2012-02-19, 15:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jacobe skrev

Jag missade den artikeln. Upprörande att Kregert verkar gå fri. Men visst fick han i alla fall ett strafföreläggande för köp av sexuellt tjänst 2009? Jag vill minnas att du hittade det E.Merckx, stämmer det?

Jo, en av tjejerna som var inblandad i härvan hade startat en tråd på familjeliv.se, där fanns den uppgiften med. Hon skrev också där att det var många andra som var inblandade. Tråden finns inte kvar, familjeliv verkar ta bort sina trådar rätt snabbt. Ville inte ursprungligen länka till tråden pga av risk för outing.
Citera
2012-02-19, 15:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jacobe skrev

Jobenius dömdes till 4 års fängelse. Kregert slapp åtal. Fy fan! Jag hoppas att tjejerna tillsammans med målsägarbiträdet begär överprövning.

Jo, det hoppas jag också. Den som dom har som målsägarbiträde, var också målsägarbiträde för ett par av tjejerna i GL-målet.
Citera
2012-02-19, 15:13
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev

Blomqvist är verkligen inte särskilt diskret eller tillbakadragen. Knappast heller ångerfull. Saknar förmodligen förmåga att skämmas.

Biskopens fd högra hand, fd kyrkopolitikern och fd kommunalrådet i huddinge är en feg råtta.
Citera
2012-02-19, 15:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Lite uttalanden av Ewa Carlenfors, Stockholmspolisens kommission mot människohandel. Innan det var locket på.

"Tror på fler hemliga sexnätverk
Via olika chattforum på internet misstänks de fem männen ha kontaktat tio unga flickor - den yngsta bara 15 år. Flickorna har sedan, mot betalning, förmåtts delta i bland annat gruppsex med våldsinslag.

-Det är ett nytt fenomen för polisen eftersom vi inte kom i kontakt med det här förrän förra året. "

http://svt.se/2.58360/1.1690066/utskriftsvanligt_format?printerfriendly=true

"Polisutredningen, som delvis är sekretesstämplad, ger inblick i ett manligt nätverk där män träffas i hemlighet för att köpa sex av en och samma flicka. Inte sällan har handbojor, piskor och andra föremål funnits med i bilden.
– Den huvudåtalade har fiskat upp tjejer som utnyttjats av honom och andra i en sluten krets. Ibland kan så många som femton män ha stått på tur för att ha sex med en enda tjej, säger kriminalinspektör Eva Carlenfors vid Stockholmspolisens kommission mot människohandel."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hog-chef-skaffade-unga-flickor-till-sexnatverk

"Den skulle nog kunna växa rätt rejält om vi kunde identifiera flera personer. Det är ju svårt i och med att en del har använt sig av andra namn på internet och då ska man försöka få fram den rätta identiteten. Det kan vara svårt att få ordning på det it-materialet och identifiera de personerna.

Men ni vet att fler män än de som är åtalade nu har varit inblandade?

– Oh ja, säger Ewa Carlenfors, kriminalinspektör vid Stockholmspolisen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=2724089

"Utredande poliser är övertygade om att det finns ett stort antal andra flickor som fallit offer för sexnätverket.

- De här männen har hållit på i flera år så det är klart att det finns fler offer, säger kriminalinspektör Eva Carlenfors vid Stockholmspolisens människohandelsgrupp."

http://acdc-adhd.blogspot.com/2009/04/pedofilernas-offer-tystas.html
Citera
2012-02-19, 16:17
Medlem
Citat:
"Polisutredningen, som delvis är sekretesstämplad, ger inblick i ett manligt nätverk där män träffas i hemlighet för att köpa sex av en och samma flicka. Inte sällan har handbojor, piskor och andra föremål funnits med i bilden.
– Den huvudåtalade har fiskat upp tjejer som utnyttjats av honom och andra i en sluten krets. Ibland kan så många som femton män ha stått på tur för att ha sex med en enda tjej, säger kriminalinspektör Eva Carlenfors vid Stockholmspolisens kommission mot människohandel."

Uppenbarligen bara önsketänkande och fantasier iväg för Carlefors. Inget av det som hon påstår ovan finns belagt eller har ens påståtts från någon av de som hörts i FU. Att handbojor mm skulle vara förekommande har inte heller påståts av någon i FU mer i samband med Nöjesprofilens sexköp i sitt hem.

Jag har generellt svårt att se det som så upprörande, har man satt sig in i detta fallet så handlar det om några tjejer som frivilligt valt att sälja sex på detta sättet. Vissa av dem har för övrigt själva varit ganska pådrivande vilket man kunnat utläsa ur FUP. Betänkt det faktum att det sk utnyttjandet som påstås i åtalet endast bestått i att MÄ fick betalt. Hade betalningen ej inkluderats hade åtalet fallit. Enligt domen mot TJ så är det klarlagt att hot, våld eller tvång ej förekommit och ej heller någon ekonomisk vinning så domen är unik i sitt sammanhang och juridiskt sett mycket märklig.

