2008-07-02, 19:24
Medlem
bajenvraks avatar
Tomico, får jag först fråga dig hur gammal du är?

Adrenalin där o då, inget annat. Mycket mer än så är det inte, en kultur är att ta i, går inte att jämföra med punkare etc. Polare med 17åringar, bara barn ju, inte fan polar du med kids. Casual temat är en jävla hype, inget annat. Snart går den över när kidsen växer upp. Malmö va, sist jag såg er, el vänta, jag har aldrig sett er under alla dessa år, nu är ni visst en liga med allt ifrån snorisar till vuxna män, grattis! Vart kom denna inspiration ifrån, HIF?, filmerna?, England?

Kan utveckla detta, men vill först ha svar på min fråga, så blir det även lättare att få förstå dig.

/B
Citera
2008-07-02, 19:52
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Tomico, får jag först fråga dig hur gammal du är?

Adrenalin där o då, inget annat. Mycket mer än så är det inte, en kultur är att ta i, går inte att jämföra med punkare etc. Polare med 17åringar, bara barn ju, inte fan polar du med kids. Casual temat är en jävla hype, inget annat. Snart går den över när kidsen växer upp. Malmö va, sist jag såg er, el vänta, jag har aldrig sett er under alla dessa år, nu är ni visst en liga med allt ifrån snorisar till vuxna män, grattis! Vart kom denna inspiration ifrån, HIF?, filmerna?, England?

Kan utveckla detta, men vill först ha svar på min fråga, så blir det även lättare att få förstå dig.

/B

Ja många kids hypar casual kulturen, det stämmer men när det kommer till dom äldre så är det different story. Att du inte sett oss skiter jag fullständigt i då Malmö har alltid varit igång förr men aldrig en riktigt organiserad liga utan mer 80-90-tals stil med kravaller, om du skulle känna folk som var med förr så kan du kolla med dom, då gällde det ''ut på stan o kravalla''. Sen 03 har vi TR som är en organiserad liga som har växt enormt på senaste tid och haft flera vinster och vunnit till sig allt mer respekt.
Att sen tex bajen ljuger till sig vinster är komiskt.. ''vi körde över Malmö i limhamn''.
Visst okej att jämföra det med punkare var att överdriva och nej vi det är inte lika mycket kultur som i England, men du förstår nog poängen. Huliganer har existerat ett långt tag, folk huligana fan 70 år sen! Det är väldigt vanligt.. Att man sen drar till klädstilen kommer självklart från England, men det finns i hela Europa. Italienska Ultras som går fan runt i Aqua och Burberry m.m.
Ålder och sådant kan vi ta över PM.
Citera
2008-07-02, 19:55
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppel_of_loat
WM = Tyngst i Sverige
KGB = Tyngst i STHLM

123 !

Tur att du skrev med "123!" iaf så att man förstår att du trollar.
Citera
2008-07-02, 20:43
Bannlyst
http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1218334/elva-omhandertogs-i-fotbollsbrak

Denna artikel måste väl ändå höra hemma i denna tråd, eller hur?
Citera
2008-07-03, 00:44
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Väl för Sverige
http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1218334/elva-omhandertogs-i-fotbollsbrak

Denna artikel måste väl ändå höra hemma i denna tråd, eller hur?
2008-07-02: Några ord från KGB om attacken mot Dif

KGB samlade till onsdagskvällen ihop till en liten attack på Östermalm. Uppslutningen blev på 60 grabbar beståendes av mestadels BY, och yngre(men tyngre?) KGB i form av gamla BBS, ultras samt några äldre rävar. Anledningen var att markera för DFG att dem aldrig kan vara lugna trots nekanden till box och plockanden av billiga poäng.

Det finns en stor irritation på grund av att DFG konstant tackar nej till KGB att köra ett riktigt box. Istället har man försökt basunera ut en fajt mot Bajens yngre och ultras i Björns trädgård, som utan tvekan påverkades av att en på Dif sidan stod med en puffra och viftade, som om den var en riktig fajt mellan DFG och KGB. Nu togs med anledning av detta patetiska beteende från de livrädda Djurgårdarna ett initiativ till besök i Difs hemmaområde innan match, mot den krog där deras grabbar fanns.

Bajen samlades ihop och tog sig utan problem dit. På väg fram till krogen får Dif-grabbar utanför syn på Bajen i god tid och skriker in att Bajarna kommer. Detta resulterar dock inte att krogen töms på folk utan att man sätter igång självförsvar i form av endast kastande av saker. Bajengrabbarna försöker hitta luckor för slagsmål och kastar åter det som går mot dif.arna. Dif-grabbar längre från krogen vilka sprang till händelsen åkte på dyngstryk eller jagades bort. Efter ett tags kaos mitt bland tanter med små hundar och brats med små liv vilket alltså utgör Difs geografiska hemmaområde, så stapplade polishästar och polisbilar in, och Bajen drog sig undan. 11 grabbar har omhändertagits. Vi ser inte det här som en vinst, men som en markering och symbolisering över deras feghet.

