2010-07-30, 23:55
Medlem
warums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Jerusalem kebab i Stockholm i närheten av göta lejon på götgatan, äckligt torrt kebabkött och till råga på allt förstod dom knappt vad man sa, fick tomater fast även jag inte ville ha. Sjaskig toa och dels så stod en skäggis bakom disken med en slagborr och borrade upp en jävla bokhylla mitt i lunchruschen. När man äter man vill man ändå ha lugn och ro?

Det och en pizza i Pisa i Italien, flottigt och äckligt och man fick en schysst släng av turistmage efter det!
Jerusalem kebab.. Det är där kebab kostar bara 25 kronor om jag inte minns fel?
Citera
2010-08-04, 16:51
Medlem
Har flängt runt en hel del och ättit på alla möjliga ställen men det ställe som utmärkte sig mest när det kom till dålig mat, usel servering, otroliga väntetider och svinigt bemötande så är det "resturang" Merci i göteborg. Att det ens får kallas resturang är för mig oförståligt.

Kommer aldrig i mitt liv att närma mig det stället igen.
Citera
2010-08-07, 16:11
Medlem
Trappsons avatar
Dagobert på Roslagsgatan i Stockholm är nog den äckligaste restaurangen jag har ätit på. Det är som att köpa en sån där fryst färdig måltid på Ika. Salladsbuffén är dock god.
Citera
2010-08-07, 16:24
Medlem
Ultimatetrances avatar
Var något sunkigt sliskigt gatuhak i Eskilstuna som serverade pizza, stannade med bilen där när vi var på väg hem till Stockholm. Det var en pizzeria, a-lagarna hängde där och köpte billig öl, kärringarna var utan tänder och rökte hela tiden.

Beställde en Vesuvio för att få ner något snabbt i magen, var hungrig som satan. Man såg att det var skabbigt, det var inte nytapetserat direkt, luktade rök inne också, människorna som var där var riktiga White trash personer. Väntade säkert 30minuter på pizzan sen kom det någon jävla blatte med pizzan, otrevlig som satan. Kollade på pizzan, den var inte rund, den var ihopkastad såg den ut som, ena kanten var dränkt i fett och halvstor, tvärs över den kanten var det inte ens en kant utan pizzan slutade bara, även där var den dränkt i fett.

Alkisarna lät som ut av helvete, fick inte försöka äta min mat ifred. Dom hostade (dom var säkert 50 - 60 barre) slem och var alldeles äckliga. Vi kollade på varandra med stora ögon och skakade på huvudet, vilket jävla slem det var där.

Skinkan på såg man inte mycket av, såg mest bara en massa flottiga äckligt fett hängandes. Inte en blekaste aning om var det var. Glasen vi hämtade till drickat var inte rena, utan såg ut som att någon av a-lagarna hade slickat inuti i. Vi frågade efter vatten, och han sa surt att det fanns på ett bord. Gick dit och hämtade en kanna med 0.2L vatten i? Bad han snällt att fylla på, han svarade inte ens utan bara gav mig kannan som då var halvfull.

Morsan beställde en pommes bara, även den tog en jävla tid. På en pommes brukar man ju ha ketchup, det fanns dock framme på bordet. Morsan brukar vara ganska noga med att kolla utgångsdatumet på toppen av tuben, och ja den hade gått ut sen hela 2 år tillbaka. Vi sa till om det, han blev mer och mer arg på oss kändes det som. Han tog tuben och gick tillbaka till köket och kom tillbaka med en tub ketchup igen, den här gången utan lock. Vi fattade direkt att han bara hade tagit bort locket och inte bytte ketchup. Vi gick lika fort, lämnade i stort sett allting.

Maten var så sjukt jävla äcklig, mår illa än av att tänka på maten där. Fyfan, och det här var ändå 3år sedan.

0/10 i betyg. Var i utkanten av Eskilstuna.
Senast redigerad av Ultimatetrance 2010-08-07 kl. 16:27.
Citera
2010-08-09, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reine Röksvamp
Om du åker E4 norrut är mellan uppsala och björklinge så finns det ett hak på höger sida som heter "Palm Springs".Ett råd är att gasa vidare.Tjejen och jag var där och åt (Jag schnitzel,hon hamburgare) bägge blev duktigt magsjuka.
Vi blev lite mistänksamma när vi klev in för det var djävulskt skitigt men i brist på tid och fantasi satte vi oss ner och...det sket sig..Må Väl!

Där har jag ätit.. Beställde en hamburgare.. Spydde och hade diarre i två dagar
Citera
2010-08-09, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Restaurangen på grönan, säger bara att pizzan hade samma konsistens som havrefras.

Vi var ett sällskap på åtta personer där förra sommaren. Alla klagade! Hälften var kallt
Citera
2010-08-14, 14:03
Medlem
Restaurang Wasa i Vadstena - ett förödmjukande och ytterst sniket bemötande!

Om man som matgäst på Restaurang Wasa vid Rådhustorget i Vadstena fördelar en barnrätt på mer än ett småbarn och låter hungriga men lättmättade barn smaka lite på vuxenbuffen och salladen medan de vackert får vänta på att barnrätterna till slut ska bli klara, anser den manlige servitören på detta matställe att man ska betala en extra avgift!!

Den manlige servitören på Restaurang Wasa lyckades på ett oöverträffat sätt förödmjuka oss vuxna inför våra barn genom att påtala att vi borde betala extra. Det utan jämförelse absolut sämsta och mest kränkande bemötande jag någonsin varit med om på en restaurang!

