2009-03-27, 23:49
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Du har alltså tagit del av dessa och känner till kontexten så att du kan bedöma detta? Intressant - berätta gärna mer. :I
Jag litar på de som har tagit del av det. Bl.a. Efterlyst på TV 3.
Citera
2009-03-27, 23:49
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobra33359
Ett stort nätverk med 100.000+ frivilliga medlemmar som låtsas vara tjejer på alla möjliga chat sidor, och hitta dom som raggar skulle avskräcka en hel del, inte alla självklart, men idag finns det inget skydd alls när föräldrarna sitter i vardagsrummet och barnen vid datorn, för några år sen visste man i stort sätt vilka ens barn umgicks med, kolla idag på deras Msn listor etc när dom är inloggade och hitta djupa nätverk av bekantskaps kretsar som dessa monster bevakar, tänk er själva en halvmobbad tjej som inte har nån självkänsla och kan manipuleras så grovt att deras framtida tankesätt och lycka blir förstörd .
Jag och min polare ville se hur många pedo jävlar det fanns på aftonbladet chatt för två år sen, vi döpte oss till Lisa 8, inom sekunder fick vi ett 20 tal skamliga kommentarer, erbjudanden och andra som bad om msn adress eller liknande bönande och bad gjorde dom också.

Dom som gör sånt är idag otroligt anonyma eftersom att det bara finns 3-4 poliser på nätet i landet sa Leif GW för ett tag sen på Efterlyst.

Det skulle självklart inte förhindra allt på långa vägar men 100.000 målmedvetna pedofil spanare som engagerar sig för att skydda barn på samma sätt som att man skulle ingripa vid en våldtäckt skulle försvåra det för dom. det kan vara nån minut i veckan man ägnar, men bara att alla gör nått. Kriminellt.com har chatt rapport men där ligger det bara ett eller två case med såna som har rapporterat. Nått seriöst företag borde ta tag i det.

Det finns ett seriöst företag, Netscan arbetar med att spåra upp pedofiler och lagra uppgifter om dem och polisen samarbetar med dem. De åker även ut på skolor och föreläser om farorna på internet och berätta om sina metoder. http://www.netscan.se/

Eller så kan man göra som jag gör då man har tråkigt. Låtsas att du är ett icke byxmyndigt barn och låta dem bli riktigt heta på gröten, sedan förklara att man är polis och berätta om att deras IP-adress blivit spårad medan chatten pågått. "Jag heter Henrik Andersson och jobbar som polis på *valfritt* och spårar upp pedofiler i syfte att upprätta en databas i syfte att underlätta för framtida utredningar. Dina uppgifter kommer behandlas enligt personuppgiftslagen men alla polisstationer i Sverige kommer kunna begära ut information i specifika fall. För vidare frågor kontakta... *valfri polisstations telefonnummer*."
Citera
2009-03-27, 23:52
Medlem
Sanningsägarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Fast det gäller väl nästan alla människors samtliga "uppgörelser" med sina arbetsgivare, banker, försäkringsbolag, staten etc också om du tänker efter?

Det är SEXET och tabut kring det som gör att detta ses som annorlunda - inte ojämlikheten mellan parterna.

Vad menar du egentligen med detta påstående, att sex skulle vara tabubelagt?
Citera
2009-03-27, 23:53
Medlem
""Jag heter Henrik Andersson och jobbar som polis på *valfritt* och spårar upp pedofiler i syfte att upprätta en databas i syfte att underlätta för framtida utredningar. Dina uppgifter kommer behandlas enligt personuppgiftslagen men alla polisstationer i Sverige kommer kunna begära ut information i specifika fall. För vidare frågor kontakta... *valfri polisstations telefonnummer*."

Svenskan i det stycket är för dåligt för att det skall verka trovärdigt.
Citera
2009-03-27, 23:55
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
""Jag heter Henrik Andersson och jobbar som polis på *valfritt* och spårar upp pedofiler i syfte att upprätta en databas i syfte att underlätta för framtida utredningar. Dina uppgifter kommer behandlas enligt personuppgiftslagen men alla polisstationer i Sverige kommer kunna begära ut information i specifika fall. För vidare frågor kontakta... *valfri polisstations telefonnummer*."

