2009-04-08, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Förvisso, men nu vill jag inte bara läsa, jag vill ha hela dokumentet.
Och, jag vill inte ha med "snuten" att göra....

Vad gör jag då?

Bara en fråga, vad ska man göra med dokumentet om man inte bara vill läsa?
Citera
2009-04-08, 15:59
Medlem
Efter att ha skummat igenom större delen av fup del 1 är det något som inte stämmer med den bild som givits av medierna.

Bilden av våld, smärta, oskyldiga offer, manipulerande och lurade som de flesta medier skrivit om, så är bara några få procent som stämmer in på verkligheten.

Större delen av fupen vittnar om att tjejerna varit mycket väl medvetna om vad e var inblandade i och fick själva sätta upp regler och reste till de platserna där mötena ägde rum.

Även fast man vet att sådant som skrivs i medier oftast är grovt vinklat och inte speglar en sanning så blir man lika förvånad varje gång. Det vrider sig i magen och man får spy känslor av medierna som leker med verkligheten för egen vinning. Det förefaller lite idag som speglar en objektiv vinkel och det äcklar mig. Spel, kullis och show är mer sant än en verklighetsskildring när det gäller medierna. ussssch!
Citera
2009-04-08, 16:08
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takethis
Efter att ha skummat igenom större delen av fup del 1 är det något som inte stämmer med den bild som givits av medierna.

Bilden av våld, smärta, oskyldiga offer, manipulerande och lurade som de flesta medier skrivit om, så är bara några få procent som stämmer in på verkligheten.

Större delen av fupen vittnar om att tjejerna varit mycket väl medvetna om vad e var inblandade i och fick själva sätta upp regler och reste till de platserna där mötena ägde rum.

Även fast man vet att sådant som skrivs i medier oftast är grovt vinklat och inte speglar en sanning så blir man lika förvånad varje gång. Det vrider sig i magen och man får spy känslor av medierna som leker med verkligheten för egen vinning. Det förefaller lite idag som speglar en objektiv vinkel och det äcklar mig. Spel, kullis och show är mer sant än en verklighetsskildring när det gäller medierna. ussssch!

Jo dom har ju valt ut vissa meningar i förhören, kvällstidningar borde man nog inte läsa om man vill skaffa sig en uppfattning om saker å ting.

Även om det inte är många % som inehåller våld å annan skit så har det ju förekommit å det räcker ialf för mig, övergrepp som skett för endel av dom inblandade är ju alldrig oki, rätt om det är en hora.

På sätt å vis kan jag tycka att det räckt med dom fallen i fup:n nu riktas uppmärksamheten på fel brott, tack vare att media har överdrivit men det lär dom ju inte skriva i sina tidningar.
Citera
2009-04-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Jo dom har ju valt ut vissa meningar i förhören, kvällstidningar borde man nog inte läsa om man vill skaffa sig en uppfattning om saker å ting.

Även om det inte är många % som inehåller våld å annan skit så har det ju förekommit å det räcker ialf för mig, övergrepp som skett för endel av dom inblandade är ju alldrig oki, rätt om det är en hora.

På sätt å vis kan jag tycka att det räckt med dom fallen i fup:n nu riktas uppmärksamheten på fel brott, tack vare att media har överdrivit men det lär dom ju inte skriva i sina tidningar.

Instämmer. Fick inte med det i mitt förra inlägg. I den delen av fupen som är släppt så är det ju en tjej som vi några tillfällen råkat illa ut och en som varit för ung. Men större delen ger en bild av det gick ganska ok till även om
moraliskt sätt finns en hel del att anmärka på. I kvällstidningarna och andra har man definitivt fokuserat för mycket på våldtäckts aspekten när det enbart borde gälla för 2 av männen.

Det borde handlat mer om ifall pengar varit inblandade och om det i sådana fall är köp av prostitution/underårig och till viss del koppleri. Men de har också valt att bara måla upp en bild av det som hänt när det finns så många fler vinklar att belysa. De kunde t.ex. tagit upp den moraliska biten och vilket ansvar föräldrar har och eget ansvar för att inte utsätta sig själv för dåliga situationer och val mm.

