2009-11-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Du verkar inte ha läst mina inlägg? Det är förjävligt det som hände men att det tas upp som det gör i media är fruktansvärt överdrivet. Men finns värre saker och om media tar upp ett mord och skriver mycket om det då förstår jag att det får mycket uppmärksamhet men när det snackas skit mycket om att någon enstaka snubbe slagit en annan snubbe då tycker jag det är fel att skriva så mycket om det i media bara. Om jag slår dig ska det snackas om det i en vecka efteråt? Är skittrött nu så blev säkert ett slarvigt inlägg vill heller inte citera en sån idiot som Radhusbiff heller.

Om det sker efter en match i någon av Sveriges högsta ligor. Ja.

Du har inte riktigt förstått vad som är nyhetsvärde.
Citera
2009-11-11, 23:44
Medlem
Shantarams avatar
Var det inte Vallstagrabbar som SKÖT en motståndare för några år sedan? Målvakten, om jag inte minns fel.

Hmm, nu när jag googlar efter det hittar jag inte ett skit, har jag drömt?

Stämmer det så sätter det ju lite perspektiv på det hela iallafall...
Citera
2009-11-11, 23:46
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Du verkar inte ha läst mina inlägg? Det är förjävligt det som hände men att det tas upp som det gör i media är fruktansvärt överdrivet. Men finns värre saker och om media tar upp ett mord och skriver mycket om det då förstår jag att det får mycket uppmärksamhet men när det snackas skit mycket om att någon enstaka snubbe slagit en annan snubbe då tycker jag det är fel att skriva så mycket om det i media bara. Om jag slår dig ska det snackas om det i en vecka efteråt? Är skittrött nu så blev säkert ett slarvigt inlägg vill heller inte citera en sån idiot som Radhusbiff heller.

1. Om du slår mig kommer nog jag snacka om det i en vecka efteråt i alla fall. Dock är det ytterst tveksamt om media skulle uppmärksamma det hela. Jag är nämligen inte en offentlig person som under en dag på jobbet som fotbollsspelare i Assyriska får en smäll på käften av en Djurgårdssupporter i en kvalmatch till Allsvenskan. Förmodligen kommer det heller inte finnas någon kamera i närheten när du slår mig och TV4 kommer garanterat inte sända det om så vore fallet. Med all säkerhet kommer det heller inte leda till en halv mille i böter eller att någon tar beslutet att sätta upp ett 2,5 meter högt staket framför dig (och dina polare) för att skydda mig. Det enda som möjligtvis stämmer överens med din liknelse är att du är huligan.

2. Du citerade mig.
Citera
2009-11-11, 23:52
Medlem
hassanmebyssans avatar
Jag tycker absolut att detta blivit förstorat av Assyriska och media. Toompuu är den enda som har anledning att anmäla. Resten är mer dåliga förlorare. De klagar t.ex. på att vi kastade in tuggummipapper (?!) och skrek glåpord(det har de säkert aldrig varit med om innan). Jag hoppas innerligt att vi inte får se den här personen på Stadion igen. Men det tar inte bort att detta blivit förstorat.
Citera
2009-11-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Jag tycker absolut att detta blivit förstorat av Assyriska och media. Toompuu är den enda som har anledning att anmäla. Resten är mer dåliga förlorare. De klagar t.ex. på att vi kastade in tuggummipapper (?!) och skrek glåpord(det har de säkert aldrig varit med om innan). Jag hoppas innerligt att vi inte får se den här personen på Stadion igen. Men det tar inte bort att detta blivit förstorat.

Suck, samma sak varenda gång.

Jo ni kastade säkert bara in tuggumipapper och i din värld är det helt normalt att man ska kasta saker på fotbollsspelare, men för oss andra som kan tänka lite längre är det inte okej att kasta mynt, tändare, småflaskor, ölburkar, plastglas osv osv osv osv, på andra människor. Lika lite som det är okej att jag ställer mig och kastar saker på dig när du sitter i skolbänken eller om du nu mot all förmodan skulle jobba.

Sen är ni alla förvånade när man sneglar på England och deras regler, "men vadååå vi kasta bara in tuggumipapper...öööö jag gjorde det... ööö... vad andra gör får bara stå för dom... ööö.... lite ska man väl tåla...ööö".

Ni säger att England är er mardröm sen jobbar ni hårt för att få det dit.

