2008-06-12, 15:16
Medlem
berget90s avatar
Vart leder denna tråd egentligen?
Det känns som att det är ett enda stort jidder om vilken firma "som är bäst"?!
Det går inte att utse någon firma som är "bäst" enligt mig.

WM till exempel, tro fan att dom är mycket bra, jävligt bra rent ut sagt. Men bara för att dom tog FB nere i Skara så betyder inte det att det är Sveriges bästa firma. Vem vet, skicka dom mot gården, bajen eller helsingborg?

Bara barnsligt att munhugga på varandra då det handlar om vilken liga som är bäst och har flest fighters o.s.v.
Visst, en firma kan vara "bäst just nu" och det har även nämnts här i tråden, men det kan ändras fort. Jävligt fort.

All credd dock till dig mx2 som verkar vara fruktansvärt insatt utan att ens vara med i en liga.

Cheers
Citera
2008-06-12, 15:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
För att slippa diskussionen kan jag meddela att det är jag som har raderat OT-inläggen. Anser ni att vi har missat något eller några inlägg skickar ni lämpligen en RP på det så ska vi titta på det. Tycker ni att era inlägg är felaktigt borttagna skickar ni bara ett PM så tittar vi på det igen. Jag tog bort ett par inlägg som jag missade förra gången jag var inne i tråden.

// Mod
Citera
2008-06-12, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Hur?
WM är en mycket bra liga. Punkt.

Flera andra är också bra, det förnekar jag inte. Men vi lever här och nu, och i nuet är WM bäst. Nu får vi se vad framtiden har i sitt lilla sköte.
Citera
2008-06-12, 16:03
Medlem
mx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berget90

WM till exempel, tro fan att dom är mycket bra, jävligt bra rent ut sagt. Men bara för att dom tog FB nere i Skara så betyder inte det att det är Sveriges bästa firma. Vem vet, skicka dom mot gården, bajen eller helsingborg?

Bara barnsligt att munhugga på varandra då det handlar om vilken liga som är bäst och har flest fighters o.s.v.
Visst, en firma kan vara "bäst just nu" och det har även nämnts här i tråden, men det kan ändras fort. Jävligt fort.

All credd dock till dig mx2 som verkar vara fruktansvärt insatt utan att ens vara med i en liga.

Cheers

Ja jag börjar också undra lite vart hän denna tråd barkar.
Saker ändras fort som sagt. Det är en hel del som spelar in dessutom...
Dagsform, vad man för dagen har för tillgångar att ställa på benen vid drabbning osv... Och no excuses där. De man går till batalj med, det är den ligan man har, i alla fall för dagen! Förlorar man, då gör man det. Finns det saker att då reda ut, tas, i allafall SKALL det tas internt. "Get in with what you got!". Det är ju det som de hela handlar om delvis. Antingen fightas man med den ligan man har, eller så väljer man att låta bli. Om man mot förmodan åker på nederlag kan det bero på många saker... mantal, dagsform etc. Men man visste hur ligan såg ut innan, och man valde att gå till drabbning. Punkt där. Sen kan man tjaffsa om brutna överenskommelser osv till jordens undergång. Det kommer alltid vara så

Det är många faktorer som styr, faktorer som kan ändras och pendla dagligen.
Därför är det svårt att säga för mycket, framförallt vilka som verkligen är bäst. speciellt utan större insikt i samtliga ligor (i alla fall de stora). Vilket jag med många (om inte de flesta) här inte har.
Senast redigerad av mx2 2008-06-12 kl. 16:06.
Citera
2008-06-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berget90

Cheers

Dom tog väl alla dessa förra året?
Citera
2008-06-12, 23:21
Medlem
berget90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juvelenn
Dom tog väl alla dessa förra året?

Ja, det är möjligt men skall du resonera på det viset att "dom tog dom förra året", så kan du lika gärna titta på alla skalper som tex stockholmslagen tagit av varandra genom åren, samt andra fotbollslags ligor och vips så har vi 5-6 st firmor som är "bäst i sverige".
Det är framtiden som ligger där och väntar, och det är bara under boxet du kör och vinner, fram till det nästa som du är bäst. Ett box måste enligt mig inte vinnas av det lag som får det andra laget att springa.
Frontline - Kompisgänget Bajen som ett exempel där förra året. Var det inte så att polisen fick de båda på språng? Jag tycker att laget som kör hårdast och som har minst grabbar som går i backen, det är de segrande.
Citera
2008-06-13, 02:16
Medlem
mx2s avatar
berget90 lägger fram en ganska viktig detalj här. Hur kårar man landets bästa ligistorganisation??? Är det senaste året som gäller? Är det historien från grundandet till dags datum som skall gälla? (tror mig med ganska stor säkerhet trots extremt dålig insyn i organisationen isåfall kunna påstå att WM inte skulle vara nära första platsen, utan vi får rikta blickarna mot huvudstaden) Det finns mycket att väga in, kanske inte bara att vinna mest, utan att vara på tårna och alltid kunna ställa upp en bra liga när det behövs, det är en grej i det hela. Och det finns mer.

Som sagt, väldigt luddigt det där med att kåra landets bästa firma hur som helst. Dock är det väl tyvärr så att WM haft en bra tid här nu. Det ända tråkiga med bra tider är att dom tar slut, glöm inte det.
Citera
2008-06-13, 13:06
Medlem
berget90s avatar
Ja, mx2 det stämmer.

Det skall även tilläggas att antalet grabbar du har på matchdag är mycket betydelsefullt.
Om du möter en annan liga och har bokat 70 vs 70, och du bara kan få ihop det med hjälp av fightkåta kickers, som inte bryr sig om er på matchdagen då ni bara är ett femtiotal som går på matcherna. Då får du det svettigt på matchdagen då motsvarande kommer med sin fulla liga och förväntar sig att ni är lika många.
Citera
2008-06-13, 14:08
Medlem
mx2s avatar
Precis. Vilket är ytterligare en faktor i det hela. En faktor av flera som sagt...
Citera
2008-06-13, 14:21
Medlem
berget90s avatar
Finns det några här inne som skriver, som verkligen har någon insyn och är med i någon liga?
Citera
2008-06-13, 14:28
Bannlyst
ja, det finns det säkert. fast man borde ha vett nog att hålla käften.
Citera
2008-06-13, 15:04
Medlem
http://molndalsbloggen.blogspot.com/2007/06/sveriges-mest-patetiska-firmor.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här