Citat:
Ursprungligen postat av Orbiiton
Det är borta för mig med, loggade in igår och det var försvunnet, jag har inte bett någon mod radera det.
Jag orkar inte fortsätta argumentera mot dig/er. Du är jäkligt duktig på att argumentera och kan din grej samt svarar sakligt. Jag erkänner att jag fått stryk, ja.
Du kan analysera hur många youtube-filmer som helst, läsa vad media än skriver, läsa vad olika skribenter skriver på olika forum, läsa böcker skrivna av ex-grabbar, men du kommer aldrig förstå dig på känslan om du inte lever det livet och jag tror att det är vad som alltid kommer skilja oss åt. Men snälla, börja inte klanka ner på personer pga dennes kultur innan du vet hur det är att leva som den personen du klankar ner på gör.
Känslan är, som jag också har skrivit tidigare, inte jättesvår att förstå. Den är inte unik och kulturer med samma element har alltid funnits.
För mig är det
helt OK om ni utövar er hobby på det sätt som ni finner lämpligt,
förutsatt att det inte påverkar någon annan. Jag tycker att t ex lajv-rollspel är löjligt, men jag är inte inne och hackar i deras trådar eftersom de sköter sitt för sig själva och inte ställer till det för någon som inte vill bli inblandad.
Nu tillhör inte du dem, men det finns ju onekligen huliganer i tråden som anser sig att ha rätt att diktera villkoren för andra människor. Några inlägg bak är det ju t ex en nisse som hävdar att svensson inte behöver bli drabbad om man väljer sittplats istället för ståplats, går åt ett visst håll efter matcher etc.
Men ni har ingen jävla rätt att diktera villkoren för människor som inte tillhör er kultur!
Samma sak med krossandet av polisbilar. Det drabbar skattebetalare som inte har ett skit med er hobby att göra.
Vill ni fightas och vara i fred, så gör det! Blir ni förbannade om kvällspressen skriver om er, så ge fan i att göra saker som garanterat ger rubriker, och dessutom inte har ett dugg att göra med det som ni påstår är er kultur, som att trasha polisbilar. Vill ni inte att utomstående lägger sig i, så agera på ett sätt som gör att utomstående slipper bli indragna!
Men personligen så är jag helt övertygad om att det är just den uppmärksamhet som huliganerna gnäller om som de är ute efter.