Citat:
Ursprungligen postat av LexIcon
Well. Jag har redan konstaterat att jag drog en väl hård slutsats i mitt första inlägg så det kan vi väl släppa nu?
Lägga ner? För att vi har olika åsikt? Varför inte bemöta det jag påstår i stället?
Varför kan man inte dra slutsatser från såna här trådar? För att ingen som skriver i dem är ITK?
Stämmer det inte att Hockey-fans slogs mot fotbollsfans? Om det stämmer så har jag all rätt i världen att analysera det som hänt och presentera en teori utifrån händelsen. Den teorin är att det i det fallet var viktigare att få slåss och mindre viktigt vem man slogs med eller av vilken anledning. Återigen får du mer än gärna presentera den bakgrundsinfo du sitter på som jag uppenbarligen inte har tillgång till och därmed gör att mitt resonemang inte håller.
Bemöt det jag säger i stället för att hävda att jag saknar koll och raljera. Eller är det för mycket begärt?
Varför kan man inte dra slutsatser från såna här trådar?
Det säger sig själv.Man kan inte bli expert inom ett område genom att läsa vad massor människor tycker, tror, vet, kanske tror, ljuger om osv.
För att ingen som skriver i dem är ITK?
Säkerligen finns det sådana.Men vet du vilka det är till 100%.Trist att bygga slutsatser på lögner.Det är klart du kan ju dra en slutsats men den har ju en liten procentchans att vara korrekt.
Varför inte bemöta det jag påstår i stället?
Läs lite vad vi skrivit till varandra så ser du nog att jag har bemöt dina skarpa iaktagelser byggda på på text i forum och säkerligen också tidningars alltid lika sanna skriverier.
Det enda jag säger är TRO vad du vill men du kan ju inte säga att du VET saker.Kritiskt granskning är ju svårt att göra om man baserat sin kunskap på just forum och tidningar.
Hur det var i det här fallet i Jönköping tänker jag inte skriva här i en öppen tråd så att alla kan se.Varför?
För att nästan alla inte har ett dugg med det att göra.
Och om det nu var våldet som var det primära i den specifika händelsen i Jönköping?
Jag har personligen inte ens uttalat mig i den frågan.Jag ifrågasatte bara dina slutsatser.Och jag gjorde det väldigt bra tydligen eftersom du har omformulerat din första SLUTSATS till att nu vara en teori om händelsen.
Jag antar att du kommer göra ett lamt försök till svar.
Gör det, det här ger mig inget längre.
Jag råder dig igen att läsa igenom allt som vi skrivit till varandra.
Jag råder även andra att göra samma sak.