2009-04-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Att det är SM-sex eller gangbang gör det inte automatiskt till våldtäkt.

Nej, någon måste ju ha sagt nej... som sagt, så hur tolkas ett nej i SM-sammanhang? Visste 14-åringen det? Eller 15-åringen? Eller 16-åringen? Eller 17-åringen? Eller för den delen 18-åringen? Visste de vad de gav sig in på, och hade de någon chans att överhuvudtaget värja sig?
Hur många tjejer avklarades innan de hoppade av och teg i skam?

Jag tycker det MYCKET enkelt att tala om ansvar. Det är bra mycket svårare med empati. Att försöka sätta sig in i denna verklighet som uppenbarligen balanseras och skjuts över till allt extremare handlingar - med hjälp av pengar.

TV-program som "hur mycket kostar det att få dig att hoppa ner i en glaslåda med skorpioner och spindlar?" gör att vi vänjer oss. Sakta. Steg för steg. Nu kör privat-televisionen program som "hur mycket vill du ha för att avslöja om dina extremaste runkfantasier"...
Pengarnas värld. Fy fan.
Senast redigerad av Zoors 2009-04-06 kl. 08:00.
Citera
2009-04-06, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Kan inte riktigt se att mitt inlägg berör de frågor som du ställer.

Du talade om "att de var bekanta","att de tog betalt" osv. Som om det var förmildrande omständigheter.

Jag ftrågade då om de respekterades då de sa nej? Och vågade de säga nej?
KUNDE de säga nej med 10 kåta gubbar över sig, när någon kom på att betvinga dem med knytnävar i anus och annat gullligt våldssex...

Och frågan är också hur stprt är mörkertalet? Vad krävdes för att få till en anmälan?
Och hur många i denna tråd är undercover medskyldiga till eländet?
Ni tror inte CB läser denna tråd? Eler någon av våldsverkarna?

Förstår diu inte hur det berör, när man pekar på förmildrande omständigheter utan att förstå verkligheten bakom?
Citera
2009-04-06, 08:09
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Den här härvan handlar i första hand om regelbundna sexköp och endast i ett fall om våldtäkt. Då tycker jag att det är fel att prata som om det skulle vara systematiska våldtäkter som återkommer gång efter gång. Det är ingen som har ifrågasatt om det är våldtäkt när någon har sagt nej.

Att det är SM-sex eller gangbang gör det inte automatiskt till våldtäkt.

Två fall av våldtäkt är der väl, Edit: en har visst friats läste det nu.

Men det kan iofs vara två våldtäkter endå fast med en annan gärningsman.
Senast redigerad av slugs-P 2009-04-06 kl. 08:24.
Citera
2009-04-06, 08:16
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Du talade om "att de var bekanta","att de tog betalt" osv. Som om det var förmildrande omständigheter.

Jag ftrågade då om de respekterades då de sa nej? Och vågade de säga nej?
KUNDE de säga nej med 10 kåta gubbar över sig, när någon kom på att betvinga dem med knytnävar i anus och annat gullligt våldssex...

Och frågan är också hur stprt är mörkertalet? Vad krävdes för att få till en anmälan?
Och hur många i denna tråd är undercover medskyldiga till eländet?
Ni tror inte CB läser denna tråd? Eler någon av våldsverkarna?

Förstår diu inte hur det berör, när man pekar på förmildrande omständigheter utan att förstå verkligheten bakom?
Åh, du missförstår mina tidigare inlägg. Jag anser inte alls att det är en förmildrande omständighet att de var bekanta. Tvärtom, det är just det som är det kusliga i övergreppen. Flickorna känner en slags falsk trygghet skrev jag tidigare.

Har hela tiden ansett att ansvaret ligger hos männen som utsatte dessa unga flickor för sina sexlekar. Männens makt och övertag ligger i pengar som utgör en enorm stor lockelse för alltför många unga människor idag.
Citera
2009-04-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Nej, någon måste ju ha sagt nej... som sagt, så hur tolkas ett nej i SM-sammanhang? Visste 14-åringen det? Eller 15-åringen? Eller 16-åringen? Eller 17-åringen? Eller för den delen 18-åringen? Visste de vad de gav sig in på, och hade de någon chans att överhuvudtaget värja sig?
Hur många tjejer avklarades innan de hoppade av och teg i skam?

Jag tycker det MYCKET enkelt att tala om ansvar. Det är bra mycket svårare med empati. Att försöka sätta sig in i denna verklighet som uppenbarligen balanseras och skjuts över till allt extremare handlingar - med hjälp av pengar.

TV-program som "hur mycket kostar det att få dig att hoppa ner i en glaslåda med skorpioner och spindlar?" gör att vi vänjer oss. Sakta. Steg för steg. Nu kör privat-televisionen program som "hur mycket vill du ha för att avslöja om dina extremaste runkfantasier"...
Pengarnas värld. Fy fan.

