2009-10-08, 02:18
Medlem
AIK skulle aldrig överge fotbollen för hockeyn på det sättet som dif just nu håller på att göra.

Men... tack för de här tio, tolv åren djurgårn. Har varit heta matcher, heta läktarmatcher och heta sammandrabbningar.
Trist att ni väljer att bli hockey nu, hoppas man inte behöver vänta ytterliggare ett decenium på att ni ska komma tillbaka till fotbollen.

Avslutningsvis vill jag citera en gammal AIK-räv, som sprang runt och härjade redan innan den äldsta Firma-generationen ens hade öppnat ögonen för supportervåld:
"Grabbar, vart kommer hatet mot Djuuurgårn ifrån? Det är ju bajen som är största rivalen, dom finns ju på riktigt. Dif börjar gå på fotboll nu, men vänta och se. Om några år när det går dåligt, kommer dom skita it' och gå tillbaka till hockeyn igen."
Detta sa han till en mobb hat-törstande ungdomar (mig inkluderad) innan en match mot Djurgårn i slutet av 90-talet.
Och visst, gammal verkar vara äldst.
Senast redigerad av Kartan 2009-10-08 kl. 02:31.
Citera
2009-10-08, 09:17
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSL
Du kanske inte vet hur samhällsbilden såg ut i England på 70 talet. Det fanns direkt inga jobb därför blev fotbollen stället ditt alla gick. Folk var frustrerade och förbannade på samhället, det blev slagsmål runt matcherna. Lagen startade sina egna firmor. Att handla kläder var inget alternativ för många då dom felsta var arbetslösa. Så när man åkte utomland på matcher så fanns där också kläder som ingen hade hemma i England. Lämpligt passade dom på att storma en butik och ta dom kläder dom kom

De var så fattiga att det inte var ett alternativ att köpa kläder, men att åka utomlands på matcher hade de råd med. Hahaha!! Låter som något ur en Monty Python-sketch

Citat:
Ursprungligen postat av GSL
Senare tid hade ju folk faktiskt jobb och kunde spara till en jacka för 9000kr eller en rock för 15.000kr. Valet var att det var grabbar och rika som bar dessa kläder, inga andra. Rötter, du kanske borde läsa på lite hitler. Det var ju folk från alla samhällsklasser som var med i firmorna, precis som det är idag.

Jo, firmorna påstår ju det, precis som de påstår att de inte sparkar på liggande eller låter oskyldiga komma till skada.
Citera
2009-10-08, 09:42
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
AIK skulle aldrig överge fotbollen för hockeyn på det sättet som dif just nu håller på att göra.

Men... tack för de här tio, tolv åren djurgårn. Har varit heta matcher, heta läktarmatcher och heta sammandrabbningar.
Trist att ni väljer att bli hockey nu, hoppas man inte behöver vänta ytterliggare ett decenium på att ni ska komma tillbaka till fotbollen.

Avslutningsvis vill jag citera en gammal AIK-räv, som sprang runt och härjade redan innan den äldsta Firma-generationen ens hade öppnat ögonen för supportervåld:
"Grabbar, vart kommer hatet mot Djuuurgårn ifrån? Det är ju bajen som är största rivalen, dom finns ju på riktigt. Dif börjar gå på fotboll nu, men vänta och se. Om några år när det går dåligt, kommer dom skita it' och gå tillbaka till hockeyn igen."
Detta sa han till en mobb hat-törstande ungdomar (mig inkluderad) innan en match mot Djurgårn i slutet av 90-talet.

Jaha? Var det något intelligent eller välformulerat i det, menar du, eller vill du bara visa att du blev tilltalad av en tuff AIK-räv?

Gammal må vara äldst, men Slas är äldre än din gubbe, och jävligt mycket bättre på temat Djurgårn.

Citera
2009-10-08, 10:01
Medlem
lalle34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerotolerance
Blattar i Sverige

Ja fast DFG, räknas de ens som en firma längre?

Utveckla?
Citera
2009-10-08, 10:04
Medlem
lalle34s avatar
Förövrigt undrar jag om denna tråd handlar om sveriges olika fotbollsligor eller hur dåliga Djurgården och bajens fotbollslag är,hurvida det kommer bli mindre folk på fotbollsmatcherna etc?

