[quote=HaquinSpegel|56146991] Hade oturen att svänga in där för en dagens lunch en dag på resande fot. Borde anat oråd av en halvtom matsal och ett par svettiga turkar bakom disken men magen var tom och huvudet dumt.
Jag chansade på dagens kött vilket var mindre lyckat. In kom en tallrik med en utbankad "grillbit" av okänd styckdetalj, stekt till konsistensen skosula. Även smaken var skosula. Jag vet inte om jag vill veta vilken del av kon den kom från. Den var så kremerad att det inte gick att avgöra ens om det var ko.
Till detta serverades slemmig, kall, kokt potatis på en spegel av brunsås, troligen uppslevad direkt från en femkiloshink helfabrikat från billigaste möjliga grossist. För att lyxa till det hade köket sprinklat finhackad persilja över tallriken.
Vilken eminent beskrivning av ett felkommet mål mat !
När jag var i Frankrike för många år sedan så hade ovanstående beskrivning passat in på den hemska bistron jag landade på ! Hur i hela friden kan man höja den franska cuisinen till skyarna är för mig en gåta .. Jag tuggade och tuggade om på den seniga steken jag fick in , men den gick helt enkelt INTE att tugga ! Har aldrig varit med om något liknande sen dess. Dom MÅSTE ha drivit med mig eftersom jag förmodligen för dem bara var en genomresande turist och det då kvittade hur maten var tillagad..