Bra att fupen kom ut så att medierna får sin granskning. Det kanske dom inte räknade med det. För så länge ingen kan granska kan man ju skriva vad som helst och komma undan med det.

En nyanserad bild av alvarliga händelser borde även en kalle anka tidning som aftonbladet ge.
Citera
2009-04-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Det hade väl aldrig ens kommit ut om hon inte hade haft flera bloggar och inte heller sladdrat runt i olika tidningsartiklar. Då hade ingen brytt sig. Men när hon själv går ut i bloggen och tidningarna och berättar så är det klart att folk vill läsa hur det egentligen förhåller sig.

Beträffande Gubbarna så har de erkänt köp av sex. Det dom förnekar är väl våldtäkt. Och det är lite svårt att se våldtäkt om man läser att hon själv kontaktat dom och velat veta om saker varit på gång. Hon har ju varit väldigt aktiv själv i att vilja tjäna pengar.
Ska jag vara ärlig och med de erfarenheter jag har.
Tror jag inte att dessa män är välmående utan mår /mått psykiskt dåligt. Kopplarens handlingar visar på ett tvångsmässigt beteende och det han gjorde är olagligt.
Beträffande brottsmisstankar kvarstår min övertygelse.
Men förstår hur du tänker.

Jag har egen erfarenhet som skiljer sig lite från denna.Inget jag skäms för men vet allvaret eftersom jag är äldre idag.Gick i högstadiet när nätverket uppdagades.En rättegång, skadestånd, fällande domar underlättar lite grann.
Men lagar inga själsliga sår.

Har även svårt som vuxen och förstå hur man kan göra saker man inte vill. Men det var så … kroppen lydde inte känslor utan gjorde vad andra sa. Vet inte hur många gånger jag suttit i terapi och hatat mig själv, hur många gånger jag skurit min kropp för straffa mig själv.

Men det var JAG som satte mig i ’skäggets’ bil gång på gång på gång .Men det är lugnt nu -har försonats/förlåtit mig själv för att jag var så äcklig.
Var ung och lättpåverkad och ville så gärna ha något som jag aldrig fick.
För min egen del hände inget i nätverket som jag inte upplevt tidigare.

Polisen tyckte väl att det handlade om sex /vuxna blev så konstiga men jag tyckte nog de överdrev därför gubbarna var mina kompisar,sa att jag var bra och fick mer pengar av dem än min egen farsa.
Dessa tjejer i härvan fick ca 2000 spänn -på den tiden fick jag 800 spänn.Fick dricka alkohol offentligt ,gubbarna gav mig alkohol i en läskburk.(Dom kan ...öppet på en parkering bland människor)
Det var DETTA som samhället stoppade, det destruktiva som ungdomar inte mäktar med stoppa själv.

Denna tjej har ’oturen’ att det uppdagades när hon var myndig. Jag hade tur eftersom jag var omyndig, fick byta stad flytta ifrån min familj en period etc.- socialtjänsten blev inkopplad min familj fick veta ”hemligheten”
Däremot brast samhället på andra punkter.

Målsägande berättar öppet i forum att hon inte vet vad hon får ut av rättegång använder ev skadestånd som motiv.
Prata om ALLT gör ont och söker belöning för besväret.
Är det inprogrammerat att pengar = belöning är det en naturlig morot.

Men tyvärr finns det inga rättsprocesser som gör en hel eller skyddar från nya övergrepp.Det är som du säger ....har vart aktiv>> i att skadat sig själv.

Det du uppmärksammar "sladdrat runt i olika tidningsartiklar" etc är en VAKEN iakttagelse
Det är nämligen samma person ,gränslösheten är INTE över.
Hon gör det som "förväntas" av henne,eftersom hon inte fått hjälp.
Med gränslöshet menar jag INTE att man inte får berätta ,utan pekar på saknad integritet/skyddar sig inte.Det tar lång tid bygga upp det, men allt går hand i hand.
Jag hoppas hon får ALLstöd och hjälp hon kan få av socialtjänsten mfl.