Det är väl dessutom olagligt att utge sig för att vara polis, om man inte är det?

Bara en tanke... Jag skiter i om folk gör så!
Citera
2009-03-27, 23:56
Medlem
cobra33359s avatar
Sidan borde utökas med forum och göras användar vänlig med bra register och sök funktioner och pimpa till det för att locka användare, semenarier räcker inte och netscan kan väll knappast ha mer än 30 man mellan 08 till 17 vardagar.

Deras seminarier avskräcker inte unga osäkra tjejer som är nyfikna på vuxenlivet att komma i kontakt med pedofiler. Nån måste ju börja bra initiativ inget fel på det men det behövs mer jag tror inte att ungas internet vanor ändras.
Senast redigerad av cobra33359 2009-03-28 kl. 00:02.
Citera
2009-03-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Advokaten använder sig av vad klienten berättar. Vi kan inte ha ett fungerande rättssamhälle utan advokater som gör vad de kan för dem som anlitar dem.

Skulle nog säga att advokaten gör självmål åt sin klient genom att svartmåla tjejerna och deras familjer.
Senast redigerad av Satanigatan2009 2009-03-28 kl. 00:05.
Citera
2009-03-27, 23:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Svenskan är som du säger inte helt korrekt, men den duger bra. Tror du alla poliser skriver perfekt svenska?
Citera
2009-03-27, 23:57
Medlem
lagen om sexköp

I Sverige är betalning för sexuella tjänster förbjudet....trodde bara!!!
Se det så här, en man betalar en kvinna 1000:- för en sexuell tjänst, avslutat och klart.
Går hon sen till polisen, kan hända följande händer. Tingsrätten säger (oskrivet: 1000:- räcker inte för den sexuella tjänsten, du måste betala mer till henne), och tvingar mannen att betala kvinnan ytterligare 50000:- för de sexuella tjänsterna. ÄR DETTA LAGLIGT???
Sen till dom "stackars" utnyttjade tonårstjejerna, som säkert tjänat, ur deras perspektiv, grova stålar på detta. Har dom via sin kontakt efter första gången lämnat rummet och på nytt gått in där vid ett senare tillfälle. Då kan inte den tidigare händelsen vara straffbar, eftersom de frivilligt upprepat det pånytt, fulla av insikt vad det handlar om. Om de anser att S/M handlingarna blivit dem övermäktiga och ändå återvänder finns inget brottsligt. Bara den sista träffen kan anmälas som övergrepp, de tidigare har redan lamslagits, eftersom de frivilligt återvänt.
När det sen gäller S/M finns en gyllene regel, situationen bygger på smärta och skrik, men det finns alltid en överenskommen signal, ord eller handling, som gör att den ena vill avbryta. Att spela upp en videoupptagning från en sådan handling utan att förklara vad avbrottssignalen innebär är ganska tafatt, smärtan och skriken tillhör situationen, men hur vet en utomstående när den ena vill avbryta, detta måste nämndemän m.fl. veta innan de avgör om det handlar om ofrivillig handling.
Citera
2009-03-28, 00:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Skulle nog säga att advokaten gör självmål åt sin klient genom att svart- måla tjejerna och dersa familjer för mycket.
Japp! Se svaret som kom lite senare från mig.
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Sant, men i det här fallet så finns det inte så mycket försvar kan jag tänka mig, så de tar till "allt" de kan. Att domstolen skulle se detta som en förmildrande omständighet är för mig uteslutet.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15838051&postcount=429
Citera
2009-03-28, 00:00
Medlem
Eomins avatar
Citat:

Jag räknar med att ni kan stava själva, eftersom ni diskuterar på ett skriftbaserat forum Det är fredag kväll och klockan är 12, fel tidpunkt för att försöka skriva alltför duktigt.
Citera
2009-03-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Skulle nog säga att advokaten gör självmål åt sin klient genom att svart- måla tjejerna och dersa familjer för mycket.

Såg på nyheterna att rättegången ska dras om för att den åtalade hörde att nämnden pratade nedsättande om honom, vad hade han väntat sig, han har nog dålig koll på vad han ställt till. Bra forum förresten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in