2008-07-04, 19:45
Bannlyst
men måste man inte slåss åtminstone nån gång ibland för att kunna finnas som firma?
Citera
2008-07-04, 20:34
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
men måste man inte slåss åtminstone nån gång ibland för att kunna finnas som firma?

Nej det räcker med att du har Vita skor SI jacka och Aqua keps, lyssnar på tough alliance och dricker öl på puben med likadana som du och är med på gruppfoton med en öl i handen.
Citera
2008-07-04, 21:09
Medlem
b0gfettos avatar
Förfan, kan inte alla jävla idioter sluta skriva här bara? Man är ingen firma för att man bråkat med 2 st killar som skrikigt "I F K" på en krog med 18-årsgräns efter match och man råkar ha kläder som är inne.

Jag vet att jag klagat på m iff iff innan, mest pga representanterna; nån 14 årig kille som tror att han är med och hyllat dom utan att ha nån koll öht och att mina kommenterar har blivit bemötta med en bild där ett fåtal står vid en arena.

Men för i helvete, sluta att se filmer som handlar om huliganism om det får ett att tro att ni blir huliganer, sluta att klä i er kläder som inte har med huliganism att göra för att verka inne. Dra åt helvete helt enkelt. Om ingen av dom "stora" har sett er nån gång, eller ni har vunnit förutom på youtube så håll käft.
Citera
2008-07-04, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomico
Nej det räcker med att du har Vita skor SI jacka och Aqua keps, lyssnar på tough alliance och dricker öl på puben med likadana som du och är med på gruppfoton med en öl i handen.

men det var ju precis den känslan jag fick av dig när jag läste det här:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11852964&postcount=2438
Citera
2008-07-04, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
men det var ju precis den känslan jag fick av dig när jag läste det här:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11852964&postcount=2438

Ja vadå jag är seriös? Varför hata när man kan älska. Varför slåss när man kan kramas. FB är roligt
Nej men jag känner mig inte välkommen här längre. VI SES UTE PÅ NÄTET
Citera
2008-07-05, 01:05
Medlem
Ben Hur?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomico
Ja många kids hypar casual kulturen, det stämmer men när det kommer till dom äldre så är det different story. Att du inte sett oss skiter jag fullständigt i då Malmö har alltid varit igång förr men aldrig en riktigt organiserad liga utan mer 80-90-tals stil med kravaller, om du skulle känna folk som var med förr så kan du kolla med dom, då gällde det ''ut på stan o kravalla''. Sen 03 har vi TR som är en organiserad liga som har växt enormt på senaste tid och haft flera vinster och vunnit till sig allt mer respekt.
Att sen tex bajen ljuger till sig vinster är komiskt.. ''vi körde över Malmö i limhamn''.
Visst okej att jämföra det med punkare var att överdriva och nej vi det är inte lika mycket kultur som i England, men du förstår nog poängen. Huliganer har existerat ett långt tag, folk huligana fan 70 år sen! Det är väldigt vanligt.. Att man sen drar till klädstilen kommer självklart från England, men det finns i hela Europa. Italienska Ultras som går fan runt i Aqua och Burberry m.m.
Ålder och sådant kan vi ta över PM.

Malmös första organiserade gäng är från runt 1982-83. Problemet var (tidigare?) att det var flera från varandra fristående MFF ligor som alla körde sin egen grej. Enda gången alla enades var när Black army eller Änglarna kom på besök. När det smällde till för tio år sedan hamnade MFF i bakvatten eftersom de andra stora klubbarna kunde trumma ihop större nummer. Nu påstår du och dina kohorter att MFF kan få ihop 200 man? Det måste jag nog se innan jag tror det.

Bajenvrak. Hur gammal är du? Din mogna satsbyggnad antyder att du och jag säkert har träffats antingen på Nynäsvägen (gatan?) eller i Pildammarna.
Citera
2008-07-05, 04:24
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Hur?
Malmös första organiserade gäng är från runt 1982-83. Problemet var (tidigare?) att det var flera från varandra fristående MFF ligor som alla körde sin egen grej. Enda gången alla enades var när Black army eller Änglarna kom på besök. När det smällde till för tio år sedan hamnade MFF i bakvatten eftersom de andra stora klubbarna kunde trumma ihop större nummer. Nu påstår du och dina kohorter att MFF kan få ihop 200 man? Det måste jag nog se innan jag tror det.

Bajenvrak. Hur gammal är du? Din mogna satsbyggnad antyder att du och jag säkert har träffats antingen på Nynäsvägen (gatan?) eller i Pildammarna.

Stämmer som du skriver, gamla goda kravaller utanför stadion som är sveriges svåraste arena att hålla koll på (enligt polisen). Malmö 200 man nja, men uppemot 120-150 (med gamla goda Blue dogs och SBC grabbar) men detta sker ju framför allt när helsingborg är på besök.
Jag har mytat igenom en massa i denna tråd bara pågrund av mina sena nätter och det är jag ledsen över haha.
Det som är skönt nu är väl att nu kan alla ligister runt om i Sverige se fram emot en resa till Malmö och jag tycker att ni borde vara glada över det
Citera
2008-07-06, 18:30
Medlem
Rocky69s avatar
Är det några "sköna killar" som "stått upp för sin jacka", "gått i backen" eller rusat i "jämna nummer" under helgen i Sthlm?
Citera
2008-07-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tank Abbott
Svar nej.
Det är som sagt Färjestads superlöjliga "liga" som går på de matcher som dom tror det ska bli bråk på,Vilket är lustigt eftersom dom själva säger att dom skiter i Boltic och andra lag men deras medlemmar slåss i hockey,bandy,fotboll sammanhang samtidigt som de påstår att dom inte är huliganer.
Det är dom, otroligt usla & patetiska men ändå
Här är en länk till deras hemsida
http://www.carlstadsfinestcrew.se/blog/

Alltså, CFC är ett gäng killar som på dom senare åren kommit upp i färjestads sammanhang , de är ett gäng som gillar att supa och härja på matcherna. Boltic har en orginiserad firma, ett gäng som har funnits sedan början på 1990 - talet. De har med att boltic blues är dittat och datten är bara en massa jävla skit snack, de finns en liten suporter grupering i Boltic som kallar sig ultras. dom har inget med huligalism att göra helt enkelt, så tycker ja alla som tror dom vet nått om boltic/degerfors/färjestad kan sluta snacka för de är ganska tydligt att dom inte vet nått :S
Citera
2008-07-07, 00:50
Medlem
Inge norrköping-blablabla-åäö som har yttranden från helgen?
Citera
2008-07-07, 18:06
Medlem
Casualjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonis
kommunister i WM? WM är väl mer kända för att ha en massa nazister i deras firma..

http://www.youtube.com/watch?v=sy3PR_9ZgjI

De har massor av nazister i deras firma. det med kommunister är med ett insideskämt. när det kördes mot WM förra året här hemma i malmö så var det några spinkiga kommunister som var med WM och fajtades
Citera
2008-07-08, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casualjocke
De har massor av nazister i deras firma. det med kommunister är med ett insideskämt. när det kördes mot WM förra året här hemma i malmö så var det några spinkiga kommunister som var med WM och fajtades
Fan vad ni är stolta över att ni "körde över WM"...Bara så du vet så var det inte ens WM din idiot!...

Malmös största framgång eller? 100 Malmö Mot 20 Blåvitt Yngre!...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in