2008-04-25, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Abagnale
Rotuna - Det är väl en ganska enkel ekvation att julgranar och andra människor blir påverkade när man försöker springa ihop precis utanför arenan.

Hur gärna man än vill att det inte ska hända, så händer det.

Och du vet, allt är inte som på datorspel. Kastar man en flaska i verkligheten så är det inte jättestor sannolikhet att den träffar målet, utan landar oftast någon annanstans (exempelvis på julgranar och barnfamiljer)

Iochmed att adrenalinet pumpar tänker man inte på sånt här. Konsekvenserna får komma efteråt, gärna dagen därpå.

Sen vill jag ifrågesätta ditt snack om den lilla 10 åringen som grät och blev hämtad utav sin pappa vid frösunda tunneln? Hur kommer det sig att en 10 åring blivit lämnad i ett sånt här turbulent läge som det faktiskt var igår?
Måste ju ändå vara pappans fel och inte firmornas. Tänk lite..våldsantagonist.

Jag stod 10 meter ifrån pojken och pappan och dom var tätt intill varandra hela tiden. Pappan "hämtade" inte sin son, var fan har du fått det ifrån, var skriver jag att han blev lämnad ensam? I din fantasivärld kanske för att skylle ifrån sej både ansvar och skuld. Grabben var paralyserad av skräck och pappan fick hjälpa, bära honom därifrån.

Sedan skriver alltid idioter som du att det aldrig är firmornas fel när det uppstår kaos som igår, hur kommer det sej? Är det inte huliganernas fel när småkillar, julgranar och andra får skador på väg hem från match?

Ni skriver också att ni enbart ägnar er åt "organiserade box", skitsnack, allt igår gick ut på att ställa till med så mycket skada som möjligt, inget annat. Åh vad jag önskar att din framtida lilla son får samma behandling som lillkillen fick igår.
Citera
2008-04-25, 10:49
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Rotuna - Det är väl en ganska enkel ekvation att julgranar och andra människor blir påverkade när man försöker springa ihop precis utanför arenan.

Hur gärna man än vill att det inte ska hända, så händer det.

Och du vet, allt är inte som på datorspel. Kastar man en flaska i verkligheten så är det inte jättestor sannolikhet att den träffar målet, utan landar oftast någon annanstans (exempelvis på julgranar och barnfamiljer)

Iochmed att adrenalinet pumpar tänker man inte på sånt här. Konsekvenserna får komma efteråt, gärna dagen därpå.

Sen vill jag ifrågesätta ditt snack om den lilla 10 åringen som grät och blev hämtad utav sin pappa vid frösunda tunneln? Hur kommer det sig att en 10 åring blivit lämnad i ett sånt här turbulent läge som det faktiskt var igår?
Måste ju ändå vara pappans fel och inte firmornas. Tänk lite..våldsantagonist.
"Hämtad"? Kan du läsa?

Citat:
Värst är väl ändå lillkillen (kan han ha varit 10 år?) som blödande och gråtande fick hjälp av sin pappa iväg från gångtunneln under Frösundaleden.
Du menar alltså, på fullaste allvar, att vi "våldsantagonister" ska hålla oss undan när ni vill göra upp i våra bostadsområden?

Har du tänkt ett steg bortom nävarna hur detta påverkar samhälle, fotbollen och klubbarna?

Jag trodde faktiskt, efter ett par vettiga debatter här inne, att de flesta av er brann för sporten och klubben men du är bara en simpel slåss-idiot, helt klart, och egentligen fattar jag inte hur korkad JAG är som ens försöker tala till dig för det är sjukt dömt att misslyckas.
Senast redigerad av Marmoth 2008-04-25 kl. 11:04.
Citera
2008-04-25, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mx2
Vem är dum?? Du kan inte urskilja vilka som är vad. Men du vet vilka som gjort vad?? tala om dum! Dessutom har ju Firman sin fantastiskt fina banderoll, sök dig till den på en match, det är ju ingen hemlighet var dom finns precis. Den som söker, han finner!