Att man lägger ner åtalet mot LK, ja kanske lite märkligt men inget att yvas över. Offer vet jag inte... några tonårstjejer som vill köpa mer prylar än de har råd med och sedan väljer att sälja sex..
är ganska övertygad om att det inte heller i det fallet förekommit någon ekonomisk vinning. Dessutom är det ju så att finns inte bevisen där så skall inte åtal väckas. Det finns långt mer upprörande fall av koppleri som borde ägnas mer tid än dessa fallen.
Citera
2012-02-19, 16:26
Medlem
Imponerande och exemplarisk dokumentation: EMerckx inlägg 1682, 1690, 1696

Jacobe inlägg 1692
Senast redigerad av artwood 2012-02-19 kl. 16:29.
Citera
2012-02-21, 10:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
humpedumpen skrev

Uppenbarligen bara önsketänkande och fantasier iväg för Carlefors. Inget av det som hon påstår ovan finns belagt eller har ens påståtts från någon av de som hörts i FU. Att handbojor mm skulle vara förekommande har inte heller påståts av någon i FU mer i samband med Nöjesprofilens sexköp i sitt hem.

Nu är ju Ewa Carlefors chef för Stockholmspolisens kommission mot människohandel. Hon går ju knappast ut i media och säger detta om det inte finns någon substans.

Jonas Trolle säger:

"Som utsatts för sexuell förnedring, våldtäkter och utnyttjats i sadomasochistiska sexlekar med piskor, handklovar och långa dildos. Det har också förekommit gruppsexträffar, gangbangs, i privata bostäder och på guldkantade hotell i Stockholm, däribland Radisson SAS vid centralstationen.
- Det här är fantasier som knappast levs ut i det egna hemmet, säger citypolisens ansvarige utredare Jonas Trolle.
Enligt Jonas Trolle är de misstänkta sexköparna alla socialt väletablerade män, med bra arbeten och inkomster."

http://www.expressen.se/nyheter/de-raggade-upp-nio-skolflickor-pa-natet/

"utan att de också skjutsades ut till stugor och sommarställen.

I exempelvis en "tortyrkällare" förvarades sexleksaker och annat som de använde på flickorna. Samma källor bekräftar att avsikten var att göra så att flickorna hamnade i olika beroendesituationer för att kunna ställa krav på flickorna.

"Han tog mig även till en annan mans stuga. Där jag fick sprit. Dom tog på mig och ville leka med sexleksaker på min kropp. Mannen hade en ”tortyrkällare”. Han hade allt där", berättar en av flickorna i förundersökningen.

Våldtäkterna och övergreppen ska ha filmats. Vägrade flickorna att träffa männen flera gånger så skulle männen använda filmmaterialet i utpressningssyfte."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/75210-toppcheferna-fornedrade-i-tortyrkallare
Citera
2012-02-21, 10:57
Medlem
E.Merckxs avatar
"Det här gillar väl min slyna, pappas lilla flicka"

"I stället var det den 63-årige företagaren, som bor på Östermalm i Stockholm,"

"Jag var 14 år när jag fick kontakt med NN genom Internet."

"NN fick mig att delta i ett gangbang där han tryckte ned mig med sin arm medans han lät en annan man utföra samlag på mig samtidigt som han drog i mitt hår och sa ”Det här gillar väl min slyna, pappas lilla flicka”."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-tortyrkallare

Vem tänker man på mer än Leif Kregert, när man läser det här?
Senast redigerad av E.Merckx 2012-02-21 kl. 11:02.
Citera
2012-02-21, 11:37
Medlem
Med substans menar jag sådant som är belagt i utredning eller på annat sätt. Läser man Tj domen så är det ju en betydande diskrepans gentemot vad media(Carlenfors/Trolle) har gått ut med.
När det gäller LK kan man ju konstatera att inget blivit belagt..
Citera
2012-02-21, 15:43
Medlem
2lkopps avatar
Det jag skriver nu kan vara väldigt felaktigt men ett rykte som nått fram till mig påstår att Kregert inte slutat upp med sin förmedling. Alltså han kan vara under luppen i denna sekund.

Ta det för vad det är. Ett rykte.

Nån som har mer koll på hur Kregert får sina dagar att gå nu för tiden?
Citera
2012-02-21, 19:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
2lkopp skrev

Det jag skriver nu kan vara väldigt felaktigt men ett rykte som nått fram till mig påstår att Kregert inte slutat upp med sin förmedling. Alltså han kan vara under luppen i denna sekund.

Ta det för vad det är. Ett rykte.

Inget som förvånar. Alltså, dom har hållit på med det här under lång tid.

Citat:
Nån som har mer koll på hur Kregert får sina dagar att gå nu för tiden?

Han håller väl till på Haga Video. Jag vet inte om du har läst tråden om fd länspolismästare Göran Lindberg?
Citera
2012-02-21, 21:27
Medlem
2lkopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Han håller väl till på Haga Video. Jag vet inte om du har läst tråden om fd länspolismästare Göran Lindberg?

Nej, den tråden har jag inte läst. Det låter som om att man borde göra det när tid och lust finnes. Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in