2008-09-23, 14:48
Medlem
dangerous_daves avatar
Tankar som måste ut.

Man kan ju tycka att samhället borde fokusera mer på andra saker än ett par "Våldsromantiker" som träffas i ett industriområde och slåss.
Oskyldiga skadas inte när möten bestäms.Alla vet i princip vad det handlar om.
Vapen förekommer mycket mycket sällan och är så fallet är det inte ovanligt att den som har vapen får mer stryk.
Man sparkar heller inte på liggande.Lite civiliserad tanke bakom finns det ju ändå.
Jag tycker att människor har rätt att lösa sina problem så här om alla vill det.Vad är nästa steg?Vad får man inte göra härnäst?Polisen borde ju stoppa otrohet också!Jag menar varför bry sig överhuvudtaget?

De enda som skadas är ju också såkallade "skadade" människor som hela samhället föraktar mer än nazister, missbrukare, mördare och kvinnomisshandlare!Då borde ju alla dessa hatare vara glada!
Det verkar som att alla tror att en huligan är en kille som älskar att slå ner folk helt utan anledning, att man knarkar och går på soc.
Sanningen är ju den att det är ett snitt av i princip alla samhällsklasser.
Folk har flickvänner, barn och jobb.Ganska vanliga människor förutom deras gemensamma intresse.
Deras enda brott(!?) är att dom gillar att slåss och dom gör det i namnet av deras respektive lag.Är det så farligt?Är det så moraliskt fel?Får människor vara så här pass annorlunda?Och hur annorlunda får man vara?

Låt oss slå varandra på käften och ta alla dessa sjukt stora pengar som läggs på att bekämpa detta ohyggliga "problem" på saker som är VIKTIGT att få bort eller förebygga.
Det är klart jag förstår att det kommer finnas polis på arenor och runt omkring.
Men varför satsar man så mycket pengar på att stoppa ett bråk som sker ute i en skog tex och inte skadar någon oskyldig?
Och om man nu ingriper varför inte vänta tills det är över istället för att som tredje part OCKSÅ gå in och använda ÄNNU mer våld än vad som förekommer och framkalla ÄNNU mer skador än vad som skulle skett.
Polisen måste verkligen vara rädda för denna massa som bara har ögon för varandra när man slåss.Ett STORT hot mot samhället,sanna mina ord.
Vill polisen ha träning?Bra att ha en kår som är van att slå med batong och spruta lite pepparspray mot samhällets fiender?Kunna hantera en stor agressiv folkmassa?Eller har man för mycket poliser med för lite riktiga arbetsuppgifter?
Eller kan det tillochmed vara så att polisen sköts dåligt?OJ,att man ens vågar tänka tanken!Dom som gör så mycket!Men gör dom det rätt?Skulle du gjort så?Funkar allt så bra egentligen?
Det får man ju inte ifrågasätta.....

Ja, man kan ju undra hur rättsväsendet och regeringen tänker när dom fokuserar resurser.
En 14 åring kan köpa smuggelsprit på 1 sekund.Alkoholrelaterat våld, vad är det? Finns det?Det händer väl aldrig något oprovocerat våld i krogmiljö?
Knark?Finns det?Organiserad brottslighet?Vad är det?Ja,det tror jag inte någon vet när fotbollsfirmor i sverige går under denna rubrik.
Släng in 100 miljoner per år på att stoppa och förebygga och bevaka alla firmor!
Det är verkligen hög prioritering på listan.

Och sedan gott folk behöver ni ju inte tro allt som skrivs i tidningar.Ni vet väl föresten att både, expressen, aftonbladet och DN ägs av stora medieföretag som har som mål att tjäna pengar.Likadant med nästan alla tvkanaler.Det är ju ingen public service där inte.
Alltså kanske man borde tänka till 2 gånger.Både på nyhetsvärde och sanningshalt.
För är det inte märkligt att public service nyheterna inte rapporterar lika ofta och lika mycket om "huligan"-relaterade händelser!?
Och är det inte märkligt att folk som var där inte upplever saken på samma sätt?

Våld kommer aldrig att försvinna.Det tar hela tiden olika uttryck bara.
Får du bort ett uttryck så kommer det 2 nya.Våld ligger i vår natur oavsett hur sofistikerade vi försöker att framstå.

ahh,vad skönt att få skriva av sig lite...
Fördöm mig bara.Jag vet var jag står.Det är ni som är rädda för det okända.Våga tänk utanför boxen.hahahaha
Citera
2008-09-23, 16:52
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerous_dave
Tankar som måste ut.

Jovisst.
Men nu har det väl brakat loss mitt inne i göteborgs centrum några ggr samt att polisen har lyckats avstyra när "grabbarna skall köööööra" mitt i centrum.
Håll er på något djävla sandtag och ta i ordentligt så kanske ni kan självsanera lite.
Tydligen -om man skall tro på det som sagts- så hade snutarna som kommit till platsen efter att den där invandraren körde en kniv i halsen på någon Wisemensnubbe haft helt rätt attityd. "Förbannade slödder, där kan du ligga"
Citera
2008-09-23, 17:08
Medlem
Citat:
Tankar som måste ut.