Du är sanslöst korkad och dum som försvarar vuxna män som ger sej på barn. Du är sanslöst korkad och dum som försvarar vuxna män som ägnar sej åt skadegörelse, vandalism av andras egendom.
Du är sanslöst korkad och dum som tror att alla vet var firmorna hänger.
Ta nu och skaffa dej ett jobb, lämna ditt lilla pojkrum och tangentbord, dej ägnar jag aldrig mer en rad.
Citera
2008-04-25, 11:06
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Du är sanslöst korkad och dum som försvarar vuxna män som ger sej på barn. Du är sanslöst korkad och dum som försvarar vuxna män som ägnar sej åt skadegörelse, vandalism av andras egendom.
Ta nu och skaffa dej ett jobb, lämna ditt lilla pojkrum och tangentbord, dej ägnar jag aldrig mer en rad.
Nej, läs mx2:s tidigare grejor och lugna ner dig. Du skäller lite upp för fel träd här. Han reagerade bara på att du uttryckte sådant personligt förakt och att du borde säga det till det det berör istället för om dem och vad gäller sakfrågan om oskyldiga inblandade och offentliga bråk m m så är han sansad så scrolla lite och läs.
Citera
2008-04-25, 11:07
Medlem
mx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda

Lätt att vara uppblåst bakom en skärm. Men du kan sluta med en gång att yttra saker om min person som du inte har en aning om. Jag är FÖR firmorna. Det behöver inte du förklara för mig. Det vet jag själv bättre än någon annan här! Ett jobb har jag, flyttat hemifrån har jag sen flera år. Ett socialt välfungerande liv. Det tillhör din vidriga sort av debattörer att sikta in sig på personen i fråga när sak-kunnigheten tar slut. Och hos dig infann det sig ingen sådan ens från början. När barn kommer till skada är det förjävligt, vidrigt och oacceptabelt. Det är jag den första att skriva under på. Så kom inte och måla ut det som att jag rättfärdigar det. Och hurvida jag är korkad eller inte?? Det vet inte du någonting om. Men du däremot som sitter och är jävligt stor i käften över ett forum, verkar mindre begåvad. Säger inte att det är så, för jag känner inte dig. Men du gör ingen bra PR för dig själv. Det finns personer här som tycker det är lika för jävligt som du, ALLT som har med firmor att göra. Till exempel är Marmoth på din linje. Men personen som döljer sig bakom hans nick kan man i alla fall resonera och prata normalt med. punkt. Du ska slippa ägna en enda rad till på mig. Ser helst att det blir så. Du ger mig ingenting mer än skratt. Och jag tänker sannerligen inte slösa min tid mer på dig.
Citera
2008-04-25, 11:09
Medlem
Frank Abagnales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
"Hämtad"? Kan du läsa?

Jag bedömde hans inlägg som att han blivit "lämnad" av sin Pappa för en stund. För att undvika dessa typer av misstag kanske skribenten skall ta några grundkurser i Svenska och komma tillbaka när han är tillräckligt välformulerad.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Du menar alltså, på fullaste allvar, att vi "våldsantagonister" ska hålla oss undan när ni vill göra upp i våra bostadsområden?

Precis. Det är precis det jag menar. Tack för du förstod det. Vill du inte hamna inte blåsväder, så befinn dig inte på platser där våld utspelas. Så jävla enkelt, men det kanske är lite för svårt..innerst inne är du så otroligt nyfiken på hur allt går det till vad gäller box m.m. så du knappt kan hålla det inom dig. Jag vet det marmoth..jag vet.
Citera
2008-04-25, 11:14
Medlem
Citat:
Gå in på valfri pub där valfri firma sitter och förklara det för dom då. Istället för att blåsa upp dig på nätet. Det är förjävligt när sånt händer ja. Småbarn. Och det är nog inte menat från någon att det egentligen ska få ske. Men om du tycker så, vilket du är berättigad till helt klart. Berätta det för dom istället då.

