2016-07-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Kycklingfilé (46%), vatten, mjöl (vete, majs), vegetabiliska oljor (solros, raps), grovmalt vete, modifierad stärkelse, vetestärkelse, salt, vetegluten, arom (innehåller vete), bakpulver: difosfat; natriumkarbonat; kalciumfosfat, svartpeppar, socker, selleri, kryddextrakt (innehåller selleri), glukossirap.

Hittar inget som heter "chikennagets" på menyn.
Men om det är Chicken Nuggets du menar så är innehållsförteckningen ovan.
Det kanske är någon som kommer tillbaks iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=mKwL5G5HbGA

Det räcker inte att bara titta på innehållsförteckningen.
Citera
2016-07-02, 20:43
Medlem
[quote=HaquinSpegel|56146991] Hade oturen att svänga in där för en dagens lunch en dag på resande fot. Borde anat oråd av en halvtom matsal och ett par svettiga turkar bakom disken men magen var tom och huvudet dumt.

Jag chansade på dagens kött vilket var mindre lyckat. In kom en tallrik med en utbankad "grillbit" av okänd styckdetalj, stekt till konsistensen skosula. Även smaken var skosula. Jag vet inte om jag vill veta vilken del av kon den kom från. Den var så kremerad att det inte gick att avgöra ens om det var ko.

Till detta serverades slemmig, kall, kokt potatis på en spegel av brunsås, troligen uppslevad direkt från en femkiloshink helfabrikat från billigaste möjliga grossist. För att lyxa till det hade köket sprinklat finhackad persilja över tallriken.

Vilken eminent beskrivning av ett felkommet mål mat !
När jag var i Frankrike för många år sedan så hade ovanstående beskrivning passat in på den hemska bistron jag landade på ! Hur i hela friden kan man höja den franska cuisinen till skyarna är för mig en gåta .. Jag tuggade och tuggade om på den seniga steken jag fick in , men den gick helt enkelt INTE att tugga ! Har aldrig varit med om något liknande sen dess. Dom MÅSTE ha drivit med mig eftersom jag förmodligen för dem bara var en genomresande turist och det då kvittade hur maten var tillagad..
Citera
2016-07-03, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
https://www.youtube.com/watch?v=mKwL5G5HbGA

Det räcker inte att bara titta på innehållsförteckningen.

Hur menar du nu?
Citera
2016-07-03, 10:22
Medlem
silverkungens avatar
McDonalds diverse restauranger runtom i världen är väl helt klart den sämsta jävla skit jag ätit.
Citera
2016-07-03, 10:23
Medlem
Citat:
Hur menar du nu?
Att endast titta på innehållsförteckningen ger inte hela bilden av vad det är man stoppar i sig. Hade du ätit de chicken nuggets som produceras i videon?
Citera
2016-07-03, 13:05
Bannlyst
Citat:
Att endast titta på innehållsförteckningen ger inte hela bilden av vad det är man stoppar i sig. Hade du ätit de chicken nuggets som produceras i videon?

Naturligtvis räcker det med att titta på innehållsförteckningen.
Döljer McDonalds någonting?
Citera
2016-07-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarnfogden
Helt rätt om Subway. Tristare och torrare mackor får man leta efter. Länge.

Jag hängde med en polare som skulle käka på Subway, kommer inte ihåg vilket det var, i Stockholm iaf. Personen i kassan har plasthandskar på sig, tar kontanterna av kunden före oss och slår in i kassan osv. Tar beställningen av min polare och börjar plocka i byttorna med samma handskar!!! Jag står som en fågelholk men polaren brydde sig inte. Har aldrig ätit på Subway och kommer inte göra det heller i framtiden....
Citera
2016-07-03, 13:08
Medlem
Citat:
Naturligtvis räcker det med att titta på innehållsförteckningen.
Döljer McDonalds någonting?
Jag ger upp.
Citera
2016-07-03, 13:16
Bannlyst
Citat:
Jag ger upp.

Gör det.
Jag tycker ändå att chikennagets är rätt smaskigt.
La du förresten märke till att videon du länkade till är från ett brittiskt program?
Citera
2016-07-03, 13:21
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

Haha! Har du ätit Scans varmkorv? Eller gatukökets kebab? Eller Pizzerians Vesuvio?

Litar nog mer på McD alla dagar i veckan.
Citera
2016-07-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Haha! Har du ätit Scans varmkorv?Eller gatukökets kebab? Eller Pizzerians Vesuvio? Litar nog mer på McD alla dagar i veckan.

Nej, det har jag inte. Vad nu det har med saken att göra. Blir chicken nuggets mindre äckliga bara för att annan mat också tillverkas på ett äckligt sätt?
Citera
2016-07-03, 13:42
Bannlyst
Citat:
Gör det.
Jag tycker ändå att chikennagets är rätt smaskigt.
La du förresten märke till att videon du länkade till är från ett brittiskt program?
Vad spelar det för roll? Dom gör ju på samma sätt över hela världen.
Vad är förresten "chikennaget"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in