Jag är ingen stor supporter av HIF men tyckte att det var riktigt ruggigt idag alltså.
Åkte med tåget som gick från Helsingborg till Malmö. Att vissa människor inte har någon hyfs i Frontline är alldeles uppenbart.
1. Man röker inte i tåget när det 2 minuter kvar till sista hållplats (Gör dem så i vanliga fall också?)
2. När tåget stannade 100 meter innan perrongen i Malmö för att invänta polis började Frontline/Wannabes att ta ner massa redskap från tåghyllorna för att kunna slå hål på en tågruta (detta avstyrdes som tur va av normala supporters). 3. Att stoppa in en smällare i munnen på en tågvärd så att den smäller vid hennes läppar (hon var också fasthållen). Tycker inte detta är helt okej beteende! Hoppas polisen griper dessa idioter. Dem har ju fullt av kameror på Malmö-station så borde inte vara ett större problem!
4. Att kasta smällare som bokstavligen låter som pistolskott riktade mot polisen och allmänheten tycker jag inte är helt okej heller, även fast jag gick med HIF:ARNA så kände jag mig inte säker, smällare for hit och dit och det kändes nästan som det var ett lotteri om man blev träffad eller inte! Man kände sig konstigt nog hjälplös mitt på en allmängata i Sverige fast man var omringad av ett par hundra poliser.
5. Den så kallade stormningen av Harrys ordningsvakter var ju en sådär bra inledning på vad som väntas skulle 40 minuter senare då Frontline/Wannabes började vandalisera precis som om det var Göteborgs-kravallerna all over again, riktigt sorgligt faktiskt.
Tycker ni Huliganer eller ni som utger er för att vara det, att detta är ett acceptabelt beteende?
/ C