2022-08-29, 08:02
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligehelge
Hypotetisk fråga, inget suicidalt i åtanke.

Låt oss säga att du tar 5-10mg blåbär och snortar 1 eller kanske 2g heroin. Skulle detta innebära en 100% garanterad död? Vid vilken punkt slår det över från en "kanske död, kanske vaknar" till en säker död? Satte h-dosen så högt på grund av att man aldrig vet kvaliten.. Hade man behövt mer blåbär? Mer H? Utgår ifrån att vederbörande har 0 tolerans mot alla droger (alkohol, nikotin borträknat)

Detta är ju omöjligt att svara på om du inte vet exakt renhet på heroinet vilket man aldrig lär veta.
Sen spelar massor andra saker in, kön, ålder, vikt, erfarenhet, metabolism etc
Jag tror folk har fått en uppfattning om att heroin är mycket farligare än det är.
Det är ofta folk som är rejält slitna, lever på randen till död nästan redan, aldrig äter mat knappt och kanske har hepatit C vilket de flesta IV brukare har. iaf alla jag känner. Dessa köper ofta varor på gatan om man inte har en speciell kran då kan Horset va utblandat med saker som akrylfentanyl och cyclo-fentanyl och annat som är så jävla giftigt att sjukvårdarna måste ha skyddskläder för att det kan tränga genom huden osv. Dessa folk är troligen såna som inte överlever och blandat alltid allt för att blandmissbruk så tar man vad som helst så länge man inte är nykter. Man har säkerligen benso i kroppen och råkar antingen ta för mycket eller för starka eller för dåliga och utblandade varor.

Höll på med heroin i 2 år bara genom att snorta mest och testa röka ibland vilket bara var jobbigt och krångligt som fan. Totalt onödigt. Man slösar massor, det är svårt man behöver nästan hjälp av en vän. Jag fattar inte att folk orkar sitta och röka detta när effekten var precis likadan när man snorta det. Antar att det handlar om att man är så dålig att varje minut räknas.
Tog mellan 0,5-1g per gång och då snorta jag så jag var hög konstant i 3-4 dagar beroende på kvalite. Ofta har det varit bättre ju ljusare det är. Vet inte om det spelar roll men det bästa har sett ut som ljus sand. Efter detta väntade jag 1-3 månader mellan gångerna jag provade eftersom man mådde så jävla dåligt efter. Lade hellre pengar på 80mg oxy.

Snorta tar absolut inte 2-3 min , utan 30-60 min innan man känner av riktigt. Kan gå snabbare men det är ofta så lång tid det tagit för mig. Fick tag i vad som sades vara 80%igt heroin en gång och då jävlar kan jag tänka mig hur lätt man kan dö. Skillnaden var som natt och dag. En pyttelina gjorde mig helt orörlig i timmar fast jag mådde asbra man hade inte brytt mig om jag bara försvunnit bort då. Detta var givetvis inte "gatuheroin", har aldrig köpt annat än kola och tjack på detta sätt.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-08-29 kl. 08:04.
Citera
2022-08-29, 08:05
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Varför just de?

För det är så bara. Kemi.
Brunt heroin är ej lösligt i vatten.
Citera
2022-09-06, 16:30
Medlem
Hur snabbt blir man beroende av heroin?
Har rökt heroin varje dag i en vecka och har bestämt mig att aldrig göra om det. Kommer jag ha en avtändning.
Citera
2022-09-06, 16:54
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiros
Hur snabbt blir man beroende av heroin?
Har rökt heroin varje dag i en vecka och har bestämt mig att aldrig göra om det. Kommer jag ha en avtändning.
AT kommer du troligtvis inte ha. Men det psykiska beroendet kan inte uteslutas. Är helt otroligt hur beroendeframkallande horse är, räcker med att man leker med det några gånger så kommer man att ha det i tankarna en lång tid framöver.
Citera
2022-09-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
AT kommer du troligtvis inte ha. Men det psykiska beroendet kan inte uteslutas. Är helt otroligt hur beroendeframkallande horse är, räcker med att man leker med det några gånger så kommer man att ha det i tankarna en lång tid framöver.

