2009-04-08, 21:50
Moderator
Hamilkars avatar
kleopatra2009 har för andra gången postat en beckrothrelaterad förundersökning under förespegling att den skulle ha med tråden att göra, och gör således upprepade och försåtliga ansträngningar att få den här tråden att driva OT. För detta får h*n en tillsägelse. I fortsättningen kommer varje OT-inlägg från kleopatra2009 i den här tråden att rendera tillsägelse. Tråden handlar om en koppleriring, inte om Cecilia Beckroth!
Hjälpmod.
Citera
2009-04-08, 23:36
Medlem
Somliga vet...

Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Neej, hon har ju verkligen ingenting med koppleriringen här att göra...

DUH

Och det är du på det klara med...?vi är många som tvivlar...får hon skyddat indentitet sen tror du? Kan ju inte varit nån annan som satt dit Peddojobenius. Ville väl ha hela kakan, när det dök upp nåt yngre och snyggare och dessutom med en av jobbans ungar på armen...tror ni han har fler ungar,,ganska många oskyddade sexakter ju...tjänade ju bra med pengar så underhållen kan ju bli lite svidande, kanske "stackars Linda" kan hjälpa till...
om det blir nåt över av det lilla kräket när de släpper in honom på anstalt, hörde på senaste fikarasten nere i malmö att vd Peter rejler gått in med egna pengar för att rädda Jobenius skulder...sicka goa gubbar..snackas ganska mycket i byssjorna kan man säga...ingen rök utan eld..flera av gubbarna har väl som nöja att åka på mässor och seriösa träffar där slutklämmarna blir att hitta hororna på platsen..bara de högavlönade får åka med..var det inte en skavallersida?
Citera
2009-04-09, 00:03
Medlem
slugs-Ps avatar
Problemet med denna tråden är enligt mig.

Alla drar alla över samma linje t ex. I media var det överdrivet som vanligt i början alla gärningsmän var perversa sadister som var nånstans mellan 50 och döden dessutom var dom allihop extremöverklass. Alla tar för givet att alla gärningsmän är likadana, det visade sig inte stämma.

Samtidigt går en av målsägarna på gott å ont ut i media. När utredningen börjar klarna så inser man att tjejerna sålt sex och gått med på det utan fysikt tvång, då blir alla målsägare horor å får skylla sig själva.

Kärnan är att gubbarna begott brott mot minderåriga ibland våldsamma, moralen hos gubbarna ligger närmare den absoluta nollpunkten än plusgrader...
För mig är inte köpet av sex det viktiga utan hur man behandlat småtjejer, övergrepp är inte oki på en hora, grannsens dotter, din lärare, eller din polare.
Deras brist på ansvar som vuxna.

Jag har skrivit endel fel å skit, lärt mig endel då jag inte varit vidare aktiv på forum tidigare.
Lärt mig att undvika vissa bloggar t ex
hoppas slemhögarna som förtjänar det får ordentliga straff å livet fixar sig bra för alla unga offer.
Citera
2009-04-09, 00:31
Medlem
Just så.
Frågan jag ställer mig, är hur många det är som utnyttjat underåriga tjejer?
Och ännu viktigare; Hur många är det som inte är anhållna i denna härva?
Någon hade visst en faslig massa kontakter...

Och de som är överåriga, som har åldern inne, ta ansvar för era gärningar.
Lär av era misstag och kom igen.

Sen vill jag rikta avsky mot dem som sprider förundersökningsprotokoll på internet, då det hotar att skydda förövarna, skrämmer fler målsägare att träda fram, och är uppenbart en handling som avser att skydda dessa gubbjävlar! Förmodligen är motivet att folk på högre nivå, förövare, befallt detta. Rätt logiskt. Det skrämmer målsäganden. Det ger ej anhållna förövare kunskap de behöver för att slinka undan.

(FUP är visst en allmän handling då åtal väckts. Man får gå till åklagarmyndighet eller rätten och läsa, men hur många förövare är beredda eller har möjlighet till detta? Rent geografiskt? Ett par kanske.)
Citera
2009-04-09, 01:39
Medlem
eloges avatar
Citat:
Just så.
Frågan jag ställer mig, är hur många det är som utnyttjat underåriga tjejer?
Och ännu viktigare; Hur många är det som inte är anhållna i denna härva?
Någon hade visst en faslig massa kontakter...

Och de som är överåriga, som har åldern inne, ta ansvar för era gärningar.
Lär av era misstag och kom igen.

Sen vill jag rikta avsky mot dem som sprider förundersökningsprotokoll på internet, då det hotar att skydda förövarna, skrämmer fler målsägare att träda fram, och är uppenbart en handling som avser att skydda dessa gubbjävlar! Förmodligen är motivet att folk på högre nivå, förövare, befallt detta. Rätt logiskt. Det skrämmer målsäganden. Det ger ej anhållna förövare kunskap de behöver för att slinka undan.

(FUP är visst en allmän handling då åtal väckts. Man får gå till åklagarmyndighet eller rätten och läsa, men hur många förövare är beredda eller har möjlighet till detta? Rent geografiskt? Ett par kanske.)
Tror du tänker fel här. Det är mycket bra att ny teknik gör att offentliga handlingar verkligen blir offentliga handlingar för alla bara ett knapptryck bort. Inte att offentliga handlingar finns tillgängliga i teorin för den stora massan och i praktiken för en elit.