Vet inte om du talar i generella ordalag eller om den här härvan. Men om det gäller den här härvan så finns det ingen 14-åring, 15-åring, 16-åring, 17-åring osv. Det finns tre tjejer som har varit unger 18 år, ingen har varit under 15 år. Det går inte i heller att utläsa ifrån åtalet eller från annan information från media för den delen, hur många gangbangs som har ägt rum. Det har inte heller stått någonstans att det var gangbangs med SM-inslag. Det kan mycket väl vara så att det är endast en av torskarna som har haft denna läggning och att han inte har praktiserat den tillsammans med dom andra.
Citera
2009-04-06, 08:59
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jo, men så har jag uppfattat det, alltså att det var igenom de här sexsiterna och erbjudandena om sex mot pengar som de kom i kontakt. Finns det någonstans något som indikerar annat? Källa tack. Och gick och handlade? Var det inte en fråga om förskottsbetalning? Alltså att tjejerna fick olika saker för att sedan gå med på vad de här männen ville? Jag är självklart beredd att ändra uppfattning i den delen om någon kan lägga fram hyggliga skäl till att bekantskaperna skulle ha inletts på annat sätt - fråm åtalet kan jag inte dra några sådana slutsatser i alla fall.

Det har inte bara handlat om sexsiter, utan även vanliga saiter, vet att någon nämde yahoo och lunar ganska tidigt i tråden men visst även bc har dom tydligen varit aktiva på, källa orkar jag inte leta upp det står nånstans i tråden här.

Jag tror det handlar ganska mycke om att dom gett tjejerna en typ av falsk trygghet handlar å fikar ena dagen för att dagen efter kunna ha sex.

I åtalet står det att han har utnyttjat detas sociala sitvation och att det är han som kontaktat tjejerna först, hur man väljer att tolka det är väl upp till var å en.
Citera
2009-04-06, 09:02
Bannlyst
Till Zoors

Du skriver om och om igen om att man inte kan värja sig mot den propaganda som öses ut, att tjejerna inte kunnat värja sig, inte varit med på det de varit med om och det är väldigt mycket "stygga samhället" över dina inlägg. Och är inte det bara en återspegling av en maktlöshet du själv känner? Blir inte ett sådant resonemang i längden till en självuppfyllande profetia och ett försvar i alla sammanhang där all skuld och allt ansvar kan överlåtas på någon annan?

Människor har alltid varit utsatta för påverkan av det omgivande samhället, varit tvungen att anpassa sig til de rådande normerna etc så vad är det som gör henne så extra skör idag? Så inkapabel? Idag finns det väl snarare fler valmöjligheter och att bryta mot vedertagna normer är inte alls så stigmatiserande som förr, så är det friheten att välja själv som du är emot?

Påstår du på fullt allvar att de här tjejerna inte hade något val, att de var tvungna att ge sig i lag med de här karlarna, att de inte hade en aning om vad det från början handlade om, inte visste vad sex var o.s.v.?
Citera
2009-04-06, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Det har inte bara handlat om sexsiter, utan även vanliga saiter, vet att någon nämde yahoo och lunar ganska tidigt i tråden men visst även bc har dom tydligen varit aktiva på, källa orkar jag inte leta upp det står nånstans i tråden här.

Jag tror det handlar ganska mycke om att dom gett tjejerna en typ av falsk trygghet handlar å fikar ena dagen för att dagen efter kunna ha sex.

I åtalet står det att han har utnyttjat detas sociala sitvation och att det är han som kontaktat tjejerna först, hur man väljer att tolka det är väl upp till var å en.

Så de här tjejerna har alltså varit dumma i huvudet menar du? De har på fullt allvar, även de som var aderton fyllda trott att de bara träffat på en väldigt snäll gubbe som utan några biavsikter velat ge dem saker och pengar? Tror du på det själv?
Citera
2009-04-06, 09:12
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Vet inte om du talar i generella ordalag eller om den här härvan. Men om det gäller den här härvan så finns det ingen 14-åring, 15-åring, 16-åring, 17-åring osv. Det finns tre tjejer som har varit unger 18 år, ingen har varit under 15 år. Det går inte i heller att utläsa ifrån åtalet eller från annan information från media för den delen, hur många gangbangs som har ägt rum. Det har inte heller stått någonstans att det var gangbangs med SM-inslag. Det kan mycket väl vara så att det är endast en av torskarna som har haft denna läggning och att han inte har praktiserat den tillsammans med dom andra.

Om en tjej har gang bang mot betalning så borde det väl vara mer än en torsk.
Citera
2009-04-06, 09:12
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Så de här tjejerna har alltså varit dumma i huvudet menar du? De har på fullt allvar, även de som var aderton fyllda trott att de bara träffat på en väldigt snäll gubbe som utan några biavsikter velat ge dem saker och pengar? Tror du på det själv?
Jag tror mera på att dessa flickor varit väldigt osäkra och omogna. De har inte förstått vad dessa sexlekar inneburit. Just detta som männen i nätverket har utnyttjat med hjälp av pengarnas lockelse.
Citera
2009-04-06, 09:17
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:

Nä det handlar framförall om dom tjejerna som varit under arton år dom andra bryr jag mig inte om speciellt mycke verkar inte varit nån större grej med dom dom allvarligare brotten verkar dom yngre tjejerna råkat ut för, ialf som jag tolkar det.

Dumma i huvet vet jag inte, inte fullt friska psykiskt kanske, en hade drogproblem b la vad dom andra haft för orsaker vet jag inte det jag vet är att han systematiskt utnyttjat deras sociala sitvation.
Citera
2009-04-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Om en tjej har gang bang mot betalning så borde det väl vara mer än en torsk.

Men det innebär inte med automatik att det är gangbang med SM-inslag. Allt i den här härvan handlar inte om gangbang eller SM.
Vad jag menar är att en torsk kan ha "köpt" sex med SM av en målsägande där SM har ingått. Två personer har deltagit i akten, en man och en kvinna, alltså inget gangbang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in