2008-02-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmas
För att göra en sak klar så vill jag quota en Engelsk grabb.
"It's a football thing. You would never understand".

Nemen jag älskar mitt lag. De är kärlek som aldrig kommer försvinna den kommer alltid finnas där oavsätt vad som händer i skillnad från andra saker.

Älskar man nått så mycket är man beredd att stå upp för de. Så om motståndare hånar, snackar skit om de du älskar så vill du sätta dom på platts.

Sen att vi tycker om att slåss de ska man inte soppa under mattan för de gör vi. Vi får en kick av de. En kick som man inte får någon annan stans. Jag kan få en känsla av välbehag bara av att höra att de brakat någonstans. En konstig känsla som dom flesta grabbar vet mycke väl men kan inte beskriva.

Sen att säga att detta är fullt normalt eller så de kan jag gå med på att det inte är. Men det finns många, många saker som inte är det så.

Vilken fira tillhör du??
Citera
2008-02-20, 14:25
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag har, i hur många år som helst, älskat, följt och hängt på hemmamatcher (hockey mestadels för min del) utan att känna att jag behöver nita någon som hånar mig. Vad andra säger och försöker yra om ser jag bara som beröm då de med ord eller nävar måste hävda sitt, ofta sämre, lag. Nu, med min familjesituation, så blir det inte lika mycket längre men jag är likväl tatuerad med mitt lag och älskar dem.

Är inte det faktum ett lagen, ledarna och ansvariga tar avstånd från firmarelaterade grejer ett litet tecken på att man är fel ute, d v s de man slåss för vill inte det liksom?

Att ni gillar att slåss och gör så med likasinnade har jag dock full respekt för...det är eran grej, gott så!

Supportrarna är laget inte spelare, ledare osv. Det finns dom spelare, tränare som är mer sitt lag en andra. Men i grund och botten utan supportrar så är man inte ett stort lag/förening.

Sen att just firmor skulle va nått speciellt för sämre lag kan jag inte riktigt se stämma med tanke på att dom största lagen i Allsvenskan har firmor.
Citera
2008-02-20, 14:33
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargthor
Vilken fira tillhör du??

Mitt hjärtas lag är AIK.

Inte för att verka otrevlig men jag ser inte någon anledning att berätta vad för gruppering jag tillhör för nån som inte redan vet de.
Citera
2008-02-20, 14:39
Medlem
Citat:
Mitt hjärtas lag är AIK.

Inte för att verka otrevlig men jag ser inte någon anledning att berätta vad för gruppering jag tillhör för nån som inte redan vet de.

Mitt hjärtas lag är oxå AIK men jag är inte med inågon firma jag slår folk på käften ändå=)
Citera
2008-02-20, 15:30
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargthor
Mitt hjärtas lag är oxå AIK men jag är inte med inågon firma jag slår folk på käften ändå=)

Häftigt.
Citera
2008-02-20, 15:39
Medlem
mycke de va inte ironi de ska du inte tro...
Citera
2008-02-20, 16:10
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Supportrarna är laget inte spelare, ledare osv. Det finns dom spelare, tränare som är mer sitt lag en andra. Men i grund och botten utan supportrar så är man inte ett stort lag/förening.

Sen att just firmor skulle va nått speciellt för sämre lag kan jag inte riktigt se stämma med tanke på att dom största lagen i Allsvenskan har firmor.
Det är väl snarare en symbios av alla inblandade men det är dock spelarna som tränar hårt året runt och sliter på plan och vi andra som står brevid och om spelarna säger sig inte vilja ha fans som slåss så borde det väl vara värt något i alla fall?

Jag respekterar nog grabbar som slåss mer än grabbar som försöker styra klubbar faktiskt. Det vore ju sjukt om en klubb skulle lyssna på alla fans och sedan jobba efter deras önskemål? Jag tycker det tänket är så bakvänt att det inte är sant. De ska vara lyhörda och ödmjuka inför fansen men det är fasen de som ska göra jobbet och sen att det finns en massa andra lag som också är bra kan de ju inte hjälpa och ska inte få skit för liksom.

