2008-02-07, 20:38
Medlem
Oxelbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag säger bara vad jag har läst gällande er heder och det var väl inte för så många inlägg sedan i denna tråd där det påstods att just sparkar mot en som låg faktiskt hade förekommit? Inte det minsta lustigt alls men något som ofta tas upp tycker jag och min raljanta ton kom sig av att ni säger att det inte sker vilket det ju tycks göra?

Det ska inte hända och det brukar inte hända. Iaf då jag har varit med men som med allt annat så finns det undantag och sånt kan ske i stundens hetta.
Citera
2008-02-07, 21:11
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxelbergen
Det ska inte hända och det brukar inte hända. Iaf då jag har varit med men som med allt annat så finns det undantag och sånt kan ske i stundens hetta.
OK, men det var väl, t ex, du själv som skrev...

Citat:
Killen ni plockade upp var en av våra allra yngsta som hade spräckt pannan och fått en spricka i benet, honom stod ni och sparkade i huvudet innan han kom upp. Om han grät eller inte har jag inget att sia om.

Jag tycker att anklagelser om just detta och även "vapen" ständigt florerar?
Citera
2008-02-07, 21:18
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OK, men det var väl, t ex, du själv som skrev...

Jag tycker att anklagelser om just detta och även "vapen" ständigt florerar?

Se de så här istället.
Om de är nån som ligger ner och får ta imot slag fine de hände MEN de finns alltid dom som säger nu räcker de han är nere lr på nått sätt stoppar de.
(Finns även här undantag)

De säger endå ganska mycket om en viss hederskodex. Säg nån annanstans ett sånt scenario skulle inträffa. Då skulle killen få ligga där och ta spark på spark.

Inget är perfekt detta är endå slagsmål och tro att folk tänker köra 100% rent är bara en dröm som aldrig kommer hända.
Citera
2008-02-07, 21:29
Medlem
Oxelbergens avatar
Martmoth: Ja, det var jag som skrev det. Dock var det precis som Fiskmas säger, det var andra SSK grabbar som avbröt sparkandet, hjälpte killen upp och lät honom dra därifrån.

Såg att det var otydligt skrivet av mig i inlägget ovanför. Jag menar såklart att det inte har hänt i de övriga boxen jag varit med i.
Citera
2008-02-08, 07:34
Medlem
Marmoths avatar
Nej sant, firmankulturen är säkert "bättre" och "säkrare" om man jämför med andra situationer där våld förekommer och det tyder ju på viss eftertänksamhet och intelligens och är ju skälet till att jag ens har denna debatt för inte fasen skulle det ens vara värt mödan att försöka prata med nån kickerkille i keps ute på stan, typ. "Ni" är ju ändå, vilket jag antydde men missuppfattades för tidigare, ett procentuellt "utdrag" av individ-typer man hittar i vilka grupper som helst även om jag tycker ni är galna som riskerar hälsan med våld liksom.
Citera
2008-02-08, 14:03
Medlem
ViceSquads avatar
Jag förstår verkligen inte? om ni inte kan ta en spark i skallen eller krossat skallben eller åka in på akuten då och då, VAD fan är ni huliganer för?

Om du slår ner någon på marken, det är väll klart at du sparkar eller hoppar han i huvudet? våld handlar inte om att vara en gentleman utan att skada sin motståndare.

Vapen kan jag tycka är fegt dock, knivar låter jag zigernare stå för.
Citera
2008-02-08, 14:11
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Jag förstår verkligen inte? om ni inte kan ta en spark i skallen eller krossat skallben eller åka in på akuten då och då, VAD fan är ni huliganer för?

Om du slår ner någon på marken, det är väll klart at du sparkar eller hoppar han i huvudet? våld handlar inte om att vara en gentleman utan att skada sin motståndare.

Antingen är det galghumor/ironi eller så är du väldigt ung och har inte en susning om anatomi och dylikt? Folk dör av sånt men det ingår i riskbilden man får ta menar du?
Citera
2008-02-09, 13:58
Bannlyst
Citat:

Många med mig går inte in i ett box för att döda..
Citera
2008-02-09, 15:53
Medlem
Citat:

Det är ungefär som att säga att de som tränar kampsport lika gärna kan gå ner på stan och slå ner någon brutalt, för inom kampsport (i de flesta diciplinerna) gäller det att skada motståndaren så till den grad att motståndaren inte är förmögen att fullgöra matchen. Ser du det orimliga i ditt resonemang? Visst, i dessa firmauppgörelser förekommer "övervåld", men det finns kampsportare som även slår ner oskyldiga på stan. Likheten här är att detta är något en mycket liten minoritet står för och fördöms av majoriteten. Detta är inget som förekommer vanligtvis och man bör inte dra alla över en kam.
Citera
2008-02-09, 19:23
Medlem
på tal om ingenting...
Har Gais en stor firma? Hur ligger dom till i "ranking" sas?
Citera
2008-02-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaFru
på tal om ingenting...
Har Gais en stor firma? Hur ligger dom till i "ranking" sas?

Ja, de har firma, visserligen ingen stor, men ändå. De ligger iaf klart efter FB, WM, DFG, KGB och Frontline.
Citera
2008-02-10, 17:26
Medlem
Citat:

Och här har vi uppenbart en person som aldrig har deltagit i ett slagsmål i hela sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in