2013-08-10, 09:32
Medlem
Någon som tycker det är skillnad på vitt och brunt när det kommer till kicken? Det ska ju inte vara någon större skillnad eller inte någon alls enligt dom flesta och är det någon skillnad så tycker de flesta att det vita slår på lite kraftigare och bättre, men är båda av samma styrka lär väl den skillnaden som beror på styrkan försvinna och kvar har vi enligt mig en viss skillnad. Tänkt en del på det innan och jag tycker kicken på det vita är sämre än kicken från brunt, det vita är ju kraftigare men samtidigt känns kicken mer artificiell. Körde vitt i ett par dagar, starka grejer men sen fick jag tag på lite hederligt standard/hyfsat bra brunt och kicken är ju så mycket skönare kom jag att tänka på ännu en gång, det går ju inte beskriva i ord hur det känns men det bruna känns tillfredsställande på fler plan tycker jag, en naturlig, mjuk och invaggande känsla, det vita lutar åt samma håll fast mer hård och kantig känsla även om man absolut inte mår dåligt på något sätt, men som sagt jag tycker brunt är skönare i alla fall. Det är ju exakt samma substans, så vad ligger skillnaden eller inbillar jag mig bara? Det trodde jag med länge men har nu testat så mycket olika sorter vitt/brunt, vitt är ju oftast renare och det är enligt mig dess enda fördel.

Någon annan som tycker det är någon skillnad? Kan det beror på att jag är uppvuxen med brunt? Men vi är ju alla olika, påstår inte på något sätt att brunt ÄR bättre, undrar mest om det är fler som känner samma sak? Som sagt det är väldigt personligt hur det känns när det kommer till droger.
Citera
2013-08-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Så brunt är inte till för att snortas alltså?

Egentligen inte men det finns ju folk som gör det och det funkar ju, men det är riktigt onödigt då en del riskerar att rinna ner i halsen till magen där det inte gör mycket nytta. Bara gjort det en gång när jag hade väldigt bråttom då en bil väntade på mig nere på gatan samtidigt som jag behövde ta en fix men det hann jag ju inte så drog en lina och det fungerade faktiskt helt okej men man får ta rätt mycket mer än vanligt, det är rätt mycket slöseri att snorta det men som sagt det går ju i alla fall. Men bättre att lära sig röka det om man inte vill skjuta.
Citera
2013-08-10, 17:32
Medlem
hej!

för ett par dagar sedan tog jag Heroin för första gången. detta skedde under påverkan av annat (hasch, alkohol och kokain) mycket sent på natten. jag fick hjälp av en heroinist att injicera och det var med helt ny kanyl och nål, i ett såkallat injektionsrum, i staden jag bor i (utomlands). Minns inte om hon gjorde rent min hud innan. Det hela hände helt spontant, har aldrig testat eller haft en tanke på heroin eller andra opiater, jag gillar mdma och cannabis nångång ibland. men jag hittar ofta på lite vad fan som helst under när jag druckit en hel natt.

Nu till min oro, vad kan det finns för andra risker med denna akt? om vi bortser från problematik med verktyg osv? kan man få sjukdomar av Heroinet i sig? armen har ett mindre blåmärke, men inget mer, det syns knappt. och jag har inte kännt av någonting annat förutom baksmälla av alkoholen samt kokainet, samt en allmänt problematisk känsla av att jag umgåtts med en tung heroinist och själv testat utan att reflektera över farorna.

mvh
Senast redigerad av Bodnia 2013-08-10 kl. 17:53.
Citera
2013-08-10, 21:42
Medlem
SoFarGones avatar
Har tagit heroin varje dag ett tag nu, ni hade rätt om att man lurar sig själv. Man tror inte att man själv som "är så smart" kan förtränga det faktum att det går överstyr. Men hände även mig, som är känd för att vara så kalkylerande och duktig när det gäller sånt här.

Seriöst akta er, ni är inte immuna bara för att ni har mycket kunskap och vet sen innan att ni är självkritiska och objektiva. Heroinet påverkar belöningssystemet på ett sätt som man inte kan greppa. Jag VILL inte ens sluta än.
Senast redigerad av SoFarGone 2013-08-10 kl. 21:46.
Citera
2013-08-10, 22:19
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeqtr
Någon som tycker det är skillnad på vitt och brunt när det kommer till kicken? Det ska ju inte vara någon större skillnad eller inte någon alls enligt dom flesta och är det någon skillnad så tycker de flesta att det vita slår på lite kraftigare och bättre, men är båda av samma styrka lär väl den skillnaden som beror på styrkan försvinna och kvar har vi enligt mig en viss skillnad. Tänkt en del på det innan och jag tycker kicken på det vita är sämre än kicken från brunt, det vita är ju kraftigare men samtidigt känns kicken mer artificiell. Körde vitt i ett par dagar, starka grejer men sen fick jag tag på lite hederligt standard/hyfsat bra brunt och kicken är ju så mycket skönare kom jag att tänka på ännu en gång, det går ju inte beskriva i ord hur det känns men det bruna känns tillfredsställande på fler plan tycker jag, en naturlig, mjuk och invaggande känsla, det vita lutar åt samma håll fast mer hård och kantig känsla även om man absolut inte mår dåligt på något sätt, men som sagt jag tycker brunt är skönare i alla fall. Det är ju exakt samma substans, så vad ligger skillnaden eller inbillar jag mig bara? Det trodde jag med länge men har nu testat så mycket olika sorter vitt/brunt, vitt är ju oftast renare och det är enligt mig dess enda fördel.

Någon annan som tycker det är någon skillnad? Kan det beror på att jag är uppvuxen med brunt? Men vi är ju alla olika, påstår inte på något sätt att brunt ÄR bättre, undrar mest om det är fler som känner samma sak? Som sagt det är väldigt personligt hur det känns när det kommer till droger.

