2011-05-14, 18:29
Bannlyst
Å gud va skönt det var med en fix Heroin! Va ca 1månad sen sist jag tog Heroin. Avslappnad till max
Citera
2011-06-04, 02:07
Medlem
Big89Daddys avatar
Är det morfin man får innan operationer på sjukhuset när sköterskan ger dig "lugnande"?

Såvitt jag förstår så utvinner man heroin från morfin och det borde därför ge en liknande upplevelse.. Personligen tycker jag nog att man kan säga tusen orgasmer, jag tar hellre det jag fick än har sex .
Citera
2011-06-04, 02:17
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Är det morfin man får innan operationer på sjukhuset när sköterskan ger dig "lugnande"?

Såvitt jag förstår så utvinner man heroin från morfin och det borde därför ge en liknande upplevelse.. Personligen tycker jag nog att man kan säga tusen orgasmer, jag tar hellre det jag fick än har sex .

Menar du innan exempelvis operation? Då brukar det oftast vara tyngre substanser än morfin, oftast är det väl fentanyl eller någon fentanylderivat. Fentanyl är väldigt mycket starkare än morfin, bara att läsa mer om det på Wikipedia.

Heroin framställs genom att morfin hettas upp och blandas med ättiksyraanhydrid, så "enkelt" är det. Skillnaden mellan att använda heroin och morfin är framförallt kicken eller ruschen, vad man nu vill kalla det. Heroin tränger lättare igenom blod-hjärnbarriären och har därför en mer kraftigt och välbehaglig kick än morfin som tar lite längre tid på sig att tränga igenom.

Så efter ungefär tio minuter på heroin så har ruset "gått över" till ett vanligt morfinliknande rus. Det är väl det jag vet..

Citera
2011-06-04, 02:40
Medlem
Big89Daddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Menar du innan exempelvis operation? Då brukar det oftast vara tyngre substanser än morfin, oftast är det väl fentanyl eller någon fentanylderivat. Fentanyl är väldigt mycket starkare än morfin, bara att läsa mer om det på Wikipedia.

Heroin framställs genom att morfin hettas upp och blandas med ättiksyraanhydrid, så "enkelt" är det. Skillnaden mellan att använda heroin och morfin är framförallt kicken eller ruschen, vad man nu vill kalla det. Heroin tränger lättare igenom blod-hjärnbarriären och har därför en mer kraftigt och välbehaglig kick än morfin som tar lite längre tid på sig att tränga igenom.

Så efter ungefär tio minuter på heroin så har ruset "gått över" till ett vanligt morfinliknande rus. Det är väl det jag vet..

Ja det är precis vad jag menar, och precis vad jag är ute efter om man säger så...

Den stora frågan är då vad det var jag fick, ruset kom extremt fort, i princip samma stund som hon tryckte nålen i mig. Det var flera dagar sedan och jag kommer fan inte över det, bästa känslan jag någonsin haft. Och när jag fick en "stor dos".. Hon sa att det skulle kännas mycket det gången och det gjorde det, o fy fan jag har aldrig varit så belåten i hela mitt liv.
Det var liksom en skön värme som fyllde kroppen inuti och man kände en rejäl avslappning... Om heroin är bättre än det så är det väl det man skall överdosera om något. Det finns värre sätt att dö på!
Finns fentanyl på gatan så att säga? Och är det starkare än heroin?

Läste också om något kallat "wildnil" som man söver noshörningar, elefanter och andra monster med... Låter som om att det skulle vara nästan lättare att få tag på.
Senast redigerad av Big89Daddy 2011-06-04 kl. 02:48.
Citera
2011-06-04, 02:53
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ja det är precis vad jag menar, och precis vad jag är ute efter om man säger så...

Den stora frågan är då vad det var jag fick, ruset kom extremt fort, i princip samma stund som hon tryckte nålen i mig. Det var flera dagar sedan och jag kommer fan inte över det, bästa känslan jag någonsin haft. Och när jag fick en "stor dos".. Hon sa att det skulle kännas mycket det gången och det gjorde det, o fy fan jag har aldrig varit så belåten i hela mitt liv.
Det var liksom en skön värme som fyllde kroppen inuti och man kände en rejäl avslappning... Om heroin är bättre än det så är det väl det man skall överdosera om något. Det finns värre sätt att dö på!

"Fentanyl är ett kraftigt smärtstillande medel, effekten är mellan 100-1000 gånger starkare jämfört med morfin."

