Citat:
Ursprungligen postat av cobra33359
Ett stort nätverk med 100.000+ frivilliga medlemmar som låtsas vara tjejer på alla möjliga chat sidor, och hitta dom som raggar skulle avskräcka en hel del, inte alla självklart, men idag finns det inget skydd alls när föräldrarna sitter i vardagsrummet och barnen vid datorn, för några år sen visste man i stort sätt vilka ens barn umgicks med, kolla idag på deras Msn listor etc när dom är inloggade och hitta djupa nätverk av bekantskaps kretsar som dessa monster bevakar, tänk er själva en halvmobbad tjej som inte har nån självkänsla och kan manipuleras så grovt att deras framtida tankesätt och lycka blir förstörd .
Jag och min polare ville se hur många pedo jävlar det fanns på aftonbladet chatt för två år sen, vi döpte oss till Lisa 8, inom sekunder fick vi ett 20 tal skamliga kommentarer, erbjudanden och andra som bad om msn adress eller liknande bönande och bad gjorde dom också.
Dom som gör sånt är idag otroligt anonyma eftersom att det bara finns 3-4 poliser på nätet i landet sa Leif GW för ett tag sen på Efterlyst.
Det skulle självklart inte förhindra allt på långa vägar men 100.000 målmedvetna pedofil spanare som engagerar sig för att skydda barn på samma sätt som att man skulle ingripa vid en våldtäckt skulle försvåra det för dom. det kan vara nån minut i veckan man ägnar, men bara att alla gör nått. Kriminellt.com har chatt rapport men där ligger det bara ett eller två case med såna som har rapporterat. Nått seriöst företag borde ta tag i det.
Det finns ett seriöst företag, Netscan arbetar med att spåra upp pedofiler och lagra uppgifter om dem och polisen samarbetar med dem. De åker även ut på skolor och föreläser om farorna på internet och berätta om sina metoder.
http://www.netscan.se/
Eller så kan man göra som jag gör då man har tråkigt. Låtsas att du är ett icke byxmyndigt barn och låta dem bli riktigt heta på gröten, sedan förklara att man är polis och berätta om att deras IP-adress blivit spårad medan chatten pågått. "Jag heter Henrik Andersson och jobbar som polis på *valfritt* och spårar upp pedofiler i syfte att upprätta en databas i syfte att underlätta för framtida utredningar. Dina uppgifter kommer behandlas enligt personuppgiftslagen men alla polisstationer i Sverige kommer kunna begära ut information i specifika fall. För vidare frågor kontakta... *valfri polisstations telefonnummer*."