2024-08-20, 11:26
Medlem
priices avatar
Får bara pulver av min langare, inga stenar. Ser detta per automatik som något riktigt, riktigt negativt. Inte sant? Köpte jag 1G av den förra fick jag en stor fin sten, inte pulver. Känns inte rätt?
Citera
2024-08-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Artikel från för 1 år sedan och då stod 70 pers i kö för behandling, för två år sedan skulle det ta upp till ett halvår för mig.
https://sahlgrenskaliv.se/sahlgrenska-universitetssjukhuset-startar-mobilt-beroendeteam/

Gissningsvis för att opiatmissbruk aldrig varit specielt utbrett på västkusten. Där har istället amfetamin/E/kokain varit huvudknarket. Skillnad mot Skåne med Malmö/Lundbältet där opiod/opiatmissbruk har varit utbrett.
Citera
2024-08-28, 16:42
Medlem
Vart har du fått ifrån att rektal administration skulle vara i närheten av IV när det kommer till biotillgänglighet? Jag har sökt på Pubmed med ljus och lykta utan att hitta något stöd för detta. Jag tog även och frågade GPT4 och fick svaret nedan. Så det lär nog snarare ligga runt samma nivå som när man snortar det, fast med ett långsammare upptag.

Citat:
Studies on the rectal bioavailability of heroin are limited, as most research has focused on other routes of administration like intravenous, intranasal, and inhalation due to their higher prevalence among users. However, the rectal administration of heroin is less common, and detailed pharmacokinetic data on its bioavailability through this route is sparse.

What is known is that heroin, when administered rectally, is likely subject to partial first-pass metabolism, which can lower its bioavailability compared to intravenous administration. In the body, heroin is rapidly metabolized to 6-monoacetylmorphine (6-MAM) and then to morphine, which are the active compounds. The bioavailability of morphine when taken rectally is reported to be around 30% to 50%, so heroin might exhibit similar, though potentially higher, bioavailability due to its lipophilic nature and rapid conversion to active metabolites.

Overall, while there is an assumption that rectal administration would result in lower bioavailability compared to intravenous use, exact figures are not well-documented. More research would be needed to provide precise bioavailability data for rectal heroin use
Citera
2024-08-28, 17:32
Medlem
moshans avatar
Hur kommer heroinet från Asien in till Sverige?
Citera
2024-08-29, 09:37
Medlem
Detta kanske är en dum fråga, men hur kan mängden heroin ha minskat med >70% i världen p.g.a. att produktionen har stoppats i Afghanistan? Det är ju en marknad med väldigt myclet pengar i, så det låter helt galet att det inte produceras i stora mängder i andra länder med. Är det något magiskt med just Afghanistan?
Citera
2024-09-27, 06:28
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dittdutt22
Detta kanske är en dum fråga, men hur kan mängden heroin ha minskat med >70% i världen p.g.a. att produktionen har stoppats i Afghanistan? Det är ju en marknad med väldigt myclet pengar i, så det låter helt galet att det inte produceras i stora mängder i andra länder med. Är det något magiskt med just Afghanistan?

Jag gissar att det har en del med fentanyl-tillgänglighet samt vinstmarginaler att göra (tyvärr).
Glad att jag slutade innan fentanyl-bankandet blev utbrett.
Citera
2024-09-29, 01:48
Medlem
Hur pass vanligt är det att man blir beroende av det första gången man testar det?
Citera
2024-09-29, 02:06
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Hur pass vanligt är det att man blir beroende av det första gången man testar det?

Det blir du inte. Inte av att röka det en gång. Jag har inte fastnat i just heroin fast att jag rökt det några gånger. Dock var jag redan beroende av tramadol första gången jag provade varor. Så har du redan bruk av andra opiater eller opioider så spelar det väl ingen större roll om du röker eller käkar piller. Skjuta upp det är väl att passera ännu en gräns men inget jag kan uttala mig om då jag aldrig gjort det.
Citera
2024-10-03, 19:05
Medlem
Thraxxs avatar
Vad är det för propaganda man hört hela livet att "Heroin gör dig beroende första gången & du blir hemlös och gör allt för din nästa fix?" Det är ju ren skitsnack efter testat det första gången för ett par veckor sedan då jag beställde både vitt & brunt heroin och både rökte och snorta det.