Men ,nu är det inte målsägandens beteende i fokus utan gubbarna som VALT att använda hennes kropp för sexuelltillfredställelse.Enligt lag är det förbjudet och betala för sex.
Det är jätte bra att hon berättar får polisen/domstol värdera hennes historia.
Senast redigerad av Hag22 2009-04-08 kl. 17:48. Anledning: stavfel
Citera
2009-04-08, 17:48
Medlem
Citat:
Bara en fråga, vad ska man göra med dokumentet om man inte bara vill läsa?

Ta det med sig för att fotografera det och sprida det, då man tror att andra, lika illa ute som jag själv, eller någon nära [politikervän], kanske kan sopa igen en del spår om de får läsa det.

För enligt uppgift skall vissa av dessa kopplare ha så mycket kontakter att det kanske sträcker sig en bit uppp i samhällstoppen. Tänk själv vilken oro det då finns som kanske behöver lugnas. Eller förvarnas.

"-Hur mycket har de sjungit? Skall minister X oroa sig? Elller domare Y?"
Senast redigerad av Zoors 2009-04-08 kl. 17:56.
Citera
2009-04-08, 17:48
Medlem
Tycker att tidningar blandar ihop den moraliska biten och försöker så mycket det går att framställa vad det än handlar om som hemska barbariska brott. Vilket påverkar allmänheten och kanske i sin tur domare och domar.

Skulle vilja läsa fupen från målet med stureplansprofilerna och se hurvida det som skrivits i media överensstämmer. De blev ju faktiskt friade och sen fällde.
Kan det vara så att dom blev fällda pga mediernas eventuella vinkling och den allmänna opinionen som bildades där man möjligtvis blandat ihop moral med brott.
Citera
2009-04-08, 17:57
Bannlyst
Enligt valdig saker kalla har Mr. Kregert ringt runt en hel del till branchfolk, bonat och bett och snackat om att mala om lastbilar, byta terminaler etc. i hopp om att forsoka radda sin business, lite sent, 95% har tomt sina platser pa terminalerna och bytt samarbetspartner.
Citera
2009-04-08, 18:25
Medlem

Hag22, tack för att du delar med dig av ditt inre. Det är värdefulla ord.
Citera
2009-04-08, 18:41
Medlem
slugs-Ps avatar
Hag22

Bra inlägg!
Citera
2009-04-08, 19:21
Medlem
Fejk

Citat:
Ursprungligen postat av CumBodja
Jobenius...

Det var som fan. Det var nog den siste jag skulle tro detta om.

Stackars Linda.

Och vad trodde du egentligen om honom?

Snäll sympatisk, arbetsam, duktig, glad, alla trådar i luften?

Stackars Linda!

Hon har väl horat lika mycket som de andra brudarna...Kanske till och med horat mest eftersom hon fick bo kvar i huset, Stillatigande medans pojkvännen ordnade upp ett bra liv åt dom...ett stort skämt om du tycker synd om henne. Kanske dom gifter sig nu så han får en axel att gråta ut på. Du verkar ju känna han så du borde väl sett några signaler och då borde du anmält...hoppas du vågar ge dig ut på tråden igen...du som verkar veta hur snäll och fin Jobenius är..ett stort äckel är han
Citera
2009-04-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ja stackars Linda, undra vad hon tänker om allt det här.

Det förstår jag att du undrar över! Har du känt dom länge? Personligen hade jag blivit totalt knäckt, så vida jag inte deltagit i den ondskefulla leken. Känner ochså personer runt omkring, som valt att lägga locket på! Av rädsla kanske, enstaka personer kanske varit inblandade i de här sexlekarna och inte varit beredda på konsekvenser. Vad tänker du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in