Det är fan inte mycket topic här
Citera
2009-10-08, 10:13
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Handlar väll snarare, snarare om ekonomin
Nej, egentligen inte då det kostar lika mycket att hyra de båda arenorna och att samma antal människor i Globen känns "färre" och stämningen blir avsevärt sämre. På sikt så har ju denna flytt varit av godo med bättre klack, mer folk och tätare stämning som bra inramning, d v s det är ett bra sätt att försöka efterlikna framgångarna hos landsortslaget med sina mindre och mer stämningsfyllda "arenor". Även om jag personlligen är bortskämd och gillar Globen så är detta bra för klubben och ger också en oerhört bra vi-mot-dom- och här-hör-vi-hemma-attityd.

Nu blev det ju hårt OT i denna tråd men då får väl någon vaken moderator rensa i så fall.
Citera
2009-10-08, 12:03
Bannlyst
Citat:

Det roliga med er råtthoror är att ni alltid ska vara så jävla tuffa på nätet.
Testa vara det på stan istället så kan jag garantera dig att du aldrig kommer snacka mer skit om DIF. De få råttor som jag träffat på som vågat sig på ett o annat skitsnack om DIF har fått smaka asfalt. Säkerligen kommer du få erfara samma sak då det finns många som jag i Djurgårn.
Citera
2009-10-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontCry
Testa vara det på stan istället så kan jag garantera dig att du aldrig kommer snacka mer skit om DIF. De få råttor som jag träffat på som vågat sig på ett o annat skitsnack om DIF har fått smaka asfalt. Säkerligen kommer du få erfara samma sak då det finns många som jag i Djurgårn.

Du gnäller först på tuffa grabbar på nätet och sen ska du själv vara en... humor.
Citera
2009-10-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontCry

Iom att era grabbar valde hockeyn i Hovet före Trelleborgmatchen på Stadion, så verkar jag ju knappast ha fel i mitt påstående. Det gjorde ont att läsa sanningen eller?
Och jag tycker detsamma om difs grabbar, dom jag väl mött som snackat skit om Gnaget har fått smaka asfalt osv osv osv... (blir hyfsat barnslig nivå).

Ni var ju annars klart tuffast på nätet när er proppagandasida väl låg uppe. Det var stor humor att läsa om alla era studieresor till idolerna i London, blandat med era pepptalks inför derbyna.
Nu finns ni ju tyvärr inte ens på internet...

SUPERHITLER//
Jusste, det var du som hade en egen liten föreläsning om casualhistoria här för några dagar sen. Om att "våra rötter" inte direkt var "högadel" eller "stekare i finansbranchen".
Haha, skön kille. Plus för det där med Slas dock.
Citera
2009-10-08, 19:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulogy
Undrar detta också.
Den ligger numera på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=VMEGjjeHgBA
Där hade vi länken också.
Ännu en gång, fyfan va pinsamt Norrköping..

"Det är vi som är Norrköping" skriker ni, okej.. turkkickers och annat ihopskrap av wannabeepack.. då vet vi vilka Norrköping är.

Både ris och ros till era "riktiga" grabbar, ros för att dom försöker styra upp det och få idioterna att bete sig, ris för att dom inte gjorde det redan innan fighten..
Men allt det där är sagt redan.. Hela ligistsverige (förhoppnigsvis) spyr på Norrköping..
Senast redigerad av Mx_1337 2009-10-08 kl. 19:48.
Citera
2009-10-08, 22:05
Medlem
Riktigt fittigt Norrköping...
Citera
2009-10-08, 23:36
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Iom att era grabbar valde hockeyn i Hovet före Trelleborgmatchen på Stadion, så verkar jag ju knappast ha fel i mitt påstående. Det gjorde ont att läsa sanningen eller?
Och jag tycker detsamma om difs grabbar, dom jag väl mött som snackat skit om Gnaget har fått smaka asfalt osv osv osv... (blir hyfsat barnslig nivå).

Ni var ju annars klart tuffast på nätet när er proppagandasida väl låg uppe. Det var stor humor att läsa om alla era studieresor till idolerna i London, blandat med era pepptalks inför derbyna.
Nu finns ni ju tyvärr inte ens på internet...

SUPERHITLER//
Jusste, det var du som hade en egen liten föreläsning om casualhistoria här för några dagar sen. Om att "våra rötter" inte direkt var "högadel" eller "stekare i finansbranchen".
Haha, skön kille. Plus för det där med Slas dock.
Nope, de evenamangen krockade inte utan det var, tvärtom, många som fick in dem båda. Japp, så enkelt var det...läs på, gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in