Varför kan han inte uttrycka sitt förakt för dem på nätet? Är det för att firmorna ska kunna puckla på honom eller hur tänker du? Försök förklara är du snäll.
Citera
2008-04-25, 11:20
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag bedömde hans inlägg som att han blivit "lämnad" av sin Pappa för en stund. För att undvika dessa typer av misstag kanske skribenten skall ta några grundkurser i Svenska och komma tillbaka när han är tillräckligt välformulerad.
"Bedömde" är fel ordval, "skall" är en gammaldags stavning och "pappa" samt "svenska" ska stavas med gemener som begynnelsebokstav. Se där, en enkel liten svenskakurs även för dig.

Vidare så fattar jag inte hur man kan t-o-l-k-a "fick hjälp av sin pappa" som hämtad men visst, vad det jag?

Citat:
Precis. Det är precis det jag menar. Tack för du förstod det. Vill du inte hamna inte blåsväder, så befinn dig inte på platser där våld utspelas.
Inte ens värt en kommentar. Antingen så är du precis så här korkad eller så vill du bara retas.

Citat:
Så jävla enkelt, men det kanske är lite för svårt..innerst inne är du så otroligt nyfiken på hur allt går det till vad gäller box m.m. så du knappt kan hålla det inom dig. Jag vet det marmoth..jag vet.
Hahahahahaha....youtube räcker gott om man vill se alla missade rallarsvingar, fega sparkar, spräckta läppar, löjliga rusningar och dylikt som genomförs av spagetti-liknande småungar.

Och nej, på fullaste allvar, jag har inte slagits sedan jag var 6 år och har ingen som helst lust att bråka eller nåt.
Citera
2008-04-25, 11:21
Bannlyst
Citat:

Precis. Det är precis det jag menar. Tack för du förstod det. Vill du inte hamna inte blåsväder, så befinn dig inte på platser där våld utspelas. Så jävla enkelt, men det kanske är lite för svårt..innerst inne är du så otroligt nyfiken på hur allt går det till vad gäller box m.m. så du knappt kan hålla det inom dig. Jag vet det marmoth..jag vet.

Nu är det så att den svenska jag skrev ej innehöll några fel, men du som tydligen anser det får gärna visa var min svenska brast.
Sedan är din egen svenska mer bristfällig, läs bara ditt senaste inlägg

Menar du på allvar att människor som älskar fotboll ej bör infinna sej på matcher då våld kan uppstå? Förklara den logiken för mej tack, hur skulle det kunna gynna en fotbollsklubb som är så otroligt beroende av intäkterna från varje match.

Hur är det med de återkommande mantran som dina gelikar rapar upp om att julgranar aldrig riskerar något eller att det visst är säkert att gå på matcher då firmorna enbart ägnar sej åt organiserade box?
Citera
2008-04-25, 11:32
Medlem
mx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Varför kan han inte uttrycka sitt förakt för dem på nätet? Är det för att firmorna ska kunna puckla på honom eller hur tänker du? Försök förklara är du snäll.

Nej det handlar inte om det. Men jag lever mitt liv själv efter att om jag tycker något om någon. Då berättar jag det för den personen. Man kan också välja att hålla käften. Eller skrikar ut det på internet såklart..

Eller på en enkel nivå, tycker man något om någon, så starkt dessutom, då kan man ju berätta det för dom/den det berör, och inte bara alla andra... logik?
Citera
2008-04-25, 11:33
Medlem
Citat:
Dessutom har ju Firman sin fantastiskt fina banderoll, sök dig till den på en match, det är ju ingen hemlighet var dom finns precis. Den som söker, han finner!

Fast igår så satt det nog inga firmakillar där banderollen var placerad. De ville sätta upp den vid staketen men någon vakt sa till dem att de fick sätta upp den på norras övre del.
För övrigt såg killarna som satte upp den ut som småtjocka fjortisar som skulle må bra av en långpromenad ute i friska luften.
Citera
2008-04-25, 11:34
Medlem
http://www.fotbollsexpressen.se/polopoly_fs/1.1136250!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in