2007-10-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ganska patetiskt egentligen, vi snackar inte fotbollshuliganer 1986 här, när man brände kyrkor och var ett gäng fulla pöbelbönder som drev runt och slogs med julgranar och allt som kom i ens väg.
Vi snackar om folk som vill slåss med andra människor på lika villkor, varför ska det vara så oerhört motbjudande.
Jävla moralpanik från vissa håll kan jag tycka.

Vem tror du får betala för deras sjukvårdskostnader med mera efteråt?

Jo, alla vi skattebetalare. Givetvis kan vi inte ha ett samhälle där idioter tillåts att hoppa på varandras huvuden.

Det finns dessutom många exempel på utomstående som har blivit skadade.
Citera
2007-10-28, 09:52
Medlem
kepi blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie

Jo, alla vi skattebetalare. Givetvis kan vi inte ha ett samhälle där idioter tillåts att hoppa på varandras huvuden.

Det finns dessutom många exempel på utomstående som har blivit skadade.

Givetvis kan vi inte ha ett samhälle där folk klättrar i berg, åker snowboard eller spelar hockey. Jo alla vi skattebetalare.
Citera
2007-10-28, 09:55
Medlem
Citat:
Lundeteg - Du som frågade om varför dom inte skiter i snuten och kör endå (elefantsjuk lr va du hette). Då blir det genast rubriserat som våldsamt upplopp och därmed oxå risk för väldigt hårda straff. Sen har firmorna inget egentligt intresse att sopa snuten, trots deras sadistiska behandling av "ligisterna" även om det ibland kan bli lite konfrontationer med dom

Ok, då förstår jag, våldsamt upplopp. Jag menar inte att dom skulle köra mot snuten utan bara helt enkelt storma den andra grupperingen trots att det står ett par killar med hjälm o batong imellan. Men som sagt, nu förstår jag varför.

Då kan de lika bra dra hem efter match då och bestämma träff senare, vore det inte optimalt.. inga konstaplar kan bryta in, inga kameror, inga oskyldiga som drabbas m.m. En jättebra effekt av det är att allmänheten inte kan spy galla över att ni härjar omkring i Råsunda och välter glasuppsamlare.

Själv känner jag mig säker när jag går på mina AIK matcher. Givetvis är det bara en tidsfråga innan något händer..men det har inte så mkt med huliganer att göra..det är väl mer statistiskt

Huligankulturen är fascinerande... som sagt så förstår jag mkt väl hur man kan fastna i det där.
Citera
2007-10-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kepi blanc
Givetvis kan vi inte ha ett samhälle där folk klättrar i berg, åker snowboard eller spelar hockey. Jo alla vi skattebetalare.

Vare sig bergsklättring, snowboardåkning eller hockey kräver polisiära insatser som kostar mångmiljonbelopp. Du kan ju fråga vad pub och restaurangägare tycker som får sin näringsverksamhet vandaliserad för att ett gäng grobianer bestämt att lokalen råkar vara lämplig för deras uppgörelser? Eller vad övriga gäster tyckte om att helt plötsligt hamna mitt i ett slagsmål? Tycker du ärligt talat att det är försvarbart beteende?
Citera
2007-10-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kepi blanc

Varken snowboarding, bergsklättring eller andra liknande sporter har som syfte att skada varandra så mycket som möjligt under okontrollerade former.
Citera
2007-10-28, 13:06
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Varken snowboarding, bergsklättring eller andra liknande sporter har som syfte att skada varandra så mycket som möjligt under okontrollerade former.
Boxning? MMA? Kampsport då?
Ska vi inte heller få syssla med det, de flesta olyckor sker när händige Bengt ska renovera villan, det är fakta.
Ska vi kanske förbjuda det också.

Dåligt argument Arkie.
Citera
2007-10-28, 13:27
Medlem
H0nkens avatar
Om idioterna kunde slåss på avskilda platser, tex ute på landet och dylikt skulle jag inte ha någonting emot det. Detta gör de dock inte. Man slåss precis utanför arenorna och mitt inne i städerna och i tunnelbanan. Man krossar skyltfönster och startar upplopp och det händer även att oskyldiga faller offer för våldet. Dessutom kostar det väldigt mycket pengar för skattebetalarna. Sålänge de inte kan hålla sin "verksamhet" avskiljd från vanligt folk, förbjud firmor enligt lag och bannlys patrasket från våra arenor.
Citera
2007-10-28, 13:27
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Boxning? MMA? Kampsport då?
Ska vi inte heller få syssla med det, de flesta olyckor sker när händige Bengt ska renovera villan, det är fakta.
Ska vi kanske förbjuda det också.

Dåligt argument Arkie.

Du får kanske kolla lite på vad som är tillåtet enligt svea rikes lag också grabben.

Sedan är det väl ett antal krogar och pubar som fått inredning och rutor krossade bara för att påtända valpar skall leka att de är med i Football factory
Citera
2007-10-28, 13:35
Bannlyst
Citat:
Jag måste faktiskt hålla med TD (!)

Citat:
Därimot kan jag förstå varför folk blir upprörda över den enorma kostnad som dessa kickers står för.
Det är en liten grupp som kostar enorma pengar för samhället, 800.000kr för att bevaka en fotbollsmatch är ju faktiskt ganska horribelt. Det räcker till många vårdplatser det.
Så visst kan jag förstå att folk är förbannade när som vanligt en liten klick "förstör" för en större.

Som jag sagt tidigare. Tänk bort FB och DFG. Hur många poliser skulle finnas runt Råsunda på ett derby? VIlken kostnad skulle landa på skattebetalrnas nota i så fall? Du gör det lite för enkelt för dig Ladida.

Citat:

Jävla moralpanik från vissa håll kan jag tycka.

Det är bara det det handlar om.
Citera
2007-10-28, 13:36
Medlem
Avsnittet ligger nu uppe på piratebay

insider.s11e01.pdtv.xvid-1891
Citera
2007-10-28, 16:05
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Om idioterna kunde slåss på avskilda platser, tex ute på landet och dylikt skulle jag inte ha någonting emot det. Detta gör de dock inte. Man slåss precis utanför arenorna och mitt inne i städerna och i tunnelbanan. Man krossar skyltfönster och startar upplopp och det händer även att oskyldiga faller offer för våldet. Dessutom kostar det väldigt mycket pengar för skattebetalarna. Sålänge de inte kan hålla sin "verksamhet" avskiljd från vanligt folk, förbjud firmor enligt lag och bannlys patrasket från våra arenor.

Vilken AFA-demonstration var du på?
Citera
2007-10-28, 16:10
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHawks
Vilken AFA-demonstration var du på?
Och varför skulle jag varit på någon AFA-demonstration din dumma jävel?
Börja gå på sthlms derbyn själv så kanske du fattar vad jag pratar om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in