2008-09-23, 23:42
  #2929
Medlem
dangerous_daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexIcon
Ja det ställer faktiskt hela det här "slåss för sitt lag och hata motståndarklubben"-grejen ur spel. Det är ju ganska sällan LHC och IFK Göteborg möts inom idrotten...jag ser inte varifrån den påstådda rivaliteten ska komma ifrån. Jag köper att Hammarby- och IFK-supportrar brakar ihop men en "renodlad" hockey-förening mot en dito fotboll?

Känns som att detta är det slutliga beviset på att det handlar mer om att slåss och mindre om lagtillhörighet. Pöbel...


Du ser dom markerade delarna va?
Det du gör här ovan är att du drar en slutsats från en händelse, dvs att supportrar mellan IFK Göteborg och LHC slogs, och påstår att det här är det slutliga beviset för att det handlar mer om att bara slåss än lagtillhörighet.
Du tror väl inte att det här var första och sista gången huliganer gjorde upp va?
Presentera gärna dina andra bevis så att jag hänger med i dina snabba slutsatser sötnos.
Citera
2008-09-23, 23:49
  #2930
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody

Nä vissa blir stora och starka bakom datorn, men inte mycket mer..

Den där åsikten kommer upp med jämna mellanrum och är så djävla talande.
Jag har aldrig påstått att jag är någon hårding som vill visa omvärlden hur tuff jag är.
Allvarligt talat så skulle jag aldrig utsätta mig för risken att förklara för en sådan där lågpanna vad jag egentligen tycker.
Angående mötet mellan Linköping och IFK så kanske det är goa gubbar som byter om och blir onda gubbar.
Citera
2008-09-23, 23:49
  #2931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangerous_dave
Du ser dom markerade delarna va?
Det du gör här ovan är att du drar en slutsats från en händelse, dvs att supportrar mellan IFK Göteborg och LHC slogs, och påstår att det här är det slutliga beviset för att det handlar mer om att bara slåss än lagtillhörighet.
Okej. Jag medger att det är en rätt hårt dragen slutsats.

Men samtidigt: Folk här i tråden (med reservation för att de som skriver på FB "bara är internethuliganer utan koll") verkar inte se några större problem med att fotbollssupportrar slåss med hockeysupportrar.

Det (tillsammans med allt annat som finns på FB och andra siter jag har tillgång till) ger i alla fall mig bilden av att det främst är slagsmålet som räknas och att det här med lagkänsla ofta hamnar i baksätet.

Hade jag varit huligan med stolthet med en kärlek för lag X hade jag koncentrerat mig på supportrar från lagen mitt lag möter. Men det är bara jag det...

Edit: Bara jag som finner det något talande att det figurerar avatarer föreställande en apa med ett baseballträ i handen här i tråden?
Citera
2008-09-24, 00:07
  #2932
Medlem
dangerous_daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexIcon
Okej. Jag medger att det är en rätt hårt dragen slutsats.

Men samtidigt: Folk här i tråden (med reservation för att de som skriver på FB "bara är internethuliganer utan koll") verkar inte se några större problem med att fotbollssupportrar slåss med hockeysupportrar.

Det (tillsammans med allt annat som finns på FB och andra siter jag har tillgång till) ger i alla fall mig bilden av att det främst är slagsmålet som räknas och att det här med lagkänsla ofta hamnar i baksätet.

Hade jag varit huligan med stolthet med en kärlek för lag X hade jag koncentrerat mig på supportrar från lagen mitt lag möter. Men det är bara jag det...

Edit: Bara jag som finner det något talande att det figurerar avatarer föreställande en apa med ett baseballträ i handen här i tråden?


Du får givetvis TRO vad du vill.Om du nu TROR att det är så att slagsmålet är det viktiga så får du göra det. Om du VILL basera det på vad som skrivs på forum av andra människor som liksom du har ytterst begränsad insyn i kulturen så är det helt okej för mig.
Sen blir det ju inte alltid rätt.
Låt oss nöja oss med det.

Och apan på bilden med baseballträ är jag.En dum liten apa med vapen i handen personifierar mig klockrent.Tack och godnatt.
Citera
2008-09-24, 00:26
  #2933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangerous_dave
Du får givetvis TRO vad du vill.Om du nu TROR att det är så att slagsmålet är det viktiga så får du göra det. Om du VILL basera det på vad som skrivs på forum av andra människor som liksom du har ytterst begränsad insyn i kulturen så är det helt okej för mig.
Sen blir det ju inte alltid rätt.
Låt oss nöja oss med det.
Men i så fall kan man ju bomma igen den här tråden omgående eftersom det uppenbarligen inte går att dra någon som helst slutsats utifrån vad som skrivs i den?