Brunt innehåller även mono-acetylmorfin (samt lite mono-acetylkodein och morfinrester mm, men detta är mindre viktigt). Mono-acetylmorfin finns i två varianter, 3-mono-acetylmorfin (som är inaktivt) och 6-mono-acetylmorfin som sägs ge ett kraftigare rus än di-acetylmorfin.

Rusbilden på brunt är helt enkelt mer komplex pga skitigare utgångsvara och mer ofullständig acetylering. Detta ger upphov till en mix av ämnen med mer komplex inverkan på receptorerna.
Citera
2013-08-10, 23:41
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFarGone
Har tagit heroin varje dag ett tag nu, ni hade rätt om att man lurar sig själv. Man tror inte att man själv som "är så smart" kan förtränga det faktum att det går överstyr. Men hände även mig, som är känd för att vara så kalkylerande och duktig när det gäller sånt här.

Seriöst akta er, ni är inte immuna bara för att ni har mycket kunskap och vet sen innan att ni är självkritiska och objektiva. Heroinet påverkar belöningssystemet på ett sätt som man inte kan greppa. Jag VILL inte ens sluta än.

Jag måste tyvärr erkänna att jag var 99% säker på att det skulle gå på det här viset. Om du kollar på ditt inlägg på förra sidan så är det fullt av ursäkter för att använda, och rättfärdigar ditt användande.

Jag är novis och har aldrig IVat någonsin, kommer aldrig göra heller. Bara snortat H, några få ggr... Vill inte påstå att det är speciellt spektakulärt. Visst det är jätteskönt, men det är ett tungt träningspass också. Med detta sagt så inser jag ju själv att IV är en annan historia. Blev du liksom hooked direkt, eller?
Citera
2013-08-11, 01:50
Medlem
SoFarGones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Jag måste tyvärr erkänna att jag var 99% säker på att det skulle gå på det här viset. Om du kollar på ditt inlägg på förra sidan så är det fullt av ursäkter för att använda, och rättfärdigar ditt användande.

Jag är novis och har aldrig IVat någonsin, kommer aldrig göra heller. Bara snortat H, några få ggr... Vill inte påstå att det är speciellt spektakulärt. Visst det är jätteskönt, men det är ett tungt träningspass också. Med detta sagt så inser jag ju själv att IV är en annan historia. Blev du liksom hooked direkt, eller?
Ja visst snackade jag bara massa skit ju! Jag talade sanning om att jag var skulle stanna hemma för att jag var "förkyld", men förkylningen berodde på att jag hade skjutit heroin innan

Första gångerna så var det skönt men jag hade samtidigt andra känslor som förstörde det lite, det var när jag blev lite van som det blev det där obeskrivliga kom fram. Har gått någon vecka sen jag ens kom ner från ett rus, äter dåligt, sover dåligt. Vill inte säga saker som "hur slutar jag", "jag borde nog tända av". Det känns bara så genomskinligt. Jag vill inte ens.
Citera
2013-08-11, 17:39
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeqtr

Jag har tagit både brunt och vitt heroin fast mest brunt då jag bor i dom nedre delarna av landet där brunt är vanligast, men det bästa heroinet jag någonsin har tagit har varit brunt så det är skitsnack när folk säger att vitt är mycket bättre. Klart det kan vara bättre om man får tag i rena grejer men dom flesta jag frågat säger samma som mig att brunt varit bäst som dom har tagit.
Citera
2013-08-12, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag har tagit både brunt och vitt heroin fast mest brunt då jag bor i dom nedre delarna av landet där brunt är vanligast, men det bästa heroinet jag någonsin har tagit har varit brunt så det är skitsnack när folk säger att vitt är mycket bättre. Klart det kan vara bättre om man får tag i rena grejer men dom flesta jag frågat säger samma som mig att brunt varit bäst som dom har tagit.

Håller med, som sagt. De flesta säger ju dock att vitt är bättre men om de fick båda i samma styrka så vet jag inte om de skulle säga samma sak. Men båda är ju heroin och vitt är ju inte oskönt på något sätt men brunt känns mycket skönare tycker jag personligen. Det bruna luktar godare också, finns det något som luktar godare än brunt heroin när man kokar det eller bara luktar på riktigt potenta varor?
Citera
2013-08-14, 18:11
Medlem
Metacognition.s avatar
Hur står sig biotillgänglighetheten för brunt nasalt jämfört med att röka det? #4 H av ganska bra kvalitet.
Citera
2013-08-14, 19:33
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFarGone
Ja visst snackade jag bara massa skit ju! Jag talade sanning om att jag var skulle stanna hemma för att jag var "förkyld", men förkylningen berodde på att jag hade skjutit heroin innan

Första gångerna så var det skönt men jag hade samtidigt andra känslor som förstörde det lite, det var när jag blev lite van som det blev det där obeskrivliga kom fram. Har gått någon vecka sen jag ens kom ner från ett rus, äter dåligt, sover dåligt. Vill inte säga saker som "hur slutar jag", "jag borde nog tända av". Det känns bara så genomskinligt. Jag vill inte ens.
Men vafan, du får inte gå ner dig nu. Lägg av tvärt, rid ut stormen och sjukskriv dig om det behövs.
Citera
2013-08-14, 23:25
Medlem
SoFarGones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Men vafan, du får inte gå ner dig nu. Lägg av tvärt, rid ut stormen och sjukskriv dig om det behövs.
Nej då det är ingen brådska. Jag är den enda personen i världen som kommer få en enkel avtändning, med bara lite snuva och huvudvärk. Det kommer gå lätt, jag väntar lite till. Avtändning är bara något känsliga personer snackar om, ja så är det nog!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in