Självklart kommer han att få en avtändning av en veckas dagligt bruk. Sen är det inte säkert att den kommer kännas så jättemycket, men känna något bör han.
Citera
2022-09-09, 23:53
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etskimor
Självklart kommer han att få en avtändning av en veckas dagligt bruk. Sen är det inte säkert att den kommer kännas så jättemycket, men känna något bör han.
Ja du har nog rätt. Beror på hur hårt man kört också. Skillnad om det handlar om 1 gång om dagen, eller 10.
Citera
2022-09-12, 18:55
Medlem
Hej har fått tag på brunt H, har aldrig tagit h tidigare brukar ta oxy varje dag runt 200mg. har avtändning just nu så jag snorta lite av den typ 0.2 men känner mig fortfarande lite sjuk hur mycket måste jag ta? vill inte råka överdosera o dö
Citera
2022-09-13, 18:40
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unknown94
Hej har fått tag på brunt H, har aldrig tagit h tidigare brukar ta oxy varje dag runt 200mg. har avtändning just nu så jag snorta lite av den typ 0.2 men känner mig fortfarande lite sjuk hur mycket måste jag ta? vill inte råka överdosera o dö
Du kommer inte dö. Fortsätt snorta typ 50mg i taget tills du är nöjd
Citera
2022-09-28, 20:31
Medlem
pastregretss avatar
Den här substansen är så fruktansvärt härlig när jag kommer hem ifrån en kokainfest och ska softa med gås ihop med vännen. Herregud, bara vetskapen om det....
Citera
2022-09-28, 20:33
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Har över dom två senaste dagarna rökt ett halvt gram heroin på aluminiumfolie och är helt ärligt ganska besviken över ruset de gett mig. Är medveten om att det kan vara slösaktigt om man ännu inte riktigt fått in tekniken men något borde jag ju trots allt fått i mig. Jag känner av det men absolut inte så starkt som jag förväntat mig, känns ungefär som jag tagit en medeldos tramadol när det slagit på som starkast, ingen noddning, lite lite klåda och allmän moffkänsla men inte något speciellt som sagt.

Kan det vara så att jag verkligen suger på att jaga drake så pass mycket? Ibland tycker jag att jag rör tändaren fram och tillbaka under foliet, får rök att komma och H:et att rinna samtidigt som jag konstant suger på röret men sen andas jag ut och det kommer ingen rök alls.. Vad gör jag fel?

Röker jag inte bruning efter att ha intagit jonk eller oxy är det bara att glömma å nodda. Rökat fungerar som en nyckel för att låsa upp opiatens verkliga effekt. En flunitrazepam på det och himmelriket är öppnat..
Citera
2022-09-28, 21:54
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Röker jag inte bruning efter att ha intagit jonk eller oxy är det bara att glömma å nodda. Rökat fungerar som en nyckel för att låsa upp opiatens verkliga effekt. En flunitrazepam på det och himmelriket är öppnat..

Röker alltid brunt efter lite hero, vissa tycker det förstör opiatkänslan men jag, precis som du, tycker det bara gör det ännu bättre. Ska prova med en fluniz också nån gång, är säkert riktigt nice.

För övrigt har jag lärt mig röka bättre nu och får ut lite mer för varje gång jag jagar draken. Önskar att jag hade lägre opiat tolerans så jag noddade ibland men för det antar jag att jag måste slå det i mig, vilket jag inte vill.
Citera
2022-09-28, 22:50
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Röker alltid brunt efter lite hero, vissa tycker det förstör opiatkänslan men jag, precis som du, tycker det bara gör det ännu bättre. Ska prova med en fluniz också nån gång, är säkert riktigt nice.

För övrigt har jag lärt mig röka bättre nu och får ut lite mer för varje gång jag jagar draken. Önskar att jag hade lägre opiat tolerans så jag noddade ibland men för det antar jag att jag måste slå det i mig, vilket jag inte vill.

Även om det inte slår mer än aningen bättre kontra snorta så önskar jag att tekniken är något jag kan. Sägs vara en ritual enligt många och att röka jonk är ju precis hur det ska vara också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in