Heroin är fem gånger så potent som morfin, alltså är fentanyl starkare. Men samtidigt säger Wikipedia följande:

"Ämnets (Fentanyl) effekt är vid en viss dos identisk med heroin"

..så jag kan inte göra något säkert uttalande om det.

Alfentanil som går under namnet Rapifen i Sverige är en vanlig fentanylderivat som ofta används inom sjukvården. Vid injicering av fentanyl eller fentanylderivat uppnås full effekt relativt omgående och det är väl troligtvis därför som det används just där.

Men det är inte precis så att om man injicerar morfin så tar det minuter innan man känner av det utan det är mer som en smygande känsla. Morfin ger också en slags kick och det man brukar känna av direkt är hur kroppen frigör massvis med histaminer vilket ger en slags kittlande (och som många tycker, obehaglig) känsla samt en hel del klåda.
Citera
2011-06-05, 16:11
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

Läste också om något kallat "wildnil" som man söver noshörningar, elefanter och andra monster med... Låter som om att det skulle vara nästan lättare att få tag på.

Jag älskar också att sövas... synd man inte blir det så ofta bara =/

Men som "tur är" så går det ju att uppleva liknande grejer även utanför sjukhuset Fentanyl finns på gatan men personligen så tycker jag inte man ska "leka" med det... speciellt inte som ovan.

Fent är för de flesta ganska svårt att komma över men när det sker så är det oftast i plåsterform. Sätter man på sig plåstren, eller röker dem, så känns det inte som när man blir sövd på sjukhus. Vissa kan injicera plåstren också (alltså de gör så att de får ut Fentet ur plåstren) men det är fan livsfarligt! Fentanyl är farligt att leka med på alla vis.

Många tycker att riskerna med att missbruka Fentanyl är överdrivna men det tycker jag verkligen inte att det är. Många har hamnat på sjukhus eller t.o.m. dött av överdoser. Har själv en kompis som råkade illa ut... och då var det en väldigt erfaren missbrukare och där injicerades det inte ens. Det blev koma och flera månader av rehab för att komma tillbaks till livet.

Finns även en tråd om Fent här på FB där nån frågar hur det bör tas osv... Där varnar en del personer för drogen, medan andra skriver att riskerna är SÅ överdrivna! Den tråden slutar med att TS testar... och hamnar på sjukhus =/

Fent är lite osäkert... det kan gå bra många ggr men plötsligt händer det... det går illa. De ggr jag testat Fent så har jag "bara" rökt det, samt haft plåstret på mig, men jag är tydligen inte så mottaglig för det eller nåt. Har inte fått det att funka riktigt och jag vet andra som har svårt att få det att funka också. Jag har dessutom bara testat när jag haft väldigt hög tolerans mot opioider, men fått slut, så jag blivit "tvungen" att ta det. Kan dock ha varit toleransen som spökat då.

Ja, ja... lång moralisering om Fent. Ska man börja greja med Fent så tycker jag nog man ska ha lite erfarenhet iaf. Nu vet jag ju inte vad du har för erfarenheter men, men... Kan ju gå illa även om man har erfarenhet.

Gillade du känslan på sjukhuset, och måste börja leta efter liknande rus på gatan, så finns det andra bättre opioider... tycker jag då iaf, men alla har ju sina åsikter.
Citera
2011-06-05, 17:07
Medlem
Citat:

jag förstår vad du menar, skulle opereras för många år sedan och narkosläkaren var lite sen så dem gav mig smärtstillande så länge och kan säga att jag aldrig mått så bra som dem minuterna innan dem sövde ner mig, det var tack vare dem som jag började med opiater från början. Har letat efter samma rus men inte hittat det, antar att man blir tvungen att ta drogerna iv för att få samma känsla och det är och har alltid varit ett stort "no go" för mig
Citera
2011-06-05, 19:39
Medlem
KennethBergwalls avatar
Citat:
Det var liksom en skön värme som fyllde kroppen inuti och man kände en rejäl avslappning...

Det där låter ganska exakt som en morfin-dos rätt in i venen. Läs min rapport från sjukhuset häromveckan och jämför själv:
https://www.flashback.org/t1554331

Morfin som injiceras via dropp-slang slår på inom några sekunder, beroende på hur aggressiv med avtryckaren sköterskan är. 20 sekunder senare pratar du sluddrigt och mår extremt bra, 1 minut senare har du somnat, även om du hade dödsångest och all världens smärtor innan dess. Fina grejor. Heroin kallas det också för ibland.
Senast redigerad av KennethBergwall 2011-06-05 kl. 19:42.
Citera
2011-06-05, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag älskar också att sövas... synd man inte blir det så ofta bara =/

Men som "tur är" så går det ju att uppleva liknande grejer även utanför sjukhuset Fentanyl finns på gatan men personligen så tycker jag inte man ska "leka" med det... speciellt inte som ovan.