Om DFG vill ha det riktiga slagsmålet så kan dom få det, men nu, precis som så många epoker förut, så vill dom inte det mot Bajen, då blir det så här. För KGB är DFG ett gäng pajaser som tills motsatsen är bevisad bara vunnit mot BAJEN i lagfoton genom historien, och det är från den tid då de började existera det vill säga 10 år efter att Bajens huligankultur satte igång. Med tanke på deras(tillsammans med gnaget) fega förstörelse av vår forna hemmapub som vi av respekt för den lämnat, också det under en tid då dom tackade nej till konkreta boxförslag, så är vi inte rädda för att dra igång ett krog-stormar-krig. Vi vet vårat mål i så fall.

/KGB
Citera
2008-07-03, 20:55
Medlem
Direkt i svallvågorna efter KGBs "attack" mot The Londoner igår hade vi enligt uppgifter som cirkulerade blivit helt överkörda och inga av våra grabbar hade vågat lämna tryggheten inne på puben. Detta var givetvis helt fel vilket dessutom har bekräftats genom yttranden på Kompisgängets talesplats Stockholm Södra, så den delen kan vi härmed dra ett streck över!

Men vad hände då?

Ca 2 timmar innan gårdagens match "stormade" bajens ligister (enligt egen utsago en blandning av mest yngre med några äldre) The Londoner. Anledningen till att vi använder citationsstecken är att bajen aldrig kom närmare än 20 meter från puben, istället stod man med sina överlägsna nummer (dom var cirka 60, DFG var cirka 25) en bra bit bort och de enda riktigt aktiva grabbarna var dom Djurgårdsgrabbar som sprang en bit över gatan mot bajen för att hiva stolar och bråte mot dom.

Iom bajens passivitet blev det inget mer att skriva hem om till morsan, men någon cred ska söderpojkarna ändå ha för att dom flyttar sina numera ganska lata arslen från söder för en gångs skull. Våra grabbar på plats gjorde det dom skulle med tanke på att bajen var fler än dubbelt så många; man kan inte direkt begära att dom ska köra över bajen i det läget.

Det stora frågetecknet är vad bajen egentligen ville med kvällen? Har man nu lyckats samla ihop en nummermässigt bra liga på 60-70 gubbar så borde man väl åtminstone fullfölja attacken och ta sig hela vägen fram till puben? Var tanken att straffa oss för förnedringen dom åkte på i Björns Trädgård så gjorde dom minst sagt ett dåligt jobb. Snuten hade också en nästan 200 man stor styrka på plats igår i samband med matchen och var snabbt på plats för att bryta upp det hela.
Citera
2008-07-04, 04:31
Medlem
what_s avatar
[quote=Likwit]men du din lilla muppjävel. Till och med jag vet att GAIS har vunnit box men du verkar inte ha sådan jättekoll. som du kanske vet så har firmor innan YCG och GU bildades för jag antar att det är där du är med?.

Hon har så jävla rätt. och jag håller med henne, jag vet att gais har vunnit med, men era jävla så kallade ifk firmor e så jävla kaxiga i flertal inte när ni e själva inte.. konstigt? haha, ni gu och ycg gäller detta nu då, lär er av dom äldre istället (gyd-wiseman). hur kom alla in på gais anyway?
Citera
2008-07-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av what_

Hon har så jävla rätt. och jag håller med henne, jag vet att gais har vunnit med, men era jävla så kallade ifk firmor e så jävla kaxiga i flertal inte när ni e själva inte.. konstigt? haha, ni gu och ycg gäller detta nu då, lär er av dom äldre istället (gyd-wiseman). hur kom alla in på gais anyway?

HAHAHA gais är ju jävligt balla när dom inte är fler, verkligen!

Vilka har gais vunnit mot då?
Citera
2008-07-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Döna
HAHAHA gais är ju jävligt balla när dom inte är fler, verkligen!

Vilka har gais vunnit mot då?

Dom har faktiskt vunnit mot peking, iaf ganska säker på att det var just peking..
Citera
2008-07-04, 11:20
Medlem
slowjamzs avatar
Finns Lkpg kvar på scenen?
Citera
2008-07-04, 19:07
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz

dom har aldrig funnits stog de tidigare i tråden
Citera
2008-07-04, 19:36
Medlem
Chrille89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz

Denna las upp för ett år sedan iallafall. http://www.youtube.com/watch?v=0UUskqrNBPw

Den svarar väl inte på din fråga om scenen men finns gör dom nog iallafall.
(har absolut inget med dom att göra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in