Man kan ju tycka att samhället borde fokusera mer på andra saker än ett par "Våldsromantiker" som träffas i ett industriområde och slåss.
Oskyldiga skadas inte när möten bestäms.Alla vet i princip vad det handlar om.
Vapen förekommer mycket mycket sällan och är så fallet är det inte ovanligt att den som har vapen får mer stryk.
Man sparkar heller inte på liggande.Lite civiliserad tanke bakom finns det ju ändå.
Jag tycker att människor har rätt att lösa sina problem så här om alla vill det.Vad är nästa steg?Vad får man inte göra härnäst?Polisen borde ju stoppa otrohet också!Jag menar varför bry sig överhuvudtaget?

De enda som skadas är ju också såkallade "skadade" människor som hela samhället föraktar mer än nazister, missbrukare, mördare och kvinnomisshandlare!Då borde ju alla dessa hatare vara glada!
Det verkar som att alla tror att en huligan är en kille som älskar att slå ner folk helt utan anledning, att man knarkar och går på soc.
Sanningen är ju den att det är ett snitt av i princip alla samhällsklasser.
Folk har flickvänner, barn och jobb.Ganska vanliga människor förutom deras gemensamma intresse.
Deras enda brott(!?) är att dom gillar att slåss och dom gör det i namnet av deras respektive lag.Är det så farligt?Är det så moraliskt fel?Får människor vara så här pass annorlunda?Och hur annorlunda får man vara?

Låt oss slå varandra på käften och ta alla dessa sjukt stora pengar som läggs på att bekämpa detta ohyggliga "problem" på saker som är VIKTIGT att få bort eller förebygga.
Det är klart jag förstår att det kommer finnas polis på arenor och runt omkring.
Men varför satsar man så mycket pengar på att stoppa ett bråk som sker ute i en skog tex och inte skadar någon oskyldig?
Och om man nu ingriper varför inte vänta tills det är över istället för att som tredje part OCKSÅ gå in och använda ÄNNU mer våld än vad som förekommer och framkalla ÄNNU mer skador än vad som skulle skett.
Polisen måste verkligen vara rädda för denna massa som bara har ögon för varandra när man slåss.Ett STORT hot mot samhället,sanna mina ord.
Vill polisen ha träning?Bra att ha en kår som är van att slå med batong och spruta lite pepparspray mot samhällets fiender?Kunna hantera en stor agressiv folkmassa?Eller har man för mycket poliser med för lite riktiga arbetsuppgifter?
Eller kan det tillochmed vara så att polisen sköts dåligt?OJ,att man ens vågar tänka tanken!Dom som gör så mycket!Men gör dom det rätt?Skulle du gjort så?Funkar allt så bra egentligen?
Det får man ju inte ifrågasätta.....

Ja, man kan ju undra hur rättsväsendet och regeringen tänker när dom fokuserar resurser.
En 14 åring kan köpa smuggelsprit på 1 sekund.Alkoholrelaterat våld, vad är det? Finns det?Det händer väl aldrig något oprovocerat våld i krogmiljö?
Knark?Finns det?Organiserad brottslighet?Vad är det?Ja,det tror jag inte någon vet när fotbollsfirmor i sverige går under denna rubrik.
Släng in 100 miljoner per år på att stoppa och förebygga och bevaka alla firmor!
Det är verkligen hög prioritering på listan.

Och sedan gott folk behöver ni ju inte tro allt som skrivs i tidningar.Ni vet väl föresten att både, expressen, aftonbladet och DN ägs av stora medieföretag som har som mål att tjäna pengar.Likadant med nästan alla tvkanaler.Det är ju ingen public service där inte.
Alltså kanske man borde tänka till 2 gånger.Både på nyhetsvärde och sanningshalt.
För är det inte märkligt att public service nyheterna inte rapporterar lika ofta och lika mycket om "huligan"-relaterade händelser!?
Och är det inte märkligt att folk som var där inte upplever saken på samma sätt?

Våld kommer aldrig att försvinna.Det tar hela tiden olika uttryck bara.
Får du bort ett uttryck så kommer det 2 nya.Våld ligger i vår natur oavsett hur sofistikerade vi försöker att framstå.

ahh,vad skönt att få skriva av sig lite...
Fördöm mig bara.Jag vet var jag står.Det är ni som är rädda för det okända.Våga tänk utanför boxen.hahahaha

Sedan kan man ju säga såhär: Poliserna och "ordningsvakterna" skadar och misshandlar fler oskyldiga än firmorna gör, dessutom mycket mer allvarligare.
Citera
2008-09-23, 18:34
Medlem
HiRess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Sedan kan man ju säga såhär: Poliserna och "ordningsvakterna" skadar och misshandlar fler oskyldiga än firmorna gör, dessutom mycket mer allvarligare.

Det har du helt rätt i. Tekniken i dessa box är aldrig så avancerad, har väll fått två eller tre "bra" slag mot mig. För det mesta är det bara vevande som inte gör någon större skada.