Var det rogivande skönt? Absolut men långt ifrån vad man hört genom hela sitt liv att det är det mest euforiska och den bästa känslan man kan känna på denna jord hahaha vilket skämt. Oxycontin / Ketogan är då extremt mycket skönare i min mening än Heroin och mycket mer euforiskt.

Sen var ruset på Heroin meh inget att hänga i julgranen precis det kändes inte mer speciellt än vanligt morfin i min mening, blev faktiskt besviken på ruset efter hört så många säga "Heroin är det närmaste du kan komma till himmelen" nej besviken över heroinets rus faktiskt, men nu har man iallafall testat.
Citera
2024-10-07, 13:47
Medlem
Någon mer som svettas massor av en hög dos heroin?
Vilken är er favorit benzo att blanda med H?
Senast redigerad av Avgiftningen 2024-10-07 kl. 13:54.
Citera
2024-10-08, 00:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dittdutt22

Nu är ju jag ingen opiat-användare (tack och lov) men här är min tankegång kring det hela. Speciellt heroinmissbruk är ju synonymt med : Elände, första klass. Det är nog alla länder i världen överens om, och inget man önskar att bli förknippad med som. Länder med opium-odling får..och tar tacksamt emot hjälp globalt för att bekämpa dessa odlingar.

Länder där större opium-odlingar finns, där behövs det kaos för att få det att fungera. Dvs att staten har tappat kontroll. Precis som efter Vietnam-kriget med den gyllene triangeln, då krigsherrar styrde ute i bushen. Idag har staterna återtagit, och fått mer kontroll.

Har blivit samma sak i Afghanistan, idag styr talibanerna. I Mexico har staten inte samma kontroll.
Senast redigerad av Snapcount 2024-10-08 kl. 00:25.
Citera
2024-10-18, 16:36
Medlem
depressed.worlds avatar
Jag beställde vitt heroin första gången, men fick hem mer åt det bruna hållet, är små stenar som är superlätta att krossa.

Jag har tidigare kört mycket tramadol, subutex och nu efter ett halvårs uppehåll bombade jag i mig en krossad 80 mg Oxycontin och lyrica + xanor och helvete vad jag noddade satan på det för en månad sen.

Till frågan
Jag testade snorta 100 mg första gången igår, blev lite pigg av det och mådde jävligt bra men jag noddade ingenting alls, inte ens i närheten. Tog även 7 mg Xanor. Efter typ 7 timmar tog jag 100 mg till nasalt men fortfarande inget noddande. Kliade skönt och mådde toppen annars.

Precis nu för 2 minuter sen snortade jag 150 mg och tog 6 Xanor. Hoppas jag börjar nodda verkligen. Eller är det verkligen så dåligt att snorta? Är det IV som behövs för att komma till det stadiet?
Hur mycket är standard för att nodda och må gött nasalt? Man, 170 cm, 75 kg.

Känns som jag tål rätt höga doser opioder/opiater då jag alltid tagit dubbelt så mycket som mina vänner trots att jag bara är 170 cm lång och väger 75 ungefär.

Fråga nummer 2
Antar att jag inte bör blanda nasalt och sen skjuta utan att egentligen veta hur mycket jag tål ikväll. Så tänker att om jag inte får en skön noddkväll nu måste jag köra IV första gången imorgon.

Hur mycket bör jag skjuta? Kör på en sked med askorbinsyra, ciggfilter dock har jag endast diabetessprutor. Det måste väl funka?

Hur mycket vatten ska man blanda i skeden när man lösa upp det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in