Så för guds skull - undvik Restaurang Wasa i Vadstena om ni är en barnfamilj!! Naturligtvis kommer jag och mina bekanta aldrig mer att sätta min fot på detta matställe igen.
Citera
2010-08-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatetrance
Var något sunkigt sliskigt gatuhak i Eskilstuna som serverade pizza, stannade med bilen där när vi var på väg hem till Stockholm. Det var en pizzeria, a-lagarna hängde där och köpte billig öl, kärringarna var utan tänder och rökte hela tiden.

Beställde en Vesuvio för att få ner något snabbt i magen, var hungrig som satan. Man såg att det var skabbigt, det var inte nytapetserat direkt, luktade rök inne också, människorna som var där var riktiga White trash personer. Väntade säkert 30minuter på pizzan sen kom det någon jävla blatte med pizzan, otrevlig som satan. Kollade på pizzan, den var inte rund, den var ihopkastad såg den ut som, ena kanten var dränkt i fett och halvstor, tvärs över den kanten var det inte ens en kant utan pizzan slutade bara, även där var den dränkt i fett.

Alkisarna lät som ut av helvete, fick inte försöka äta min mat ifred. Dom hostade (dom var säkert 50 - 60 barre) slem och var alldeles äckliga. Vi kollade på varandra med stora ögon och skakade på huvudet, vilket jävla slem det var där.

Skinkan på såg man inte mycket av, såg mest bara en massa flottiga äckligt fett hängandes. Inte en blekaste aning om var det var. Glasen vi hämtade till drickat var inte rena, utan såg ut som att någon av a-lagarna hade slickat inuti i. Vi frågade efter vatten, och han sa surt att det fanns på ett bord. Gick dit och hämtade en kanna med 0.2L vatten i? Bad han snällt att fylla på, han svarade inte ens utan bara gav mig kannan som då var halvfull.

Morsan beställde en pommes bara, även den tog en jävla tid. På en pommes brukar man ju ha ketchup, det fanns dock framme på bordet. Morsan brukar vara ganska noga med att kolla utgångsdatumet på toppen av tuben, och ja den hade gått ut sen hela 2 år tillbaka. Vi sa till om det, han blev mer och mer arg på oss kändes det som. Han tog tuben och gick tillbaka till köket och kom tillbaka med en tub ketchup igen, den här gången utan lock. Vi fattade direkt att han bara hade tagit bort locket och inte bytte ketchup. Vi gick lika fort, lämnade i stort sett allting.

Maten var så sjukt jävla äcklig, mår illa än av att tänka på maten där. Fyfan, och det här var ändå 3år sedan.

0/10 i betyg. Var i utkanten av Eskilstuna.

Haha, det här gjorde min dag!
Citera
2010-08-15, 09:03
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festungbreslau
Hesburger i Riga tar verkligen priset.

Mcdonalds-plagiat
* Skabbig inredning
* Skräp på golvet
* Låga priser
* Lång kö

Det värsta var inte det smaklösa köttet utan majonäsen som var 2-3 gånger mer än själva hamburgerköttet, hamburgaren smakade som att äta majonäs direkt ur en flaska.

Hesburger är det enda från Finland som är äckligare än deras urvattnade utspädda vatten till "kaffe".
Citera
2010-08-17, 22:10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Riktigt skitställe! Beställde förrätt senast jag var där. Personalen glömde bort detta och serverade huvudrätten direkt i stället. När jag påpekade detta så sade dumkärringen att "så kan det bli ibland" och sedan gick hon därifrån innan jag hann svara. Obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av bn

Om man som matgäst på Restaurang Wasa vid Rådhustorget i Vadstena fördelar en barnrätt på mer än ett småbarn och låter hungriga men lättmättade barn smaka lite på vuxenbuffen och salladen medan de vackert får vänta på att barnrätterna till slut ska bli klara, anser den manlige servitören på detta matställe att man ska betala en extra avgift!!

Den manlige servitören på Restaurang Wasa lyckades på ett oöverträffat sätt förödmjuka oss vuxna inför våra barn genom att påtala att vi borde betala extra. Det utan jämförelse absolut sämsta och mest kränkande bemötande jag någonsin varit med om på en restaurang!

Så för guds skull - undvik Restaurang Wasa i Vadstena om ni är en barnfamilj!! Naturligtvis kommer jag och mina bekanta aldrig mer att sätta min fot på detta matställe igen.
Citera
2010-08-17, 22:34
Medlem
Kaféet Ikarus på Wiens flygplats. Givetvis är det flygplatspriser som gäller, men värdet är ändå sjukt dåligt. Mackorna de serverar är inplastade trekantsmackor som man köper i kvarterasbutiken (vi såg dem packa upp dem i baren) som de bara lägger på tallrik och serverar (~€5), inte ens en grillning av dem. Ett litet glas apelsinjuice (som påstås vara färskpressat - jo tjena) kostar ~€5. Allt som allt kostade två mackor och två glas juice 200 spänn.

Detta hade vi överlevt, om det inte hade varit så att vi först fick sitta och vänta på att beställa ett bra tag. När vi väl går till baren för att beställa så säger servistören att han kommer till bordet och tar beställningen, vilket han först då gjorde. Ungefär samma rutin vid betalningen - extremt svårt att få servitörens uppmärksamhet. Om man är ett flygplatskafé borde man väl ha insett att besökarna ofta har tider att passa och inte kan sitta snällt och vänta i en kvart för att beställa och sedan en kvart för att betala.
Citera
2010-08-18, 14:38
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bn

Där har jag också käkat.Dyrt och dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in