Citat:
Lundeteg - Du som frågade om varför dom inte skiter i snuten och kör endå (elefantsjuk lr va du hette). Då blir det genast rubriserat som våldsamt upplopp och därmed oxå risk för väldigt hårda straff. Sen har firmorna inget egentligt intresse att sopa snuten, trots deras sadistiska behandling av "ligisterna" även om det ibland kan bli lite konfrontationer med dom
Ok, då förstår jag, våldsamt upplopp. Jag menar inte att dom skulle köra mot snuten utan bara helt enkelt storma den andra grupperingen trots att det står ett par killar med hjälm o batong imellan. Men som sagt, nu förstår jag varför.
Då kan de lika bra dra hem efter match då och bestämma träff senare, vore det inte optimalt.. inga konstaplar kan bryta in, inga kameror, inga oskyldiga som drabbas m.m. En jättebra effekt av det är att allmänheten inte kan spy galla över att ni härjar omkring i Råsunda och välter glasuppsamlare.
Själv känner jag mig säker när jag går på mina AIK matcher. Givetvis är det bara en tidsfråga innan något händer..men det har inte så mkt med huliganer att göra..det är väl mer statistiskt
Huligankulturen är fascinerande... som sagt så förstår jag mkt väl hur man kan fastna i det där.