Du är långt ifrån ensam om att skriva här i forumet och påstå att du har insyn i kulturen. Jag baserar mina slutsatser på vad andra med samma påstådda insyn som dig själv skrivit. Men du kanske är den första som är ITK som hittat till FB...vad vet jag?
Citera
2008-09-24, 10:53
  #2934
Medlem
dangerous_daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerous_dave
Du får givetvis TRO vad du vill.Om du nu TROR att det är så att slagsmålet är det viktiga så får du göra det. Om du VILL basera det på vad som skrivs på forum av andra människor som liksom du har ytterst begränsad insyn i kulturen så är det helt okej för mig.
Sen blir det ju inte alltid rätt.
Låt oss nöja oss med det.

cykla vidare eller bli huligan är mitt tips.
Man kan inte dra slutsatser från såna här trådar förstår du väl.

Det är klart du får göra det men du kan ju inte sitta och påstå att du är något slags orakel som läser mellan raderna när du knappt förstår det jag skriver.BEVIS!SLUTLIGT BEVIS!TA DAAAAAAAAA!
Lägg ner det här nu.
Mitt tips är att du läser igenom från början där du och jag börja skriva så kanske du kan se att du cyklar nu....
Annars skicka mig ett pm så kan vi fortsätta diskussionen där.
__________________
Senast redigerad av dangerous_dave 2008-09-24 kl. 11:09.
Citera
2008-09-24, 11:54
  #2935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangerous_dave
cykla vidare eller bli huligan är mitt tips.
Man kan inte dra slutsatser från såna här trådar förstår du väl.

Det är klart du får göra det men du kan ju inte sitta och påstå att du är något slags orakel som läser mellan raderna när du knappt förstår det jag skriver.BEVIS!SLUTLIGT BEVIS!TA DAAAAAAAAA!
Lägg ner det här nu.
Mitt tips är att du läser igenom från början där du och jag börja skriva så kanske du kan se att du cyklar nu....
Annars skicka mig ett pm så kan vi fortsätta diskussionen där.
Well. Jag har redan konstaterat att jag drog en väl hård slutsats i mitt första inlägg så det kan vi väl släppa nu?

Lägga ner? För att vi har olika åsikt? Varför inte bemöta det jag påstår i stället?
Varför kan man inte dra slutsatser från såna här trådar? För att ingen som skriver i dem är ITK?

Stämmer det inte att Hockey-fans slogs mot fotbollsfans? Om det stämmer så har jag all rätt i världen att analysera det som hänt och presentera en teori utifrån händelsen. Den teorin är att det i det fallet var viktigare att få slåss och mindre viktigt vem man slogs med eller av vilken anledning. Återigen får du mer än gärna presentera den bakgrundsinfo du sitter på som jag uppenbarligen inte har tillgång till och därmed gör att mitt resonemang inte håller.

Bemöt det jag säger i stället för att hävda att jag saknar koll och raljera. Eller är det för mycket begärt?
Citera
2008-09-24, 12:11
  #2936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Den där åsikten kommer upp med jämna mellanrum och är så djävla talande.
Jag har aldrig påstått att jag är någon hårding som vill visa omvärlden hur tuff jag är.
Allvarligt talat så skulle jag aldrig utsätta mig för risken att förklara för en sådan där lågpanna vad jag egentligen tycker.
Angående mötet mellan Linköping och IFK så kanske det är goa gubbar som byter om och blir onda gubbar.

Åsikter som man inte vågar stå för utanför internet är inte mycket till åsikter. Speciellt inte när man som du försöker spela fräck och önskar livet ur folk som du skulle springa för om dom sa bu till dig..
Citera
2008-09-24, 15:06
  #2937
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Åsikter som man inte vågar stå för utanför internet är inte mycket till åsikter. Speciellt inte när man som du försöker spela fräck och önskar livet ur folk som du skulle springa för om dom sa bu till dig..

VARFÖR måste man vara beredd att försvara en åsikt med knytnävarna hela tiden? För mig som har oerhört svårt att greppa det sköna i ett "schysst box" så är det fullkomligt obegripligt?

Jag har en åsikt och jag kan förmedla den till vem som helst utan att skämmas men min fråga är hur en åsikt kan bli så provokativ så att ni vill banka ner mig för den? Ja, jag har fått hotfulla PM, bara så ni vet.

Min enda, aningen raljanta och provocerande, slutsats är att där hjärnan tar slut tar nävarna vid...analys på det?
Citera
2008-09-24, 15:58
  #2938
Medlem
HiRess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Nej självklart inte


I sin "grundform", nej. Som t ex:

Alla som springer från Norra mot Södra efter matchen ikväll vet att de mycket väl kan åka i backen, hamna i arresten eller till och med dö. Detsamma gäller folket från Södra. Ingen av dem är oskyldiga.