Polisen däremot tar till oschyssta medel och går aldrig in utan ett klart övertag. De siktar mot ansikte med batonger oavsett situation och kön. De överdriver pepparspray och slutar inte slå för att man ligger. I bilen och på stationen får man ta emot ofattbart mycket fördomar och allt som oftast är våld inblandat även långt efter gripandet.

Jag har åkt på långt mycket mer stryk av snuten än vad jag fått i box.

Vad skulle Polisen säga om "vi" klädde oss i samma utrustning som de har, med batong och pepparspray. Om vi var i samma antal. Tror de få som skulle stanna kvar skulle dra vapen och börja skjuta villt omkring sig.

Huliganismen är inget problem. Polis och media gör det till ett. Huliganismen drabbar inte oskyldiga. Polisen och media drabbar oskyldiga.
Citera
2008-09-23, 18:44
Medlem
dangerous_daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jovisst.
Men nu har det väl brakat loss mitt inne i göteborgs centrum några ggr samt att polisen har lyckats avstyra när "grabbarna skall köööööra" mitt i centrum.
Håll er på något djävla sandtag och ta i ordentligt så kanske ni kan självsanera lite.
Tydligen -om man skall tro på det som sagts- så hade snutarna som kommit till platsen efter att den där invandraren körde en kniv i halsen på någon Wisemensnubbe haft helt rätt attityd. "Förbannade slödder, där kan du ligga"

Ditt inlägg kan inte misstolkas.
Du tycker att "huliganer" alltså borde självsanera sig bort.
Alltså dö.Mysig inställning.
Du tycker att det är ok när en människa (även huligan) får en kniv i halsen.
Och du gillar även när poliser uttrycker åsikter som man blir väldigt rädd för.

Du verkar vara en oerhört bra människa.Så mycket bättre än alla dessa "huliganer".
Det har du precis bevisat.Grattis.
Läs detta ovan som ironi.(lika bra att förklara)
Antagligen ville du bara provocera men förlöjliga inte dig själv när du försöker.
Senast redigerad av dangerous_dave 2008-09-23 kl. 18:47.
Citera
2008-09-23, 18:46
Medlem
Dave. Skit i rocky! Hans inlägg bevisar väl precis som du säger vilken liten människa han är. är det någon som tror att han skulle våga ha den här attityden utanför internet?

Nä vissa blir stora och starka bakom datorn, men inte mycket mer..
Citera
2008-09-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiRes
Huliganismen drabbar inte oskyldiga.
Nej självklart inte
Citera
2008-09-23, 21:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccot
Göd ingen igel, ignorera rocky69.

Om du kräver anledning kan du kolla lite historik i tråden. Han vill iaf inte självdö.

Frågeställningen är viktig, varför slåss folk som är ishockey-supportrar mot fotbolls-supportrar.
Citera
2008-09-23, 21:57
Medlem
vem vet?! WM kanske kör för Frölunda eller så är det så att firma vill möta firma helt enkelt...
Citera
2008-09-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Frågeställningen är viktig, varför slåss folk som är ishockey-supportrar mot fotbolls-supportrar.
Ja det ställer faktiskt hela det här "slåss för sitt lag och hata motståndarklubben"-grejen ur spel. Det är ju ganska sällan LHC och IFK Göteborg möts inom idrotten...jag ser inte varifrån den påstådda rivaliteten ska komma ifrån. Jag köper att Hammarby- och IFK-supportrar brakar ihop men en "renodlad" hockey-förening mot en dito fotboll?

Känns som att detta är det slutliga beviset på att det handlar mer om att slåss och mindre om lagtillhörighet. Pöbel...
Citera
2008-09-23, 23:13
Medlem
dangerous_daves avatar
Har ni aldrig hört talas om träningsmatch? ha ha ha. . .

Och förklara för mig ordentligt varför frågeställningen är så himla viktig för er som ändå tycker att det är så moraliskt fel!
Jag menar, ni kan ju inte påstå att ni skulle tycka det var ännu värre om folk inte alltid slogs för sitt lag.
Sin stad är ju en liknande sak att slåss för.Är det bättre eller sämre eller samma nivå?
Samma nivå borde det ju vara.Lika dåligt liksom.Kan inte bli värre.
Vem vet, med alla skruvade åsikter om ämnet kanske det helt plötsligt skulle vara okej!?

Och lexIcon. Din slutsats är verkligen skarp.Jag menar, du tar en händelse och glömmer bort alla andra som inträffat och får det till ett bevis!
Sök jobb på aftonbladet.
Citera
2008-09-23, 23:22
Medlem
Citat:
Och lexIcon. Din slutsats är verkligen skarp.Jag menar, du tar en händelse och glömmer bort alla andra som inträffat och får det till ett bevis!
Sök jobb på aftonbladet.
Hur menar du? Vad missar jag för händelse som gör IFK Göteborgs- och LHC-supportrar till rivaler?
Jag trodde i min enfald att huliganer "slåss för sitt lag" och eftersom IFK Göteborg och LHC inte ens utövar samma idrott borde det rimligen inte finnas någon rivalitet annat än på "Vi är minsann de bästa huliganerna"-planet. Om du har annan info så dela med dig för all del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in