I detta fall så ökar ett offentliggörande möjligheterna för fler målsägare att känna igen gärningsmännen och leda utredningen framåt.
Citera
2009-04-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tror du tänker fel här. Det är mycket bra att ny teknik gör att offentliga handlingar verkligen blir offentliga handlingar för alla bara ett knapptryck bort. Inte att offentliga handlingar finns tillgängliga i teorin för den stora massan och i praktiken för en elit.

I detta fall så ökar ett offentliggörande möjligheterna för fler målsägare att känna igen gärningsmännen och leda utredningen framåt.

Så du menar att den här infon inte räcker om du blivit utnyttjad?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4759458.ab

Att någon massprider FUP skrämmer dig ju självklart om du är i den sitsen, kanske 14-15 år och har span på nätet. Att vara för DET, är ju bara att vara nyfiken och självisk. "-Jag vill se vad dom säger." For no reason at all.
Vissa dokument är offentliga trots att det är fel. Det får vi leva med, men att förstärka felet är totalt punchigt. Vill vi inte ha fast pedofilerna, kanske? Eller?

Tilläggas kan att FUP är sekretessbelagd i delar. För att skydda målsägare, och ostraffade åtalade i vissa fall.
Det är ändå saker som pressen för ut så det räcker, vad gäller de underåriga.
Att massprida bilder på ostraffade åtalade är i princip också fel, men kan i vissa fall vara okay, om de ingår i FUP och inte sekretessbelagda. När det gäller att hjälpa målsägare att komma ihåg och träda fram.

Men som denna sinnesjuka individ håller på... nej det är fel.
Senast redigerad av Zoors 2009-04-09 kl. 07:40.
Citera
2009-04-09, 08:43
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:

Om det är så, så borde det inte vara offentliga handlingar utan nåt man måste söka.
Citera
2009-04-09, 09:07
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
I detta fall så ökar ett offentliggörande möjligheterna för fler målsägare att känna igen gärningsmännen och leda utredningen framåt

Och "möjligheten" att diverse lycksökerskor sinkar utredningen ökar även den.
Senast redigerad av Justitiemord 2009-04-09 kl. 09:13.
Citera
2009-04-09, 11:48
Medlem
Citat:
Så du menar att den här infon inte räcker om du blivit utnyttjad?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4759458.ab

Att någon massprider FUP skrämmer dig ju självklart om du är i den sitsen, kanske 14-15 år och har span på nätet. Att vara för DET, är ju bara att vara nyfiken och självisk. "-Jag vill se vad dom säger." For no reason at all.
Vissa dokument är offentliga trots att det är fel. Det får vi leva med, men att förstärka felet är totalt punchigt. Vill vi inte ha fast pedofilerna, kanske? Eller?

Tilläggas kan att FUP är sekretessbelagd i delar. För att skydda målsägare, och ostraffade åtalade i vissa fall.
Det är ändå saker som pressen för ut så det räcker, vad gäller de underåriga.
Att massprida bilder på ostraffade åtalade är i princip också fel, men kan i vissa fall vara okay, om de ingår i FUP och inte sekretessbelagda. När det gäller att hjälpa målsägare att komma ihåg och träda fram.

Men som denna sinnesjuka individ håller på... nej det är fel.

Om det gick att lita på tidningar och nyheter som granskar fallet hade man aldrig behövt ta del av någon fup.
Att tidningar skriver historier som endast är till för att göra det spännande för läsarna och sälja lösnummer är osmakligt och borde vara straffbart.
Citera
2009-04-09, 14:10
Moderator
Hamilkars avatar
Zoors får en tillsägelse för att återigen ha diskuterat moderatorsåtgärder i tråden. På Flashback följer man topic, och topic för tråden är ett specifikt brottsfall, och topic för delforumet är aktuella brottsfall. Om Zoors vill diskutera mer generella aspekter går det bra att starta en tråd i Politik - Inrikes, Juridik eller Eskortservice och Prostitution. Och om Zoors vill kunna posta vilka inlägg som helst i vilken tråd som helst råder jag vederbörande att starta ett eget forum.
/Hjälpmod.
Citera
2009-04-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Och "möjligheten" att diverse lycksökerskor sinkar utredningen ökar även den.
nämns andra torskar i FUP så div lycksökerskor kan söka upp männen för hämta bevis ,bevis måste de ha att det funnits relation. Annars får de inget!
Det handlar ändå om koppleri!
Citera
2009-04-09, 18:01
Medlem
Hur är det, pågår inte rättegången i Solna tingsrätt för fullt?
Tycker det är märkligt tyst i pressen. Även om allt sker inom lyckta dörrar borde de väl kunna skriva något?
Så, vad händer i målet nu?

Tjejerna har förstås inte räknat med att förhören skulle bli tillgängliga för alla på internet. De var ju måna om att dölja vad som hänt för familjen. Nu går det helt klart att identifiera vissa genom uppgifter i fup även om personuppgifter raderats. Måste vara jättejobbigt för dem. Då vågar inga fler tjejer anmäla att de också är inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in