Förstorat skriker ni, samtidigt som ni alla är väl medvetna om att storstadslagen står under medias bevakning, att lag med firmor absolut bevakas, att matchen tv sänds, att Djurgården ligger illa till sportsligt och ekonomiskt osv osv. Det är inte ett dugg förstorat, det är en helt naturlig bevakning beroende på tidigare händelser.
Citera
2009-11-12, 01:25
Medlem
Onödigt av dif att utnyttja detta tillfälle till att flytta oss närmare Thatchers polisstat.
Sen att det är muppigt att ens springa in på plan när man med nöd och näppe klarat sig kvar i allsvenskan, är en annan diskussion.
"Vi är inte AIK?"
Citera
2009-11-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Säg att Kalmar lirar mot Elfsborg, kalmars fans stormar in och i segerruset slår de till 3-5 elfsborgsspelare, det hade blivit exakt samma rubriker och exakt samma bötesbelopp. Allsvenskan och dess fans är en grupp som tidningar bevakar. Väljer då vissa fans att göra dumheter då får den klubben skylla sig själva. Det är även en viss skillnad att rusa in och fira sitt lag och att rusa in och slå på folk. Det kommer troligen att bli maxböter, inget konstigt med det, hade hänt alla lag i allsvenskan.

Jag ser kopplingar mellan firmor och händelsen, vet att vissa grabbar kommer skrika sig hesa över att det inte var någon "grabb" men jag ser det hela från ett lite större perspektiv.
Men för helvete har jag sagt att detta drabbar DIF mer hårt än det hade drabbat andra? Hade det vart kalmar hade jag tyckt det var lika larvig mediauppblåsning för det.
Citera
2009-11-12, 10:01
Medlem
om och om igen

Citat:
Men för helvete har jag sagt att detta drabbar DIF mer hårt än det hade drabbat andra? Hade det vart kalmar hade jag tyckt det var lika larvig mediauppblåsning för det.

det tro fan att det drabbar dif och andra storstadslag hårdare. och anledningen är att det sker om och om igen. och precis som man sa hos ekdals igår är ju risken att de supportrar som vill ha passion och lite jävlar anamma skjuter ut sig själva, för gemene man vill inte ha detta och samhället kommer att se till att arenor och annat blir en plats för allt annat än fotbollshuliganer. ni som tillhör den s k c kat och ev b kat; ni hugger av den gren ni sitter på.
den person som nu kommer åka fast för slaget som syns skall betala varenda jävla klrona som dif kommer att bli skyldiga + åka i fängelse + aldrig mer få gå på en difmatch - tycker jag!
Citera
2009-11-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Och då hade du suttit här och varit blå i ansiktet över hur larvigt det var?

Mmm säkert.
Ja? Hade det vart lika uppblåst i media om det varit ett div.4 lag hade jag tyckt det var lika larvigt, att det händer DIF och eventuella straff för oss är en sak men som media har blåst upp det är en annan och då spelar det ingen roll vilket lag man håller på, du känner inte ens mig så håll käften, är förresten sista gången jag svarar på något du säger sett hur du argumenterat i denna tråd tidigare.
Citera
2009-11-12, 10:20
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av father-earth
sedan måste jag fråga om snubben som nu kommer åka fast verkligen hade mjukisbrallor på sig
man hör att det snackas märkeskläder och annat bland firmorna men det jag sett verka ju vara precis tvärtom

mjukisbrallor
Vem har sagt att det är en firmagrabb som slog då? Det är ju rena spekulationer.
Citera
2009-11-12, 10:22
Medlem
Örebrocitat från Hockeytifo.

"Vi hade en riktigt kul resa, trots det pinsamma reslutatet. Det vi tröstade oss med var att vi jagade skiten ur VC i er stad. Jag vet, det är inte riktigt er scen men kul hade vi. "

Hur mycket sanning det är i det låter jag vara osagt.
Citera
2009-11-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av father-earth
det tro fan att det drabbar dif och andra storstadslag hårdare. och anledningen är att det sker om och om igen. och precis som man sa hos ekdals igår är ju risken att de supportrar som vill ha passion och lite jävlar anamma skjuter ut sig själva, för gemene man vill inte ha detta och samhället kommer att se till att arenor och annat blir en plats för allt annat än fotbollshuliganer. ni som tillhör den s k c kat och ev b kat; ni hugger av den gren ni sitter på.
den person som nu kommer åka fast för slaget som syns skall betala varenda jävla klrona som dif kommer att bli skyldiga + åka i fängelse + aldrig mer få gå på en difmatch - tycker jag!
Moralkärring? Har du ens varit på en fotbollsmatch? "som de sa hos ekdals" hela det programmet hade de byggt upp för att vara emot alla slags supportrar, när Lena försökte säga det positiva med supportrar så bröt Ekdal direkt och började prata om "terroristerna" på läktarna istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in