. Finns nog en hel del tonåringar som "har en aning om att sex är skönt. 14-18 ska det dessutom vara. Och 14 i ett fall. Tendentiöst att hålla sig till det nedre intervallet i beskrivningen...
Citat:
*Tonåringar har många olika självskadebeteenden. Vissa skär sig, andra använder narkotika, vissa hamnar i slagsmål varje helg och andra säljer sex till personer som är 50 år äldre.
Funktionellt kan det säkert - särskilt i fall som detta - ofta vara en typ av självskadebeteende. Dock inte alltid när någon eller några av dessa parametrar (stor åldersskillnad, fler partners, BDSM-praktiker, pengar) förekommer.
Citat:
*En tonåring är inte ett barn men ej heller en vuxen människa. Alla sökte vi väl en identitet i den här åldern? Och vi gjorde väl alla riktigt korkade saker vid vissa tillfällen? De flesta av oss kan nog vittna om att vi var lättduperade och vid vissa tillfällen kunde ha lurats till vad som helst med lite smicker, bekräftelse och hot. Tonåringar är inte lika slipade som äldre personer som går in för att få dem till att göra något dumt.
Stor individuell variation här. Vissa är helt tappade vid femtio medan andra är förvånansvärt vassa vid femton, IMO.
Citat:
*Ett nej är alltid ett nej. Har personen sagt att den ska hänga med dig hem? Att den ska ha sex med dig för pengar? Har den hånglat med dig? Säger den nej efter det så måste du ändå avbryta akten. Har du med en yngre och betydligt mindre erfaren person att göra så ligger det ännu mer på ditt ansvar att känna av signalerna som man borde kunna tyda efter att ha haft sex med viss regelbundenhet under några år (I detta fall årtionden!).
Yes. Dock kan det förekomma situationer där dessa signaler läsas av fel utan att det rimligen blir likvärdigt med våldtäkt för det.
Citat:
*Att en tjej blöder från vaginan är ett ganska tydligt tecken på att det inte är skönt, det kan man också ta som ett tecken på att inte fortsätta.
Vilken grad av blödningar det handlar om vet vi inte. Media är inte heller intresserade av att ange det. Sensation gäller. Nu har jag ingen vagina men ponera att jag har haft sex som lämnat mig blodig både här, där och everywhere - samt nöjd och belåten. Sådant förekommer...