Jag tror t ex att "din" klubb hade kunnat värva betydligt större och bättre spelare vilket hade kunnat ge er en mångårig guldera men de vågar inte spela för AIK med alla krav och den press fansen sätter.

Missförstå mig inte ty fansen skall, i allra högsta grad, beaktas, respekteras och synas men det är subjektiva och ofta inom sport outbildade människor som agerar på känslor och så styr man inte framgångsrika företag i dag.

Nej, menade inte så utan menade att om nån hånar mitt lag så känner jag mig bara stark, d v s jag är trygg i de framgångar de har haft och behöver inte racka ner på andra för att stärka den känslan liksom.
Citera
2008-02-20, 16:47
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det är väl snarare en symbios av alla inblandade men det är dock spelarna som tränar hårt året runt och sliter på plan och vi andra som står brevid och om spelarna säger sig inte vilja ha fans som slåss så borde det väl vara värt något i alla fall?

Jag respekterar nog grabbar som slåss mer än grabbar som försöker styra klubbar faktiskt. Det vore ju sjukt om en klubb skulle lyssna på alla fans och sedan jobba efter deras önskemål? Jag tycker det tänket är så bakvänt att det inte är sant. De ska vara lyhörda och ödmjuka inför fansen men det är fasen de som ska göra jobbet och sen att det finns en massa andra lag som också är bra kan de ju inte hjälpa och ska inte få skit för liksom.

Jag tror t ex att "din" klubb hade kunnat värva betydligt större och bättre spelare vilket hade kunnat ge er en mångårig guldera men de vågar inte spela för AIK med alla krav och den press fansen sätter.

Missförstå mig inte ty fansen skall, i allra högsta grad, beaktas, respekteras och synas men det är subjektiva och ofta inom sport outbildade människor som agerar på känslor och så styr man inte framgångsrika företag i dag.

Nej, menade inte så utan menade att om nån hånar mitt lag så känner jag mig bara stark, d v s jag är trygg i de framgångar de har haft och behöver inte racka ner på andra för att stärka den känslan liksom.

Jo visst är de dom som tränar och sliter osv. men om dom gör de för AIK, DIF, HIF, HIF2, GBG osv. gör desamma för dom. (Undantag finns självklart som med allt annat) Jag kommer stå bredvid plan inte bara 1 år framöver utan 5, 10, 15, 20 år osv. Så därav ser jag supportrarna mer som klubben en spelarna.

Visst att spela i AIK är att ha stor press på sig de vet jag. Men de är inte så att stora elaka FB kommer klampa in hemma hos dig för att du kämpar på och gör de du ska göra. De är mer om du är en lat jävel som inte lägger ner 100% på de du ska göra som en viss press kan läggas på spelaren. Sjävklart vet man om att vissa saker i ens privatliv kan få en att tänka på annat de är inte mer än mänskligt. Men kan man inte ta extremt stor press har man slagit sig in på fel "yrke" för ska man lyckas ordentligt inom fotbollen så måste man ha psyke för att kunna ta press.

För visso men att klubbledningar har bevisat exakta motsattsen är inte nått nytt. I dessa fall har press från supportrar varit en viktigt faktor att få saker och ting på banan igen.

Hehe de är inte så att jag inte kan njuta av att folk hatar AIK jag kan gå runt med ett smile på läpparna pga det. Jag är inte så rubbad att jag måste slå nån på käften bara för att han har sagt nått dumt om AIK.
Citera
2008-02-20, 16:54
Bannlyst
Citat:
Mitt hjärtas lag är AIK.

En miljon på att det är gnagets yngsta
Citera
2008-02-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
När sprang AIK efter matchen? På bron var det jämnt innan snuten kom in med pepparspay och batonger, vill också minnas att det var AIK och inte Bajen som fick snuten vända mot sig.
När ni löpte över vägen blev det mest ett stand off, ca fyra bajare tog sig fram till oss men backade lika fort, återigen var det polisen som kom emellan.
Dessutom höll ett antal yngre gnagare tillbaka betydligt fler bajare av äldre modell i en tunnelbanevagn på Gullmars, blir bara löjligt med dina och andra skribenters lögner.
Förövrigt är detta en skittråd som borde ha låsts 100 gånger om.

