Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Det hade väl aldrig ens kommit ut om hon inte hade haft flera bloggar och inte heller sladdrat runt i olika tidningsartiklar. Då hade ingen brytt sig. Men när hon själv går ut i bloggen och tidningarna och berättar så är det klart att folk vill läsa hur det egentligen förhåller sig.
Beträffande Gubbarna så har de erkänt köp av sex. Det dom förnekar är väl våldtäkt. Och det är lite svårt att se våldtäkt om man läser att hon själv kontaktat dom och velat veta om saker varit på gång. Hon har ju varit väldigt aktiv själv i att vilja tjäna pengar.
Ska jag vara ärlig och med de erfarenheter jag har.
Tror jag inte att dessa män är välmående utan mår /mått psykiskt dåligt.
Kopplarens handlingar visar på ett tvångsmässigt beteende och det han gjorde är olagligt.
Beträffande brottsmisstankar kvarstår min övertygelse.
Men förstår hur du tänker.
Jag har egen erfarenhet som skiljer sig lite från denna.Inget jag skäms för men vet allvaret eftersom jag är äldre idag.Gick i högstadiet när nätverket uppdagades.En rättegång, skadestånd, fällande domar underlättar lite grann.
Men lagar inga själsliga sår.
Har även svårt som vuxen och förstå hur man kan göra saker man inte vill. Men det var så …
kroppen lydde inte känslor utan gjorde vad andra sa. Vet inte hur många gånger jag suttit i terapi och hatat mig själv, hur många gånger jag skurit min kropp för straffa mig själv.
Men det var JAG som satte mig i ’skäggets’ bil gång på gång på gång .Men det är lugnt nu -har försonats/förlåtit mig själv för att jag var så äcklig.
Var ung och lättpåverkad och ville så gärna ha något som jag aldrig fick.
För min egen del hände inget i nätverket som jag inte upplevt tidigare.
Polisen tyckte väl att det handlade om sex /vuxna blev så konstiga men jag tyckte nog de
överdrev därför gubbarna var mina kompisar,sa att jag var bra och fick mer pengar av dem än min egen farsa.
Dessa tjejer i härvan fick ca 2000 spänn -på den tiden fick jag 800 spänn.Fick dricka alkohol offentligt ,gubbarna gav mig alkohol i en läskburk.(Dom kan ...öppet på en parkering bland människor)
Det var DETTA som samhället stoppade, det destruktiva som ungdomar inte mäktar med stoppa själv.
Denna tjej har
’oturen’ att det uppdagades när hon var myndig. Jag hade tur eftersom jag var
omyndig, fick byta stad flytta ifrån min familj en period etc.- socialtjänsten blev inkopplad min familj fick veta ”hemligheten”
Däremot brast samhället på andra punkter.
Målsägande berättar öppet i forum att hon
inte vet vad hon får ut av rättegång använder ev skadestånd som motiv.
Prata om ALLT gör ont och söker
belöning för besväret.
Är det inprogrammerat att pengar = belöning
är det en naturlig morot.
Men tyvärr finns det inga rättsprocesser som gör en hel eller skyddar från nya övergrepp.Det är som du säger ....har vart aktiv>> i att
skadat sig själv.
Det du uppmärksammar "sladdrat runt i olika tidningsartiklar" etc är en VAKEN iakttagelse
Det är nämligen samma person ,gränslösheten är INTE över.
Hon gör det som "
förväntas" av henne,eftersom hon inte fått hjälp.
Med gränslöshet menar jag INTE att man inte får berätta ,utan pekar på saknad integritet/skyddar sig inte.Det tar lång tid bygga upp det, men allt går hand i hand.
Jag hoppas hon får ALLstöd och hjälp hon kan få av socialtjänsten mfl.
Men ,nu är det inte målsägandens beteende i fokus utan gubbarna som VALT att använda hennes kropp för sexuelltillfredställelse.Enligt lag är det
förbjudet och betala för sex.
Det är jätte bra att hon berättar får polisen/domstol värdera hennes historia.