Fent är för de flesta ganska svårt att komma över men när det sker så är det oftast i plåsterform. Sätter man på sig plåstren, eller röker dem, så känns det inte som när man blir sövd på sjukhus. Vissa kan injicera plåstren också (alltså de gör så att de får ut Fentet ur plåstren) men det är fan livsfarligt! Fentanyl är farligt att leka med på alla vis.

Många tycker att riskerna med att missbruka Fentanyl är överdrivna men det tycker jag verkligen inte att det är. Många har hamnat på sjukhus eller t.o.m. dött av överdoser. Har själv en kompis som råkade illa ut... och då var det en väldigt erfaren missbrukare och där injicerades det inte ens. Det blev koma och flera månader av rehab för att komma tillbaks till livet.

Finns även en tråd om Fent här på FB där nån frågar hur det bör tas osv... Där varnar en del personer för drogen, medan andra skriver att riskerna är SÅ överdrivna! Den tråden slutar med att TS testar... och hamnar på sjukhus =/

Fent är lite osäkert... det kan gå bra många ggr men plötsligt händer det... det går illa. De ggr jag testat Fent så har jag "bara" rökt det, samt haft plåstret på mig, men jag är tydligen inte så mottaglig för det eller nåt. Har inte fått det att funka riktigt och jag vet andra som har svårt att få det att funka också. Jag har dessutom bara testat när jag haft väldigt hög tolerans mot opioider, men fått slut, så jag blivit "tvungen" att ta det. Kan dock ha varit toleransen som spökat då.

Ja, ja... lång moralisering om Fent. Ska man börja greja med Fent så tycker jag nog man ska ha lite erfarenhet iaf. Nu vet jag ju inte vad du har för erfarenheter men, men... Kan ju gå illa även om man har erfarenhet.

Gillade du känslan på sjukhuset, och måste börja leta efter liknande rus på gatan, så finns det andra bättre opioider... tycker jag då iaf, men alla har ju sina åsikter.

Ett litet uppslagsverk här!

Fentanyl går att få tag i, kostar inte så myclet men är åtrovärt bland jonkarna! Fent kan skjutas, rökas, sitta som plåster, tuggas, stoppa upp i 2:an osv! Ett fentrus ska tydligen slå ett jonkrus på fingarna och är det inte det jonkarna vill? Sen finns det ett par bra sätt att utvinna fentanylet som jag inte barättar för det vet redan jonkarna men kanske inte gemeaman!
Citera
2011-06-06, 01:02
Medlem
Den här frågan kanske är sjukt dum och har kanske ställts förr men.. I alla fall.
Om vi jämför påslaget av heroin IV med ögonblicken man får orgasm, hur är skillnaden? kan man jämföra dessa? Jag har själv inga speciella erfarenheter av opioder, bara cocillana och tramadol och det är ju inget påslag så att säga, men själva ruset brukar jag beskriva för ovetande som sekunderna efter orgasm när man ligger och är helt avslappnad och mår bra. Men det är just Heroin IV som jag är nyfiken på om det går att jämföra med något?
(har inga planer på att testa utan är bara nyfiken i största allmänhet)
Citera
2011-06-07, 00:58
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
Ett litet uppslagsverk här!

Fentanyl går att få tag i, kostar inte så myclet men är åtrovärt bland jonkarna! Fent kan skjutas, rökas, sitta som plåster, tuggas, stoppa upp i 2:an osv! Ett fentrus ska tydligen slå ett jonkrus på fingarna och är det inte det jonkarna vill? Sen finns det ett par bra sätt att utvinna fentanylet som jag inte barättar för det vet redan jonkarna men kanske inte gemeaman!

Jag har tagit fentanyl ett par ggr, både i form av injektion på sjukan samt rökta plåster och att det skulle vara bättre än en rejäl jonkfix tycker jag inte alls. Jag har testat de flesta opiaterna som normalt går att få tag på i Sverige, men om jag hade varit "tvungen" att välja något att gå på gratis resten av mitt liv hade heroinet alltid varit nummer ett för mig..
Citera
2011-06-20, 14:35
Medlem
Bara jag som gillar att fara till något avlägset ställe, sätta fixen och stanna där över natten? Givetvis har jag bil med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in