Men vänta nu! Din vapenbroder skrev precis att det var gnagets julgranar mot 100 bajare!.Kul att du precis visa vilken jävla lögnare han är. Jag tackar så mycket.....
Ja och snuten lät bajarna göra precis vad dom ville eller?

Hela dan var en flopp för er, grina på så mycket ni vill. pinsama gnaget...
Citera
2008-02-20, 18:21
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jo visst är de dom som tränar och sliter osv. men om dom gör de för AIK, DIF, HIF, HIF2, GBG osv. gör desamma för dom. (Undantag finns självklart som med allt annat) Jag kommer stå bredvid plan inte bara 1 år framöver utan 5, 10, 15, 20 år osv. Så därav ser jag supportrarna mer som klubben en spelarna.
Jag förstår ditt tänk men nu är det för sent, d v s Bosman kom och gick och spelare, som inte hinner med att utbilda sig och tänka på sig och sin familjs framtid måste ju se över sin situation och ta beslut som de tycker är bra och inte rätta sig efter vad supportrar känner i hjärtat?

Citat:
Visst att spela i AIK är att ha stor press på sig de vet jag. Men de är inte så att stora elaka FB kommer klampa in hemma hos dig för att du kämpar på och gör de du ska göra. De är mer om du är en lat jävel som inte lägger ner 100% på de du ska göra som en viss press kan läggas på spelaren. Sjävklart vet man om att vissa saker i ens privatliv kan få en att tänka på annat de är inte mer än mänskligt. Men kan man inte ta extremt stor press har man slagit sig in på fel "yrke" för ska man lyckas ordentligt inom fotbollen så måste man ha psyke för att kunna ta press.
Jag fattar här också MEN det finns ju inga mätverktyg utan åsikterna om hur spelerna är lata, eller inte, grundas ju på ytterst känslosamma och subjektiva åsikter som INTE kan göras till sanningar som ger en rätt att agera?

(Herregud vilken högprosa det där blev, sorry. )

Citat:
För visso men att klubbledningar har bevisat exakta motsattsen är inte nått nytt. I dessa fall har press från supportrar varit en viktigt faktor att få saker och ting på banan igen.
Ja, kanske men det vet man ju inte OCH det finns säkert lika många, om inte fler, lägen där det har varit av ondo i form av onödiga kostnader och negativ pulicitet för oavsett om ni vill det eller inte så har ni media emot er.

Citat:
Hehe de är inte så att jag inte kan njuta av att folk hatar AIK jag kan gå runt med ett smile på läpparna pga det. Jag är inte så rubbad att jag måste slå nån på käften bara för att han har sagt nått dumt om AIK.
OK, lite så...då är jag med.
Citera
2008-02-20, 19:28
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
För att göra en sak klar så vill jag quota en Engelsk grabb.
"It's a football thing. You would never understand".

Nemen jag älskar mitt lag. De är kärlek som aldrig kommer försvinna den kommer alltid finnas där oavsätt vad som händer i skillnad från andra saker.

Älskar man nått så mycket är man beredd att stå upp för de. Så om motståndare hånar, snackar skit om de du älskar så vill du sätta dom på platts.

Sen att vi tycker om att slåss de ska man inte soppa under mattan för de gör vi. Vi får en kick av de. En kick som man inte får någon annan stans. Jag kan få en känsla av välbehag bara av att höra att de brakat någonstans. En konstig känsla som dom flesta grabbar vet mycke väl men kan inte beskriva.

Sen att säga att detta är fullt normalt eller så de kan jag gå med på att det inte är. Men det finns många, många saker som inte är det så.

Jag får helt enkelt nöja mig med att den brittiske snubben har rätt. Själv gillar jag också att slåss, men under omständigheter där jag respekterar min motståndare. Jag antar att det egentligen kan ses väldigt konstigt det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in