De oskyldiga, kategori A och till viss del B. De som försöker tolka Polisens oklara direktiv ikväll. De som tillslut blir så förvirrade av alla vilsna Poliser som inte vet vad höger och vänster är. De är de ända som blir oskyldigt drabbade - Men av vilka? Jo, av Polisen som ser allt som rör sig efter en högriskmatch som "huligan". Slå, slå, kör på, döda är det ända som Poliserna tänker på. Oavsett om det är en tjej, en mamma med två barn eller what ever så slår Polisen, så kör Polisen.
Citera
2008-09-24, 16:34
  #2939
Medlem
dangerous_daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexIcon
Well. Jag har redan konstaterat att jag drog en väl hård slutsats i mitt första inlägg så det kan vi väl släppa nu?

Lägga ner? För att vi har olika åsikt? Varför inte bemöta det jag påstår i stället?
Varför kan man inte dra slutsatser från såna här trådar? För att ingen som skriver i dem är ITK?

Stämmer det inte att Hockey-fans slogs mot fotbollsfans? Om det stämmer så har jag all rätt i världen att analysera det som hänt och presentera en teori utifrån händelsen. Den teorin är att det i det fallet var viktigare att få slåss och mindre viktigt vem man slogs med eller av vilken anledning. Återigen får du mer än gärna presentera den bakgrundsinfo du sitter på som jag uppenbarligen inte har tillgång till och därmed gör att mitt resonemang inte håller.

Bemöt det jag säger i stället för att hävda att jag saknar koll och raljera. Eller är det för mycket begärt?

Varför kan man inte dra slutsatser från såna här trådar?
Det säger sig själv.Man kan inte bli expert inom ett område genom att läsa vad massor människor tycker, tror, vet, kanske tror, ljuger om osv.


För att ingen som skriver i dem är ITK?
Säkerligen finns det sådana.Men vet du vilka det är till 100%.Trist att bygga slutsatser på lögner.Det är klart du kan ju dra en slutsats men den har ju en liten procentchans att vara korrekt.

Varför inte bemöta det jag påstår i stället?
Läs lite vad vi skrivit till varandra så ser du nog att jag har bemöt dina skarpa iaktagelser byggda på på text i forum och säkerligen också tidningars alltid lika sanna skriverier.
Det enda jag säger är TRO vad du vill men du kan ju inte säga att du VET saker.Kritiskt granskning är ju svårt att göra om man baserat sin kunskap på just forum och tidningar.

Hur det var i det här fallet i Jönköping tänker jag inte skriva här i en öppen tråd så att alla kan se.Varför?
För att nästan alla inte har ett dugg med det att göra.

Och om det nu var våldet som var det primära i den specifika händelsen i Jönköping?
Jag har personligen inte ens uttalat mig i den frågan.Jag ifrågasatte bara dina slutsatser.Och jag gjorde det väldigt bra tydligen eftersom du har omformulerat din första SLUTSATS till att nu vara en teori om händelsen.

Jag antar att du kommer göra ett lamt försök till svar.
Gör det, det här ger mig inget längre.
Jag råder dig igen att läsa igenom allt som vi skrivit till varandra.
Jag råder även andra att göra samma sak.
Citera
2008-09-24, 16:41
  #2940
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiRes
I sin "grundform", nej. Som t ex:

Alla som springer från Norra mot Södra efter matchen ikväll vet att de mycket väl kan åka i backen, hamna i arresten eller till och med dö. Detsamma gäller folket från Södra. Ingen av dem är oskyldiga.

De oskyldiga, kategori A och till viss del B. De som försöker tolka Polisens oklara direktiv ikväll. De som tillslut blir så förvirrade av alla vilsna Poliser som inte vet vad höger och vänster är. De är de ända som blir oskyldigt drabbade - Men av vilka? Jo, av Polisen som ser allt som rör sig efter en högriskmatch som "huligan". Slå, slå, kör på, döda är det ända som Poliserna tänker på. Oavsett om det är en tjej, en mamma med två barn eller what ever så slår Polisen, så kör Polisen.

Men v-a-r-f-ö-r agerar polisen så då? Är kategori C helt och hållet oskyldiga till denna utveckling i stort?

Vidare så är det oerhört intressant att se alla firmarelaterade sidor när de skyller publiktappet, som procentuellt sett är största bland "vanliga" familjefäder typ, på förbund, ledare och fan och hans moster. Jag vill inte lägga ansvaret på firmorna helt och hållet heller men en millimeter självrannsakan och ifrågasättande av "delat ansvar" vore kanske klädsamt?

I övrigt så kan "ni" väl åka bort och boxas ikväll för det är så oerhört irriterade med helikoptern över "mitt hemma" i Solna hela natten...hahaha!

Ha´re bra,
M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in