2007-10-26, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Georgegrön
Går i repris på tv3 28/10 kl 2340

Finns det inte på nätet då ?
Citera
2007-10-26, 15:32
Medlem
karlhenrik_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riff-Ralf
Det är ju förståeligt att inte scenen vill ha dit dem men vad hindrar dem från att dyka upp ändå?

En anledning kan ju vara att det finns vissa hederskodex bland firmorna, att det trots allt inte bara är efterblivna idioter, som många verkar tro.

Citat:
Ursprungligen postat av berra721
Och dom pengarna skulle inte "inbringas" om dessa pinsamma individer lät bli att slåss menar du.

Du har helt klart en poäng där, men du får se det hela i sitt sammanhang. Ett fotbollsderby i Stockholm kommer alltid kräva stora polisinsatser som intresset är idag. Firmor eller ej. Det är ju knappast bara firmorna som vevar under en derbykväll.
Citera
2007-10-26, 16:32
Medlem
Finns det en torrent till Insider ute?
Citera
2007-10-26, 16:32
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
En intressant sak som Charlie Granfeldt tog upp var att tack vare firmornas organisering och hederskodex så pucklar dom på varandra på avlägsna platser där det oftast inte befinner sig oskyldiga.
Problemet är väl dock att polisen är skyldig att avvärja bråken samt att ambulansvårdarna måste ta hand om dom skadade, vilket i slutändan påverkar samhället.

Som någon annan tog upp så är det förjävligt att man hänger ut Kung Norling på det här viset. En mer sympatisk människa existerar inte och han umgås inte med "huliganer" som pajasblaskan aftonbladet hävdar. Han umgås med sin familj och träffar ytterst få andra på sin lediga tid.
Att han dessutom är väldigt taktisk i sina uttalanden då han inte fördömt firman totalt beror på saker som pantade "sportjournalister" inte har en anning om.
Citera
2007-10-26, 16:37
Bannlyst
Fotboll är ingen ursäkt till våld... tycker jag stämmer in bra
Citera
2007-10-26, 16:41
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Har en massa bekanta som är med i sk. Fotbolls firmor, själv tycker jag mest det låter löjligt men dom verkar ju ha skoj.

En gång fick min polare en så kraftig smäll på käften att hans framtänder blev intryckta å snea, då han inte fyllt 20 än och därmed får skiten betald av staten gick strax över 22000kr skattepengar till hans "lilla" tandreglering.
Rättvist att skattebetalare skall betala det? NEJ!
Citera
2007-10-26, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barkin_Dogg
Har en massa bekanta som är med i sk. Fotbolls firmor, själv tycker jag mest det låter löjligt men dom verkar ju ha skoj.

En gång fick min polare en så kraftig smäll på käften att hans framtänder blev intryckta å snea, då han inte fyllt 20 än och därmed får skiten betald av staten gick strax över 22000kr skattepengar till hans "lilla" tandreglering.

Då tycker jag inte mina skattepengar ska gå till folk som röker sönder sina lugnor, folk som åker moppe utan hjälm o sen dör etc etc
Citera
2007-10-26, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Finns det en torrent till Insider ute?
.
Citera
2007-10-26, 16:44
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Då tycker jag inte mina skattepengar ska gå till folk som röker sönder sina lugnor, folk som åker moppe utan hjälm o sen dör etc etc

Anser inte jag heller faktist, då ligger vi på samma nivå
Citera
2007-10-26, 16:49
Medlem
karlhenrik_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkin_Dogg

Dagens tips: Flytta till USA.
Citera
2007-10-26, 16:56
Medlem
Avva66s avatar
Kolla in: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=329331

Efter 05.40, är det inte gay så say? Så sött han vilar huvet mot hans rygg.
Citera
2007-10-26, 17:02
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlhenrik_
Dagens tips: Flytta till USA.

Överväger faktist att flytta utomlands Men gillar sjukvården mm. i Sverige, förutom folk som missbrukar det...
Kan dessutom citera min kompis som det hände för " Det kostade ju inte ens nått, så det var värt det" .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in